گردهمایی‌های سه روزه مقاومت ایران در پاریس، سخنرانی‌ در سمینار شخصیت‌های عربی و بین‌المللی

استرون استیونسون – رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق


خواهران و برادرانم، اجازه بدهید با این شروع کنم که بگویم حملات تروریستی که در انگلستان، یعنی در شهرهای منچستر و لندن صورت گرفت، نمایانگر این هستند که چگونه تروریسم بنیادگرایی اسلامی میتواند به سادگی خاورمیانه، در غرب دست به حمله بزند. اما اجازه دهید ساعت را برگردانیم و به منشأ بنیادگرایی اسلامی نگاهی بکنیم، چون تا انقلاب ۱۹۷۹ در ایران، و تشکیل اولین جمهوری اسلامی معاصر، ما بطور واقع این نوع تروریسم را در جهان نشناخته بودیم. اما فرا رسیدن خمینی و بنیادگرایی اسلامی او زمینه را برای شناختن آنچه که یکی از سخرانان ما، یکی از سخنرانان برجسته ما امروز صبح آنرا بعنوان یک سرطان تشخیص داد که امروزه در حال خوردن سراسر خاورمیانه است. از پنج سال تجربه به عنوان رئیس هیأت رابطه پارلمان اروپا با عراق میدانم، و دفعات بسیار باید به عراق سفر میکردم تا وضعیت در حال ظهور آنجا را مشاهده کنم.

ما رژیم ایران را میبینیم که به غرب میگوید ما به شما کمک میکنیم، ما متحد شما میشویم تا داعش را از عراق بیرون کنیم، ما داریم با پوشش هوایی و پشتیبانی زمینی به آنها کمک میکنیم تا جوامع سنی برخی از شهرهای باستانی عراق را نابود کنند و از شهرهایی مانند فلوجه، رمادی و اکنون موصل خرابه هایی باقی مانده که از آنها دود بلند میشود. دهها هزار زن و مرد و کودک سنی به قتل رسیدند، در اقدامی که نسل کشی بود.

ما شاهد گسترش ترور توسط رژیم ایران به داخل سوریه بودهایم، که باعث شده آن جنگ داخلی نزدیک به ۷ سال ادامه یابد، در حالیکه صدها هزار نفر بیگناه کشته شدند. ما شاهد حمایت رژیم ایران از شبهنظامیان حوثی در یمن، و حزبالله در لبنان که در سخنرانیهای متعدد امروز شنیدیم. این آن سرطانی است که در سراسر خاورمیانه گسترش پیدا کرده است.
اما من تغییری را میبینم. یک تغییر بسیار بزرگ با فرا رسیدن رئیس جمهور ترامپ اولین اجلاس سیاست خارجی او در ریاض با ملک سلمان و ۵۵ رهبر کشورهای مسلمان از مصر، خاورمیانه، کشورهای خلیج. این یک تحول خارقالعاده بود جایی که او رژیم ایران را به عنوان حامی جهانی تروریسم معرفی کرد. اما چه ابتکار بزرگی توسط کشورهای عرب که این کنفرانس را با این سرلوحه برگزار کردند، «همراه یکدیگر پیروز خواهیم شد»، چرا که قطعاً پیام همین است.

می دانید که توافق اتمی که توسط دولت سابق اوباما امضاء شده بود، بعد از ۸ سال سیاست مماشات در قبال رژیم ایران، این توافق اتمی ۱۵۰ میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده را آزاد ساخت. ۸۰ میلیون شهروند ایرانی محاصره شده فکر میکردند این حمایت جدیدی برای آنها خواهد بود، اما آن پول تنها جهت تأمین پول بیشتر به شبهنظامیان شیعه و ۷۰ هزار شبه نظامیان افغانی که در سوریه نیابتی میجنگند تا رژیم خونریز بشار اسد را سرپا نگه دارند؛ پول بیشتر به حزبالله، گسترش بیشتر تروریسم در سراسر خاورمیانه، تبدیل شد. توافق هسته یی چنین افتضاحی بوده است. برای همه ما فاجعه بار بوده است.
میدانید در جنگ جهانی دوم ژنرال معروف آمریکایی به نام جرج اس پاتون گفت، «باید در قبال چالشها قیام کنیم تا بتوانیم از نشاط پیروزی لذت ببریم».
 امروز میخواهم خانمها و آقایان حرفهایم را با این پیام خاتمه بدهم که اگر قیام کنیم در قبال چالشهای ایجاد شده توسط این رژیم شرور در تهران، از نشاط پیروزی لذت خواهیم برد. با یکدیگر پیروز خواهیم شد. با تشکر.
 
