وحشت خامنه ای از خشم عمومی از جنایات رژیم به ویژه در دهه ۶۰ و استقبال مردمی از مقاومت

تجلیل از یک فیلم پاسدار ساخته برای سفید سازی این جنایات و دستور ساختن یک فیلم برای سفید سازی قصاب تهران

در حالی که خشم و نفرت عمومی از قتل عام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ هر چه بیشتر می شود و جنبش دادخواهی شهیدان نیز و استقبال عمومی از مجاهدین و مقاومت ایران ابعاد گسترده تری یافته است، خامنه ای ناگزیر در یک اقدام ذلت بار به تجلیل از فیلم ”ماجرای نیمروز” پرداخت که به دستور خود او، توسط فاشیستی ترین باندهای پاسداران برای سفید سازی و توجیه جنایتهای بیشمار این رژیم در دهه ۶۰ ساخته شده است.

رسانه های حکومتی در روز ۲۴ تیرماه اعلام کردند که فیلم ماجرای نیمروز در نزد خامنه ای «اکران شد و پس از آن عوامل این فیلم به دیدار خامنه ای رفتند و او ضمن تفقد عوامل این فیلم گفت «این فیلم بسیار خوب بود. همه اجزاء فیلم عالی بود، کارگردانی عالی بود. بازیها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش ساخت بود». قبل از این حتی برخی از افراد وابسته به باندهای حکومتی به تحریف وقایع تاریخی در این فیلم اشاره کرده و گفته بودند که این فیلم زمانی را روایت می کند که حکومت مثل شمر مجاهدین را اعدام می کرد.

دیدار خامنه ای با سازندگان این فیلم که به گزارش رسانه های حکومتی در اسفندماه سال گذشته صورت گرفته با تأخیر چند ماهه و در حالی علنی شد که خامنه ای و تمامیت رژیم یک ضربه هولناک از مردم و مقاومت ایران دریافت کرد و نتوانست ابراهیم رئیسی را بر سرکار بیاورد. خامنه ای در روز ۱۴ خرداد یعنی ۱۵ روز پس از این شکست، نسبت به عوض شدن جای شهید و جلاد در دهه ۶۰ هشدار داد.

خامنه ای در همین دیدار خواستار ساختن فیلمی در مورد اسدالله لاجوردی شد. جنایتکاری که مردم ایران بر او لقب قصاب تهران و آیشمن ایران را نهاده اند. وی گفت: «انشاالله یک کاری هم برای آقای لاجوردی بکنید. ایشان از آن شخصیتهایی است که شایسته است برایشان کار انجام بشود». لاجوردی به خاطر اعدام دهها هزار زندانی سیاسی و اعمال سبعانه ترین شکنجه ها در مورد زندانیان سیاسی به ویژه زنان مورد نفرت عموم مردم است. چه بسیار زنان باردار، دختران خردسال و مادران سالخورده توسط این جلاد اعدام شدند. شمار اعدام شدگان به دستور لاجوردی در سالهای ۶۰ و ۶۱ گاه در هر شب به ۴۰۰ زندانی سیاسی می رسید.

ازغندی یکی از عوامل باند خامنه ای در باره هراسٍ نظام ولایت فقیه از فراگیرشدن جنبش دادخواهی گفت: در دهه ۹۰ دارند با شعارهای دهه ۶۰ خمینی را زیر سوال می‌برند و شروع به محاکمه خمینی کرده اند. وی باند رقیب را به خاطر اعتراف به گوشه هایی از جنایتهای ضد بشری رژیم مورد حمله قرار داد و گفت: خود اینها سی ساله بیست ساله مسئول امنیت کشور بودند هیچ دستور امنیتی تو حکومت نبوده بدون امضاء اینها باشه، نصف شون اطلاعاتی اند مسئولین ما؛ دولت ما سابقه وزارت اطلاعات دارند.... اینها تخریب امام است اسم امام رو نمی آورند هدف زدن خود امام است ( تلویزیون شبکه یک رژیم-۲۳ تیر۹۶).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ تیر ۱۳۹۶( ۱۷ ژوییه ۲۰۱۷)