مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ: رژیم ایران بزرگترین تهدید علیه کشورهای عربی است

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با الشرق الاوسط، رژیم آخوندی را بزرگترین تهدید علیه اعراب عنوان کرد و گفت که رژیم ایران عملاٌ برجام را نقض کرده است.
وی درباره برجام گفت: همانگونه که رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده، برجام بدترین معامله بوده و البته دلایل زیادی در این باره وجود دارند. از جمله هنگامی که موعد ۱۰ ساله برجام تمام شود، به آستانه اتمی خواهد رسید که این امکان را به این رژیم میدهد با سرعت بسیار زیادی به سوی ساخت جنگ افزارهای اتمی برود. بر اساس این قرارداد، حکومت ایران همچنان در تمام این مدت میتواند برنامه موشکی و پرتاب آنها را گسترش دهد.
ژنرال مک مستر همچنین گفت: ترامپ درباره ماندن در برجام بر اساس اولویتهایش که امنیت مردم آمریکا است تصمیم گیری میکند. وظیفه دولت ترامپ فراهم آوردن گزینههای مختلف است. اولین قدم این است که رژیم ایران به طور دقیق برجام را اجرا کند. انواع بازرسیها وجود دارد که میتوانند صورت گیرند اما انجام نشدهاند. قابلیتهای نظارتی زیادی وجود دارد که اجرا نشده است. تمام طرفهای درگیر باید بر اجرای دقیق توافق تمرکز کنند.
مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین گفت: «ترامپ قبلا اعلام کرده که رژیم به تعهد خود عمل نکرده است. آنها قطعا به روح توافق پایبند نیستند. این رژیم به جای کمک به صلح و امنیت منطقه، از نیروهای نیابتی و شبکههای تروریستی برای برای ثباتزدایی و قربانی کردن بیگناهان در خاورمیانه استفاده میکند و سلاحهای مخرب در اختیار آنان قرار میدهد.