عبدالحکیم بشار - از ائتلاف اپوزیسیون سوریه
شما رنجهای مردم سوریه را ملاحظه و آن را دنبال میکنید. کشتار بیش از نیم میلیون و ویرانی چیزی معادل ۲ میلیون واحد مسکونی و کوچ دادن نیمی از ساکنان سوریه در داخل و خارج و قتلعامهای جمعی، همه اینها توسط رژیمی صورت میگیرد که عروسکی است در دستان رژیم تهران. اگر رژیم آخوندی در تهران نبود، مسلما رژیم سوریه الان وجود نداشت و هرگز نمیتوانست در برابر انقلاب سوریه تاب بیاورد. این رژیم چهار تحول اصلی را در منطقه، به وجود آورده است. منظورم رژیم آخوندی است. ایجاد تروریسم، و حمایت از آن، وگسترش آن، و بعنوان مثال داعش که بعدا رویدادها نشان خواهد داد که داعش کاملا ساخته پرداخته رژیم ایران است.

حزب الله تروریست که مشخص شده که هیچ روزی یک نیروی ممانعت و مقاومتی نبوده است، بلکه یک حزب فرقه گرایی است که گوش به فرمان اربابان خود در قم و تهران میباشد.

رخداد دوم، رژیم استبداد مذهبی در ایران میباشد. سومی، دخالت آشکار در امور کشورهای همسایه است. دخالت رژیم ایران دیگر یک امر پنهانی نیست چه در سوریه و چه در یمن و چه در بحرین و چه در عراق و عربستان سعودی و در تمامی کشورهای همسایه با سوء استفاده از گرایشات فرقه گرایانه نفرت انگیز. تشکیل جنگ فرقه گرایانه سنی و شیعه نامحدود در منطقه، و این بزرگترین خطری است که رژیم ایران در حال حاضر به آن دست میزند. ایستادن در برابر رژیم ایران دیگر وظیفه مردم ایران نیست، با وجود اینکه بخش عمده متوجه آنهاست، اما ایستادن دربرابر این رژیم جنایتکار یک وظیفه عربی و اسلامی و منطقه یی و بین المللی است. باید کلام و گفتار و محکومیت و موضعگیریها را به عمل سازمانیافته تبدیل کنیم برای حمایت از مقاومت ایران برای سرعت دادن به سرنگونی این رژیم. و همچنین ما نیاز داریم به یک تلاش سازمانیافته برای نامگذاری سپاه پاسداران و حزب الشیطان لبنان در لیست تروریستی بین المللی. با این اقدام سازمانیافته، منطقه و جهان را از جرم و جنایت این رژیم رها خواهیم کرد بر این اساس فراخوان خودمان را تکرار میکنیم، نیاز به یک اقدام سازمانیافته عربی، اسلامی، منطقه یی برای سرعت بخشیدن به سرنگونی این رژیم. با تشکر

جیلانی همامی –نماینده پارلمان تونس
ابتدا، مایلم که به برادران و خواهرانم در سازمان مجاهدین خلق تبریک بگویم بهدلیل پیروزی چشمگیر در کنفرانسشان در روز گذشته
من این شرف و افتخار را دیروز داشتم که برای اولین بار در کنفرانس این سازمان شرکت کنم و چشمانم خیره گشت از تعداد زیاد ایرانی هایی که شرکت کرده بودند و میهمانانی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند که به صراحت بگویم در من آرزوی بزرگی و نوعی آرزو برای آینده را در رابطه با وضعیت ایران بوجود آورد.
در جهان امروز تقریبا هیچ رژیمی مثل این رژیم در سرکوبگری و خصومت با اصول آزادی و عدالت وجود ندارد.

علاوه بر آن، رژیم ایران اکنون تبدیل به یک نیروی منطقه یی شده است که تلاش میکند در تمامی زمینه ها گسترش پیدا کند رژیم ایران یک ایستگاه شنود و نفوذ در اریتره ایجاد کرده است، رژیم ایران روابطی برقرار ساخته و یک ایستگاه در آنگولا دارد، رژیم ایران در تونس فعال است. امروز رژیم ایران به وسیله وزارت اطلاعات در تونس به منظور ترویج افکار شیعه و برای ایجاد تشکیلات شیعه در تونس دخالت میکند. طبیعتا بابت آن مبالغ بسیار زیادی را خرج این تشکیلات بهوسیله گروهها و نه ضرورتا به وسیله احزاب میکند از طریق اتحادیه های مجمتع مدنی. ایران تلاش میکند در هر جایی از عامل شیعه سوء استفاده کند، از عامل مذهب و من تأیید میکنم حرفهای آن برادری که گفت از بزرگترین خطرهایی که این منطقه را امروزه تهدید میکند تلاش برای ایجاد پایه هایی بهوسیله جنگ جدید، جنگ سنی و شیعه، این جنگ فرقهگرایان که خطر بسیار بزرگی به شمار میرود که ایران به وسیله آن میخواهد نفوذ پیدا کند مثلا در مغرب عربی، در تونس، در الجزائر و در مراکش، که البته تا الآن نتوانسته آنرا به انجام برساند زیرا این کشورها، کشورهای سنی هستند و همه اینها را می دانیم.

