ایران: نوجوان زندانی علیرضا تاجیکی توسط رژیم ضدبشری آخوندی در شیراز اعدام شد

دژخیمان خامنه ای صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد سرانجام علیرضا تاجیکی نوجوانی را که از ۱۵ سالگی در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس بود اعدام کردند.

مقاومت ایران روز گذشته به اقدام فوری برای نجات علیرضا تاجیکی زندانی ۲۰ ساله در زندان عادل آباد شیراز که در هنگام بازداشت ۱۵ساله بوده، فرا خواند و خواستار مداخله عموم مراجع بین المللی حقوق بشر به ویژه کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران و گزارشگر اعدامهای خودسرانه و ارگانهای مدافع کودکان برای جلوگیری از این جنایت ضد بشری شد.

سازمان عفو بین الملل نیز با صدور بیانیه ای خواهان توقف حکم اعدام این زندانی شده بود و طبق قوانین بین المللی صدور حکم اعدام علیه او را مطلقا ممنوع اعلام کرده بود.
این زندانی نوجوان پس از دستگیری به مدت ۱۵ روز در سلول انفرادی در آگاهی شیراز، بدون دسترسی به خانواده و وکیل، نگهداری و تحت‌فشار و شکنجه مجبور به اعتراف علیه خود شد. وی  بار‌ها در دادگاه بر بی‌گناهی خود تأکید کرده بود. و خانواده  و وکیل اش خواهان اعاده دادرسی بخاطر ابهام های متعدد در پرونده او شده بودند، اما قضاییه جنایتکار رژیم آخوندی حاضر به تشکیل دادگاه وبررسی مجدد نشد.

دولت آلمان نیز روز گذشته از رژیم ایران خواست از اعدام علیرضا تاجیکی خودداری کند.
بربل کوفلر، مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان، نگرانی خود را نسبت به اعدام علیرضا تاجیکی در ایران اعلام کرد. او  گفت محاکمه علیرضا تاجیکی برمبنای موازین قانونی انجام نشده است و افزود: اعدام او "نقض غیرقابل قبول حقوق بین الملل" خواهد بود.