بحران درونی رژیم بر سر لایحه جدید تحریمها و شکست برجام

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران تحریمهای جدیدی را که قرار است به زودی در کنگره آمریکا به تصویب برسد،«برجام نظامی» آمریکا به دنبال برجام هسته ای، توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: این تحریم در واقع، تحریمهایی برای هدف قرار دادن اقتدار دفاعی، توان موشکی و قدرت نظامی نظام از طریق تحریمهای گسترده و بیسابقه میباشد. طراحان این طرح، به دنبال آن هستند تا از طریق اعمال تحریمهای گسترده، زمینه های یک برجام نظامی را با هدف محدودسازی قدرت دفاعی نظام فراهم سازند.
روزنامه سپاه پاسداران افزود: آمریکایی ها پس از بهرهمندی از برجام هسته ای، هماکنون به دنبال جایگزین کردن قدرت دفاعی نظام به جای برنامه هسته یی و آغاز کردن مجموعه یی از تحریمها و فشارها به نظام به این بهانه هستند.

در پی شکست اجلاس وین میان رژیم و کشورهای ۱+۵، ولایتی، مشاور خامنه‌ای گفت: باید بعد از بازگشت ظریف و عراقچی به تهران نتیجه گفت‌وگوهای آنها را بشنویم و یک تصمیم مشترکی بگیریم.

در همین حال، کیهان خامنه‌ای در باره اظهارات روحانی مبنی بر نقض برجام توسط آمریکا نوشت: سخنان روحانی، اعتراف بزرگ و دیرهنگام به اشتباهی است که چهار سال سرمایه نظام را به هدر داد. اگر قرار بود که هسته یی تعطیل شود و رآکتورمان سیمان شود و تحریمها بماند، یک سرباز بیت جربه هم میتوانست چنین بکند.

سپاه پاسداران نیز در روزنامه خود  نوشت: آنچه بر سر برجام در حال فرو ریختن است، کاملاً جدی است. تحریمهای جدید هر چند از نظر ظریف، نقض کلی به حساب نیاید، اما مغز و روح و جسم برجام در خطر تصمیم های جدید آمریکاست
 
ازسوی دیگر رسانه‌های باند روحانی در پاسخ نیش و کنایه ها علیه برجام، نسبت به پیامد های دعاوی باند رقیب هشدار داده و می نویسند: در این صورت تهران- واشنگتن با شتاب به سمت تصادفی خطرناک حرکت می‌کنند.

روزنامه جهان صنعت در این رابطه نوشت: در فضای موجود قابل انتظار است ترامپ اجرای توافقنامه اتمی را لغو و اجرای آن را متوقف سازد. با همین روند احتمال دارد تحریمهای تصویبشده علیه نظام چه از نظر سطح و چه از نظر فراگیری گستردهتر و تخاصم میان تهران- واشنگتن عمیقتر شود.