گزارش تکمیلی گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس با حضور انبوه عظیم هموطنان و حامیان مقاومت ایران برگزار شد.
هموطنان و یاران اشرف نشان از سراسر جهان به مناسبت سرفصل تاریخی ۳۰ خرداد، سرآغاز مقاومت انقلابی، سالروز تاسیس ارتش آزادیبخش ملی، و هم چنین به مناسبت سالگرد درهم شکستن کودتای ارتجاعی ـ استعماری ۱۷ ژوئن یک صدا و مصمم صدای آزادیخواهی و مقاومت خروشان مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند.

این گردهمایی شاهد حضور صدها پارلمانتر و منتخبان مردم از کشورهای مختلف جهان و شخصیتهای برجسته و  سیاستمداران  و دولتمردان طراز اول بین المللی از ۵ قاره جهان بود

این گردهمایی عظیم برای نخستین بار، توسط اجتماع مجاهدان اشرفی بعد از هجرت پیروزمند و سازمانیافته از لیبرتی به آلبانی  همراهی می شد که با ابراز احساسات و استقبال هموطنان ویاران اشرف نشان و حامیان مقاومت ایران از سراسر جهان  روبه روشد که  حضور اشرفیها را  به عنوان جشن بزرگ پیروزی بر توطئه های دیکتاتوری آخوندی  برای نابودی پیشتازان مقاومت سازمانیافته، گرامی داشتند. 


 
ژیلبر میتران رئیس بنیاد فرانس لیبرته، آغازگر گردهمایی بزرگ مقاومت ایران گفت: ما همبستگی خود را با مردم ایران و مقاومت آنها ابراز می کنیم.  در حالی که در ایران هیچ آزادی برای چنین تجمعاتی وجود ندارد، اجتماع در این جا به این گستردگی یک رفراندوم علیه رژیم آخوندی است و  توانایی این مقاومت را برای یک تغییر دموکراتیک در ایران نشان می دهد.
ژیلبر میتران با اشاره به دوران ریاست جمهوری پدرش پرزیدنت فرانسوا میتران، تاکید کرد که این افتخاری برای فرانسه است که فرانسوا میتران به رهبری و جنبش شما پناهندگی داد.

در آغاز گردهمایی بزرگ مقاومت شهردار ویلپنت، محل برگزاری گردهمایی، خانم مارتین والتون همبستگی خود را با گردهمایی بزرگ مقاومت مردم ایران ابراز کرد.

دومینک لوفور رئیس مجتمع شهری سرژی پونتوآز و رئیس افتخاری کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک  نیز تأکید کرد: پارلمان فرانسه به طور مستمر برای حقوق بشر در ایران فعالیت می‌کند و پیوسته  رژیم ایران را که عامل بی ثباتی در منطقه است محکوم می‌کند.

خانم میشل دو وو کولور نماینده مجلس ملی فرانسه از جنبش «جمهوری به پیش» متعلق به  امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: من به عنوان نمایندة اکثریت جدید پارلمان فرانسه که توسط مردم انتخاب شده با شما صحبت می کنم . من می دانم در ایران شما یک استبداد مذهبی حاکم است که بارها سازمان ملل متحد آن را به خاطر نقض حقوق بشر محکوم کرده است. نبرد شما برای آزادی درست است ما می گوییم آری به نبرد شما برای عدالت آری به نبرد شما برای برابری بخصوص بین زنان و مردان.

سناتور آلن نری رئیس کمیته  فرانسوی برای ایران دمکراتیک نیز از جانب هیاتی از پارلمانترها و منتخبان فرانسوی اعلام کرد: من به نمایندگی از کمیته ملی پارلمانترها برای ایرانی دمکراتیک و از طرف تمامی مدافعین تاریخی  جنبش مقاومت ایران و انبوه شهرداران فرانسوی از  شما حمایت می کنم. ما به این خاطر متعهد شده ایم که در کنار شما باشیم چرا که وارثان انقلاب فرانسه هستیم. ما از مبارزه شما علیه آخوندها و علیه دیکتاتوری آخوندی حمایت می کنیم. برای من قابل فهم نیست که عده یی میگویند این یک دیکتاتوری مدره است. دیکتاتوری مدره اصلا وجود ندارد. به شما می گویم وقتی که حقوق بشر نقض می شود، وقتی آزادی سرکوب می شود و زمانیکه عدالت رعایت نمی شود  تنها وظیفه ما  مقاومت، مقاومت و باز هم مقاومت است.


