فاکس نیوز: مقاومت ایران خواهان یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین ازدولت ویک ایران غیر اتمی است

تلویزیون فاکس نیوز ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷
 ‌پرزیدنت ترامپ میگوید تصمیم خود را که با توافق اتمی ایران چه خواهد کرد را گرفته است خواه آمریکا از آن بیرون بکشد یاخیر او قدرت این را دارد که تایید توافق را در ۱۵اکتبر ملغی کند.

روحانی درمجمع عمومی یک روز بعد از این که پرزیدنت ترامپ این رژیم را زیر ضرب برد و آنرا یک رژیم قاتل خواند که بدنبال مرگ ونابودی است و توافق اتمی با رژیم ایران را مایه شرمساری خواند... صحبت می کرد.
در همین حال تظاهراتی در آنسوی خیابان توسط اپوزیسیون ایران علیه او و توافق اتمی برگزار می شد.
پایگاه خبری فاکس نیوز نیز در گزارشی از تظاهرات نه به آخوند روحانی در نیویورک گزارش داد:
در حالیکه حسن روحانی روز چهارشنبه در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی میکرد, هزاران ایرانی تبعیدی در بیرون سازمان ملل تظاهرات کرده و خواهان خاتمه رژیم بی رحم و قساوت بار جمهوری اسلامی شدند.
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران گفت ” ما میخواهیم مردم آمریکا بدانند که مردم ایران خواهان رژیم آخوندی نیستند,” او اضافه کرد” تنها جواب به بحران ایران تغییر رژیم توسط مردم ایران است.”
او گفت: مقاومت ایران خواهان یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین ازدولت ویک ایران غیر اتمی است
اپوزیسیون ایران خواستار حمایت در برابر حکومت مذهبی حاکم بر ایران است.
این گروه همچنین از ملل متحد می خواهد که درمورد قتل عام عظیمی که در تابستان ۱۹۸۸ ۳۰هزار زندانی سیاسی و مخالفان در ایران بطور سیستماتیک اعدام شده اند تحقیق کند.
سونا صمصامی گفت”برای دهه ها رژیم مذهبی به عمد سیاست سکوت را دنبال کرده و صحبت کردن در مورد این قتل عام مرز سرخ بوده است» .
 مقامات رژیم که عاملین قتل عام سال ۱۹۸۸ بودند باید مورد حسابرسی قرار گرفته و تحت قانون بین المللی محاکمه شوند».
تظاهرات کنندگان درخارج سازمان ملل با نقش رژیم ایران در جنگ خانمان سوز در سوریه و حمایت از بشار اسد رئیس جمهور دیکتاتور سوریه مخالفند.
مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران طرحی را برای آینده ایران ارائه داده است.
رجوی می گوید”درایران فردا ما به تمامی آزادی های فردی احترام می گذاریم. مابه آزادی کامل بیان و رسانه ها و دسترسی بدون قیدوشرط همه به اینتر نت تاکید داریم».
متن،قسمتی از متن مشروح است. ترجمه، دقیق و قابل نقل و استناد است