به عقیده من، برادران در سازمان مجاهدین خلق ایران، پرچمی برافراشتند که برای ما آرزویی بزرگ را ایجاد کرده است، زیرا سقوط رژیم ایران اقدامی در مسیر یکی از گامهای بزرگ در این منطقه و در این پهنه جغرافیایی خواهد بود، که معنای آن ورود منطقه ما به دموکراسی است. بهعقیده من برادران در سازمان مجاهدین خلق مسئولان اصلی هستند و به عقیده من مسئولیت آنها و مسئولیت مردم ایران، خلق بزرگ ایران که از سال ۱۹۷۹ رنج کشیده و در سختی بسر برده،اما این خلق با تاریخ مبارزاتی عظیم خود، به عقیده من این فرصت را به منطقه ما برای آزادی و دموکراسی خواهد داد و آرزومندم که سازمان مجاهدین خلق پیشتاز این جنبش باشد.

هشام نجار: از رهبران جامعه سوریهای مقیم امریکا
تشکر می کنم از برگزار کنندگان این سمینار وکنفرانسی که دیروز برگزار شد که از هر لحاظ موفق بود. امیدواریم که این کنفرانسها به سطوح بالاتر ارتقا یابد که در آن عمل بیش از گفتار باشد.
من از شهر حلب هستم که جمعیتش ۴.۵ میلیون نفر است که با هم زندگی میکنند، مثل برادر، مسیحی، مسلمان، ارمنی و از همه ملیت ها.
برادران، ۷ سال پیش عبارت داعش را نشنیده بودیم. در سایتهای اجتماعی میخواندیم اما آن را نمی فهمیدیم. ای برادران آن را نمی فهمیدیم. تا اینکه به سرعت گسترش یافت. هیچ گروهی به این سرعت رشد نکرد اگر که در آزمایشگاههای خاصی که توسط رژیم های فاسد اداره می شوند، گذاشته نشوند تا اینکه از جیب خلقها به حیات خود ادامه دهند. آزمایشگاه هایی که در آن داعش و غیره ساختند تا اینکه بر مردم کنترل داشته باشند. کسی که تروریسم را هدایت می کند از حزب الله است و از رژیم ایران و از باند اسد و رژیمش. اینها هستند که تروریسم را ساختند تا اینکه بمانند و به کشتار مردمشان ادامه دهند و به حاکمیت این رژیمها ادامه دهند.

ای برادران،
رژیمهای فاسد میخواهند که خودشان را با یک چیز بسیار با ارزش بپوشانند. از این رو این رژیم و رژیم اسد خودشان را بنام مقاومت و حمایت از مقاومت میپوشانند. این رژیمها همیشه با یک پوشش نازک خود را می پوشانند. اما خلقها آنها را رسوا خواهند ساخت و پیروز خواهند شد.
ای برادران. این درست است همانطور که برادرمان از تونس گفت که رژیم های تروریستی باقی میماند، اما مطمئن باشید که ۹۰ درصد تروریسم با سرنگونی این دیکتاتورها سرنگون خواهند شد. نمیتواند که بدون اینها تروریستی وجود داشته باشد.
ای برادران، سخنانم را تمام میکنم و میگویم: من خوشبین هستم به رغم همه نکات منفی. همه نکات منفی. اما حرف نیاز به عمل دارد که پشتیبانی شود. تنها حرف کافی نیست. در آنجا ایالات متحده سوریهای فعال حضور دارند و ایرانیها هم هستند. اتحاد باید که یک اتحاد قوی باشد. و با این حساب این دو رژیم در منطقه یعنی رژیم آخوندها و رژیم سوریه از منطقه حذف خواهند شد و من از این مسئله مطمئن هستم. ای برادران، انقلاب سوریه پیروز خواهد شد. انقلاب ایران پیروز خواهد شد. فرصتی نمانده. غیر ممکنی نداریم. امید بسیار داریم اما باید که یکپارچه کارکنیم. خداوند توفیق می دهد. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