در گرد همایی بزرگ مقاومت در پاریس هیات شخصیتهای برجسته آمریکایی از جمله شهردار رودی جولیانی، نیوت گینگریچ ، جان بولتون و ارتشبد کیسی و هیات رسمی کنگره متشکل از سه نماینده کنگره شر کت و سخنرانی کردند.

سناتور رابرت توریسلی ضمن معرفی هیات شخصیتهای برجسته آمریکا یی گفت: این بزرگترین گردهمایی ایرانیان آزاد در جهان است و به کسانی که در اشرف و لیبرتی به نبرد پرداختند، می‌گویم امید و دعای ما با شماست که آخوندها بروند و شما ایران آزاد را برپا کنید.

رودی جولیانی کاندیدای ریاست جمهوری و شهردار سابق نیویورک گفت: باید ادای احترام کنیم به خانم رجوی که ما را به  این نقطه رساندند. دنیا تغییر کرده، الان جهانی داریم متفاوت باگذشته. می دانید که دولت جدیدی در واشنگتن مستقر شده که می تواند کمک کند به تغییر در ایران! ترامپ درک می کند که سلاح اتمی در دست یک آخوند دیوانه چقدر خطرناک است و خواستة او با همان شعاری محقق می شود که امروز شعار گردهمایی شما هم هست یعنی شعار ”ایران آزاد“.

جولیانی افزود: می بینیم که جهان به آرامی متقاعد می شود در ایران هیچ مدره‌ای وجود ندارد. وقتی کلمة مدره را می شنوم و یاد روحانی می افتم بیاد می آورم که او بیشتر از دوران احمدی نژاد آدم کشته! اینک زمان تغییر رژیم در ایران فرا رسیده، همانطور که بهار عرب آمد و مبارک وقذافی سرنگون شدند، اینها نیز باید سرنگون شوند. به همین علت باید از مقاومت ایران تحت رهبری یک قهرمان بزرگ یعنی خانم رجوی حمایت کنیم. اولین بار است که می توانم اینجا بایستم و سرفراز باشم، چرا که در مواقع قبلی ناراحت و تحت فشار بودم از اینکه مواضع دولتم درست نبود. اکنون خوشحالم و می توانم بگویم و این اختیار را دارم که بگویم دولت آمریکا از مردم ایران و مقاومت آنها حمایت می کند. رژیم ایران باید برود. زنده باد ایران آزاد!

نیوت گینگریچ کاندیدای ریاست جمهوری و رئیس پیشین کنگره آمریکا گفت:‌«من امروز به اینجا آمده‌ام تا یک پیام خیلی ساده را به شما برسانم: ایران باید آزاد  شود! دیکتاتوری باید نابود شود! یک دیکتاتوری که وزیر دادگستری‌ای را انتخاب کرده که ۳۰ هزار نفر را قتل عام کرده همه چیز را به شما خواهد گفت. این رژیمی است که عدالت یعنی قتل‌عام ۳۰ هزار نفر!  
فشار در همه جا به سمت حمایت از ۱۰۰۰ اشرف بالا خواهد رفت تا شبکه‌یی از آزادی داشته باشیم و این دیکتاتوری برود و آنها به جایش جایگزین بشوند. انتقال مجاهدان اشرفی به آلبانی یک پیروزی بزرگ است. اکنون هزاران رزمندة آزادی در تیرانا هستند و این یک شکست جدی برای سران رژیم ایران است. نکتة عمیقتر، آزادی سرانجام مستلزم حضور رهبران کاریزماتیکی هست برای یک آیندة بهتر و یک آرمان برحق! ما در کشورمان جرج واشینگتن را داشتیم و لافایت جوان. من می‌توانم به شما بگویم که در تاریخ نام رئیس جمهور برگزیده شما مریم رجوی در همین طومار مبارزان راه آزادی به ثبت خواهد رسید. او یک رهبر خارق‌العاده است که در دورانی سخت رهبری می کند و پایداری می‌کند. او یک رهبر بزرگ است به دلیل این که حامیان عالی و بزرگی دارد. تا وقتی که آخوندها در  حاکمیت هستند آزادی در همه جا تهدید می شود. ما میدانیم که این وزیر دادگستری رژیم که عامل قتل‌عام هست، میدانیم که استراتژی ۱۰۰۰ اشرف چه امیدی را ایجاد میکند. 

