ایران:‌ فراخوان نجات زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت

مقاومت ایران نسبت به سلامت و امنیت زندانیان سیاسی اعتصابی در سلولهای انفرادی و بند چهار زندان گوهردشت هشدار می دهد و از عموم مراجع بین المللی حقوق بشر به ویژه کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، خواستار آن است که اقدامی عاجل برای نجات جان این زندانیان به عمل آورند.

آقایان ابوالقاسم فولادوند،‌ حسن صادقی،‌ سعید ماسوری،‌ رضا اکبری منفرد و جعفر اقدامی و امیر قاضیانی، خالد حردانی، زانیار مرادی و لقمان مرادی که در سلولهای انفرادی به سر می برند و شمار دیگری از زندانیان سالن ۱۰ بند ۴ در میان زندانیانی هستند که در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی بند چهار زندان گوهردشت دست به اعتصاب غذا زده اند. دژخیمان زندانیان اعتصابی را از حق ملاقات با خانواده هایشان محروم کرده و آنها را برای شکستن اعتصاب تحت فشار قرار داده اند.
زندانیان اعتصابی از جمله زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت هستند که در روز یکشنبه ۸مرداد مورد حمله، رفتار توهین آمیز و ضرب و شتم شدید دژخیمان زندان گوهردشت قرار گرفتند و به زور به سالن ۱۰ این بند منتقل شدند (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت-اول اوت۲۰۱۷). شکنجه گران از انتقال دارو و لوازم شخصی و وسایل مورد نیاز زندانیان جلوگیری کردند. زندانیان حتی وسایل بهداشت فردی یا حداقل پوشاک مناسب را نیز در اختیار ندارند و در وضعیت ظاهری آشفته و با لباس نامناسب قرار دارند.
چرخه فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر دار و شکنجه و بگیر و ببند می چرخد و خامنه ای، ولی فقیه و روحانی رئیس جمهور که ماسک میانه روی به چهره دارد، دو روی سکه این نظام مستبد و قرون وسطایی هستند. سران این رژیم به خاطر جنایاتشان که بیوقفه و به طور فزاینده علیه مردم ایران اعمال می شود باید در محاکم بین المللی در مقابل عدالت قرار گیرند. هر گونه رابطه با این رژیم باید به بهبود وضعیت فاجعه بار حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی در ایران مشروط شود.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹مرداد ۱۳۹۶ (۱۰ اوت ۲۰۱۷)