محمد لحام – نماینده پارلمان فلسطین
افتخار بزرگی است که در اینجا گردهم میآییم. یک موقعیت عملی خلاق افتخار آمیز. بله ای برادران، در ابتدا به شما تبریک می گویم بخاطر موفقیت گردهماییتان چه بلحاظ آماده سازی وچه تهیه و چه نتایج آن.
امروز در برابر مجموعه یی از واقعیتهای سرسخت قرار داریم که بر مبارزات شما دلالت میکند. همان مبارزهیی که با طلوع هر روز و تا پایان هر سال به آن عمل میکنید. و این را ما در نتایج کنفرانستان دیدیم که یک دستاورد بزرگی داشت که در آزادی مجاهدین اشرفی خود را نشان داد. بله اینها بخاطر تلاشهایتان و مبارزهتان بوده است.
ای برادران، ما در این مکان، بر یک واقعیت سرسخت تأکید میکنیم که برادران قبل از من و کسانی که قبل از من صحبت کردند، به آن پرداختند. منظورم دخالت رژیم ایران در منطقه است. ما در فلسطین در آتش این دخالت سوختیم آن زمان که این رژیم از تجزیه سخیفی که میهن گرانقدر ما در بخش غزه در سال ۲۰۰۷ در آن بسر میبرد حمایت و پشتیبانی میکرد. شعارهایی که در آنجا داده میشود، مثل روز قدس و غیره، چیزی جز خاک پاشیدن در چشمان ما نیست و تنها در خدمت طرح و برنامههایی است که هیچ ربطی به فلسطین ندارد. اهداف این رژیم هرچه باشد اعم از گسترش و دخالت در کشورهای میهن عربی، در یمن و سوریه و عراق و بحرین و تلاشهایش در اردن و مصر و تونس، حاکی از یک واقعیت بحرانی است که رژیم ایران در آن بسر میبرد. اما مأموریت تغییر این رژیم، این در درجه نخست، مأموریت مردم ایران و نیروهای رزمندهاش یعنی مقاومت ایران و در پیشاپیش آنها سازمان مجاهدین خلق، است. سازمانی که با ما فلسطینیها دارای یک روابط دیرینه است که استاد بزرگ صالح القلاب به آن اشاره کردند. روابطی که به دوران پیشتازان نخستین برمیگردد، به شهید جاویدان یاسر عرفات و به مسعود رجوی که راه آزادی را گشودند، و نقشه مسیر مبارزاتی و جنگ را برای مردممان جهت رسیدن به آزادی و تعیین سرنوشتشان ترسیم کردند.

بله، ای برادران، ما به این روابط افتخار میکنیم. و امروز برای این آمدهایم که تأکید کنیم و وفاداری خود را به آنچه که ترسیم شده و گشوده شده و در آن زمان انجام شده، اعلام کنیم. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد آنچه را که مجاهدین اشرفی وقتی که یاسر عرفات شهید شد، انجام دادند، به رغم تمامی درد و رنجها و سختیهایی که داشتند و به رغم شرایط فوقالعادهای که در آن بسر میبردند. آنها اولین کسانی بودند که اقدام به برپایی مجلس ترحیم کردند و مراسم عزا برای شهید جاویدان یاسر عرفات برگزار کردند. ما در این مکان، از تمام ارگانهای قانونی بین المللی و حقوق بشر و در رأس آنها سازمان ملل میخواهیم که با همدیگر علیه گسترش فرقهگرایی و تبعیض بر اساس مذهب عمل کنند، و قوانینی را تصویب کنند که مانع بنیادگرایی مذهبی شوند. چرا که این اقدامات جنایت علیه بشریت است. و همچنین قوانینی را علیه اشغالگری و ظلم و ستم بر خلقها و سرکوب آنها تصویب کنند. و از مبارزات نیروهای مبارز در راه آزادی ودموکراسی وعدالت حمایت و پشتیبانی کنند. و کمیتههای همبستگی مثل کمیته همبستگی عربی اسلامی که اخیرا تشکیل شده را تقویت کنند. و برای ایجاد یک چارچوب قوی جهت رویارویی با بنیادگرایی مذهبی و فرقهگرایی در منطقه ما تلاش کنند. منطقه ای که از ظلم و ستمهای مختلف و تجاوز توسط نیروهای اشغالگر و تبعیض و فرقهگرایی دینی رنج میبرد. همان اعمالی که رژیم (آخوندی) به فرقهگرایی نهادینه شده در قانون اساسیاش افتخار میکند.
بله، ای برادران، برای شما موفقیت را آرزومندیم. با شما خواهیم بود در راه خدمت به مبارزه شما و مبارزه مشترکمان برای آزادیمان و استقلالمان و گسترش دموکراسی