ژنرال جرج کیسی فرمانده کل نیروهای جند ملیتی در عراق ضمن ابراز خوشحالی از انتقال سالم «رزمندگان آزادی ایران» به خارج از عراق گفت: در عراق هدف رژیم ایران ممانعت از ایجاد حکومتی است که مردم بتوانند با هم متحد زندگی کنند. این رژیم با تحریک گروهها و شبه نظامیان شیعی دست به این کار زد. وقتی من فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق بودم ما شش نفر از اعضای نیروی تروریستی قدس را دستگیر کردیم که داشتند عملیات تروریستی را طراحی می کردند. این رژیم به تلاشهایش برای بی ثباتی در عراق، سوریه  و دیگر کشورهای جهان  ادامه می دهد. ما معتقدیم  در ایران باید تغییر محقق شود.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد  نیز درسخنان خود گفت: ما در زمانی اینجا آمدیم که تحولات فوق العاده ای در آمریکا به وقوع پیوسته است اکنون یک بازبینی در سیاست آمریکا در قبال ایران در جریان هست. کنگره با سرعت زیادی  در پی تصویب یک طرح و قانون جدیدی علیه رژیم ایران از جمله سرکوب و حمایتش از تروریسم دست زده است. رژیم ایران مرکز مشکل و بحران در خاورمیانه است بایستی تأکید بکنم بین خامنه ای و روحانی هیچ تفاوتی وجود ندارد. آنها دو روی یک سکه هستند. رفتار این رژیم هر روز بدتر می شود.

اکنون زمان آن است که جریان تغییری را که در آمریکا و اروپا وجود داشته است در ایران هم ببینیم. واقعیت این است که یک  اپوزیسیون واقعی و ممکن و یک جایگزین علیه آخوندها وجود دارد. و این اپوزیسیون و این جایگزین خودش را در این سالن به منصه ظهور رسانده است. من در این گردهماییها اعلام کرده ام که برنامه آمریکا باید سرنگون کردن رژیم حاکم بر ایران  باشد. رفتار این رژیم تغییر نخواهد کرد و تنها راه حل، تغییر این رژیم است. یقینا ما پیروزی شما را در آینده در تهران جشن خواهیم گرفت.

لوییس فری رئیس پیشین اف‌بی‌آی با اشاره به هجرت بزرگ مجاهدان اشرفی گفت‌: چند ماه پیش همراه با پسر جوانترم با آنها در تیرانا دیدار کردم و از روحیة  رزمنده آنها سرشار شدیم ..آنها قهرمان هستند و به طور خاص خانم رجوی قهرمانی بزرگ در این دوران تاریک است. در دوران آن حملات در اشرف و لیبرتی خانم رجوی چقدر قوی و مستحکم باقی ماند و تصمیمهای بسیار سختی را گرفت؛ تصمیمهای مرگ و زندگی. وقتی که برای انتقال رزمندگان اقدام کردیم خانم رجوی با رهبری کاریزماتیک خود توان و صلاحیت این رهبری را اثبات کرد. بنابراین شما امسال از هر زمان دیگری به اهداف خودتان نزدیکتر هستید.

تام ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا از اعضای هیأت آمریکایی گفت: سرکوب مردم ایران توسط این رژیم باید پایان بپذیرد. حمایت این رژیم از تروریسم باید پایان بپذیرد. تنها یک سازمان متشکل و سازمانیافته است که میتواند چهره آلترناتیو ایران باشد. رهبری مریم رجوی برای تحقق صلح و حقوق بشر تا روزی که جوهر آزادی بتواند بهار جدیدی در ایران به وجود بیاورد ضروریست. باید یک اجماع جهانی به وجود بیاوریم و بگوییم که ما خواهان ایران آزاد هستیم.

