سرخوردگی و بحران درونی رژیم بر سر شکست برجام

شکست حکومت آخوندی در برجام که باعث تشدید مخاصمات بین باندهای حاکمیت و هم چنین تشدید بحرانهای اجتماعی و اقتصادی رژیم شده، براثر محکومیت بین المللی برنامه موشکی رژیم و احتمال بازرسی از مراکز نظامی آن، بحران درونی حاکمیت را تشدید کرده و تمامیت نظام را در تنگنای سختی قرار داده است.

روز هشتم شهریور خبرگزاری نیروی تروریستی قدس رژیم از «عقب نشینی فرانسه در برابر فشارهای ترامپ» خبر داد و نوشت «پاریس از احتمال الحاق بندهای موشکی به برجام خبر داد» و افزود «سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری روزانه گفت: «رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون روز ۲۹ آگوست خاطرنشان کرد که می‌توان توافق وین را با همکاری درباره وضعیت آن بعد از سال ۲۰۲۵ و همکاری‌های ضروری درباره استفاده از موشک‌های بالستیک تکمیل کرد».

در همین حال کیهان خامنه‌ای در واکنش به دومین گزارش کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع که روز ۷ شهریور در مجلس رژیم قرائت شده بود، استیصال و بن بست نظام را در نمایش «طرح اقدام متقابل» بارز کرده و از جمله نوشته است: «گزارشی که یکی به میخ و چند تا به نعل می‌زند! طوری تنظیم شده است که نه دل برجامیان را بشکند و نه صدای دلواپسان امنیت ملی را دربیاید. مروری بر روند واقعی اجرای برجام هر ناظر منصفی را با واقعیت‌هایی بس دردناک مواجه می‌کند که ردپای ضعیف و کمرنگی از آن را می‌توان در گزارش دیروز مجلس دید».

کیهان خامنه‌ای در ادامه افزوده است «در شرایط فعلی که اوضاع تغییرات مختلف و حساسی کرده، این گزارش بیات و با تاخیر، نه به رشد سطح تحلیل جامعه کمکی می‌کند و نه برای مقابله با دشمن برنامه و نسخه‌ای دارد».

کیهان خامنه‌ای ضمن نتیجه گیری پایانی با ابراز وحشت حرف خود را این طور به پایان برده است «آمریکایی‌ها با تصویب مادر تحریم‌ها عملاً دارند همان راه منتهی به برجام را می‌روند و ما را به تونلی هدایت می‌کنند که آن سرش برجامی دیگر است. برجامی که مشتی امتیاز دیگر از ما می‌گیرند و مشتی وعده در جیبمان می‌ریزند و راهی خانه‌مان می‌کنند... بقول معروف اگر در تونلی تاریک نوری مشاهده کردید خیلی هم خوشحال نشوید، شاید قطاری باشد که می‌آید تا زیرتان بگیرد!».

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم، بار دیگر مدعی شد که قادر است ظرف پنج روز در فردو سوخت ۲۰ درصدی تولید کند. وی در واکنشی مسخره در قبال حملات باند رقیب که ادعای او را توخالی توصیف کردند، گفت: فرض کنید بنده به عنوان یک مسئول حرفی را در مقابل دشمن به عنوان یک ترفند سیاسی مطرح کردم، آیا شما باید طرف مقابل را حمایت و یا تأیید کنید؟ یا حرف مسئول داخلی را تقویت کنید؟.

یک رسانه باند خامنه‌ای با تیتر درشت «قسم دروغ!» دعاوی صالحی را به تمسخر گرفت و خواستار استعفای وی شد. این رسانه رژیم نوشت: واکنش روسیه نسبت به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای بسیار قاطع‌تر از دولتمردان فعلی و صالحی است... مسئولان فعلی حتی عرضه حفظ کردن همین توافق را هم ندارند!

کیهان خامنه‌ای نیز نوشت: امروز برجام نتیجه‌یی تحقیقاٌ صفر و در مقابل، زیاده‌خواهی طرف غربی و به ویژه آمریکا را دربر داشته است که خواهان بازدید از مراکز نظامی هستند.