رکس تیلرسون: رژیم ایران انتظار از توافق اتمی را برآورده نکرده است

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی خود با وزیر خارجه انگلستان در لندن گفت: کاملا روشن است که ایران انتظارها را از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ برآورده نکرده است.

رکس تیلرسون هم‌چنین گفت که رژیم ایران هم‌چنان به اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه ادامه می‌دهد. این رژیم برخلاف تعهدش در برجام، به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه از جمله در یمن و سوریه و جهان ادامه داده است و همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.
وی درباره اجرای تعهدات رژیم آخوندی در اجرای برجام گفت: رئیس جمهور آمریکا نه تنها خواهان بررسی دوباره برجام است بلکه معتقد است همه سیاستها و اقدامات رژیم ایران باید به صورت جامع بررسی شود و باید تهدیدهای این رژیم را در تمامیت آنها در نظر گرفت و نه فقط از جهت قابلیت‌های اتمی که تنها بخشی از موضع ما نسبت حکومت ایران را دربرمی‌گیرد، اما تاکنون در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است.
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت رژیم ایران به توسعه طلبی، ماجراجویی و اقدامات بی ثبات کننده در یمن و دیگر نقاط منطقه ادامه داده اند.
هم‌چنین رکس تیلرسون در ملاقات با ترزا می، نخست وزیر انگلستان بر نگرانی‌های آمریکا از خطر ناشی از اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم آخوندی در یمن و سوریه تأکید کرد.