فرماندار ادوارد رندل رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا با اشاره به خروج موفقیت آمیز مجاهدان اشرفی از عراق گفت:‌ آنها کسانی هستند که می‌توانند یک ایران آزاد را بنا کنند و مرحلة بعدی آزاد کردن ایران است. دولت آمریکا باید قاطعانه بایستد و از این جنبش حمایت کند..ما با شما خواهیم بود چون این به نفع ما نیز هست و آزادی ایران تحت رهبری خانم رجوی، صلح و امنیت برای خاورمیانه و پایان افراطگرایی را به دنبال خواهد داشت. 

مایکل موکیزی وزیر پشین دادگستری آمریکا بر ضرورت تغییر رژیم در ایران تأکید کرد و گفت:‌ اولین علت خوشحالی امروز من، انتقال سالم دوستانمان از عراق به آلبانیست. ما اهداف مشخصی داریم از جمله قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی، برداشتن فشار از روی مردم ایران و حمایت از مقاومت مردم ایران تا بتوانند بر ستم آخوندها غلبه کنند. فعالیت‌های مقاومت بویژه پخش گسترده تصاویر خانم رجوی در ایران نشان داد که در ایران تمرکزی برای تغییر وجود دارد. 

قاضی تدپو رئیس زیر کمیته تروریسم نخستین سخنران بود و  گفت: ما در کنگرة امریکا در کنار شما هستیم. روزی به زودی زود ما شاهد برقراری آزادی و دموکراسی در ایران خواهیم بود. یعنی خانه و سرزمین شما آزاد خواهد شد و مردم ایران خواهند توانست زنجیرهای ولایت فقیه را بشکنند و حاکمیت قانون و آزادی را برای همه مردم محقق کنند.آنروز قاتلان مجاهدین محاکمه خواهند شد.
ما درکنگره طرحی برای در لیست قرار دادن سپاه پاسداران تهیه کرده‌ایم. همچنین ما با مقامات سازمان ملل کار می‌کنیم تا میلیونها دلار اموالی راکه دولت عراق از اشرفیها به سرقت برده پس بگیریم و به دست مجاهدین برسانیم.

تام گرت عضو مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به جمعیت حاضر در گردهمایی بزرگ پاریس گفت: افتخار می کنم که در میان این جمعیت هستم. در سال ۱۳۸۸ مردم برای ابراز خشم خود به خیابانها آمدند ولی اوباما کاری نکرد ولی من تعهد می کنم که در کنار مردم ایران باشم.  سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد به رهبران جهان تاکید میکنم یا باید با آمریکا معامله کنید یا با رژیم ایران، ما  برای ایجاد تغییر به اینجا آمده ایم. ما بسیار زیادیم و پیروز خواهیم شد.

امیر ترکی فیصل در این گردهمایی گفت:‌ رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و با همسایگانش خصومت و دشمنی دارد.
خمینی بنیادگرایی وولایت فقیه را برای سرکوب مردم ایران و تفرقه و دشمنی در منطقه تحمیل کرد. اعدامهای سال ۶۷ به عنوان یک لعنت همیشگی باقی خواهد ماند و عاملان آن باید در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند.
امیر ترکی فیصل هم چنین گفت: در رژیم آخوندها صحبت از انتخابات می کنند انتخاباتی که هیچکس مگر ولی فقیه او را تأیید کرده باشد حق کاندیدا شدن ندارد. این مثل تمام رژیم های فاشیستی نظیر هیتلر و موسولینی است که از انتخابات صحبت میکردند. اولین قربانی خمینی و مدافعان او مردم ایران بودند که بدبختیهای افکار بیمارگونه او را چشیدند. 
تلاش شما برای مقابله با این رژیم یک پروژه مشروع است و همانطور که خانم رجوی گفت جهاد شما برای آزادی مردم ایران کرد و بلوچ و عرب است.

دکتر نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه ازسوی هیات نیروهای اپوزیسیون و انقلاب سوریه، گفت:رژیم جنایتکار خمینی، دستکم ۸۰ هزار مزدور خور را برای کشتار مردم به میهن من اعزام کرده است... رزمندگان سوریه با شما هم‌پیمان هستند برای نبرد علیه رژیم حاکم بر ایران و رژیم اسد و  برای هر گونه فداکاری برای رسیدن به آزادی. بایستی پاسداران و شبه نظامیان رژیم آخوندی در سوریه و یمن و سایر کشورها اخراج شوند تا ثبات و آرامش به منطقه بازگردد.   
رژیم ایران باید از سازمان همکاری اسلامی اخراج شود. کشورهای عربی بایستی هر گونه همکاری با این رژیم را متوقف کنند تا تغییر واقعی در ایران محقق شود. این آرمان ما برای تشکیل جبهه‌یی مشترک با شورای ملی مقاومت ایران است.

خانم نجات الاسطل نماینده پارلمان فلسطین ازسوی هیات فلسطین خطاب به خانم رجوی گفت ما از فلسطین سرزمین رزم و پیکار، فلسطین سرزمین شهیدان و فلسطین خون چکان آمده ایم. ما از سرزمین بیت المقدس و زادگاه حضرت مسیح آمده ایم. ما آمده ایم که در این گردهمایی بزرگ شرکت کنیم تا عمق روابط میان مردم فلسطین را با مردم ایران نشان دهیم. روابطی که با  ابتکار عمل ابو عمار یاسر عرفات ایجاد شده و هم اکنون پرچم آن در دست محمود عباس رئیس دولت فلسطین است.  

صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن:‌خواهان یک جبهه متحد علیه مداخلات تروریستی وصدور بنیادگرایی و تفرقه افکنی حکومت آخوندی در کشورهای منطقه و اخراج شبه نظامیان و پاسداران این رژیم شد و گفت: همه آزادگان منطقه باید با طرح وبرنامه این رژیم بجنگند.  

انور مالک ازروزنامه نگار از الجزایر عضو پیشین هیأت جامعة عرب در سوریه نیز گفت: پیروزی مقاومت ایران، پیروزی عدالت و پیروزی همة مردم تحت ستم منطقه خواهد بود که از جنایات رژیم آخوندی در رنج هستند.

در یکی از پرشورترین بخشهای گردهمایی بزرگ مقاومت، اعضای هیأت آلبانی در حالی که به شدت توسط جمعیت تشویق می شدند روی سن آمدند و در سخنان خود از اهداف مقاومت ایران حمایت کردند.
 
ایلونا جبریا معاون وزیر کشور آلبانی گفت: ما از تلاش انسانهایی که می خواهند در یک ایران دموکراتیک زندگی کنند حمایت می کنیم. نمی توانم تصور کنم که خانم رجوی چقدر برای آزادی تلاش می کند. خانم رجوی یک سمبل و یک منبع الهام است.

پاندلی مایکو نخست وزیر پیشین آلبانی گفت: برای ما یک افتخار است که  در این گرد همایی شرکت می کنیم. بنام ملت آلبانی برای ما افتخار است که افراد شما در آلبانی در امنیت هستند آلبانی خانه آنهاست. چندی پیش که در آلبانی انتخابات بود ولی همه ما از هر حزب و گرایشی در مورد شما متحد بودیم. شما که درتلاش برای رسیدن به آزادی  مبارزانی خستگی ناپذیر هستید.  

فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی گفت :ما به پذیرش مجاهدین در آلبانی افتخار می‌کنیم و آنها را خانواده خود میدانیم و با این کار نام خود را در تاریخ ثبت کردیم. الان همه انرژیها را برای تحقق آزادی در ایران متمرکز کرده ایم.

در این گردهمایی همچنین شمار زیادی از دیگر شخصیت های سیاسی سخنرانی کردند. از جمله  برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه، راما یاد وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه، جولیو ترتزی وزیر خارجة سابق ایتالیا، جان برد وزیر خارجه سابق کانادا، سناتور جوزف لیرمن  کاندیدای معاون ریاست جمهوری آمریکا، سید احمد غزالی نخست وزیر پیشین الجزایر، دکتر آلخو ویدال کوآدراس نایب رییس سابق پارلمان اروپا، ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان، ژنرال جیمز کانوی فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا، اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمیبا، خانم رانجانا کوماری به نمایندگی از سوی هیأت شخصیتهای برجستة زنان شرکت کننده، بارونس ورما نماینده پارلمان انگلستان و وزیر پیشین توسعه بین المللی و انرژی در دولت محافظه کار، دیوید ایمس رئیس کمیته مشترک پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد، سناتور کاترین نون معاون سنای جمهوری ایرلند.