دیدار رئیس جمهور برگزیده مقاومت با شهردار رودی جولیانی در اور سوراواز

روز جمعه ۹تیر ۱۳۹۶، مریم رجوی با آقای رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا در مقر شورای ملی مقاومت در اورسوراواز دیدار کرد.


 جولیانی: مقاومت ایران یک آلترناتیو واقعی علیه رژیم آخوندهاست

در این دیدار، شهردار جولیانی بر نقش شرارت‌بار و مخرب رژیم ایران در منطقه تاکید کرد. او گفت رژیم ایران منشا بی‌ثباتی و بحران در منطقه است. این رژیم طی ۳۸سال، قدرت خود را با سرکوب گسترده و نقض فاحش حقوق بشر در داخل کشور و صدور افراط‌ گرایی و تروریسم به خارج کشور، حفظ کرده است.
شهردار سابق نیویورک تاکید کرد که رژیم ایران حامی دولتی اصلی تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی طی سه دهه گذشته بوده و حسن روحانی یک بازیگر اصلی در پیگیری اهداف شوم رژیم در این زمینه و تولید سلاحهای کشتار جمعی بوده است.
آقای جولیانی گفت به‌ رغم امتیازات فزاینده‌یی که به رژیم داده شده،‌ رژیم آخوندها در بن بست کامل است و بیش از همیشه در مقابل بحران اقتصادی،‌ انزوای داخلی و جنگ قدرت رشد‌ یابنده آسیب‌ پذیر شده است.
از نظر شهردار سابق نیویورک، یک اجماع رو به رشد در سیاست آمریکا وجود دارد؛ که سیاست مماشات با رژیم ایران، به طور کامل شکست خورده و ضرورت مشخص کردن یک سیاست قوی و ایستادن در کنار مردم و مقاومت برای ایجاد تغییر، فراگیر شده است.
مریم رجوی از تلاشهای آقای جولیانی برای کارزاری که به انتقال امن اعضای مقاومت ایران از عراق به سایر کشورها و از جمله آلبانی منجر شد، قدردانی کرد. وی در مورد فعالیتهای رو به افزایش مقاومت، به‌طور خاص در جریان کارزار انتخابات قلابی و بعد از آن توضیحاتی داد.
آقای جولیانی حمایت خود را از تلاشهای مریم رجوی برای استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ایران ابراز کرد.
آقای جولیانی در بین ۳۰ مقام ارشد آمریکایی و فرماندهان بالای نظامی بود که یک بیانیه مشترک در حمایت از مقاومت ایران و اهداف آن صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم که تغییر (در ایران) در دسترس است، نه فقط به این خاطر که رژیم غرق در بحران است، بلکه هم‌چنین به این دلیل که یک جنبش بزرگ و گسترش یابنده در حال سازمان‌دادن یک تغییر مثبت است. یک سازمان معتبر که قادر است به کابوس دیکتاتوری مذهبی از طریق برقراری آزادی و دمکراسی، بردباری، و برابری جنسی، خاتمه دهد، به‌تدریج قابل رویت شده، حمایت مردمی به‌دست آورده و به‌لحاظ بین المللی به‌رسمیت شناخته شده است. این مقاومت تحت رهبری مریم رجوی، که یک زن مسلمان معتقد به برابری جنسی و آنتی تز بنیادگرایی اسلامی و افراطی‌گری است، هر روز برای ایجاد یک جمهوری بردبار و غیر اتمی مبتنی بر جدایی دین و دولت که به حقوق مردم احترام می‌گذارد، تلاش می‌کند.»
به نقل از امضا کنندگان، «شورای ملی مقاومت ایران، در امتداد سفر طولانی‌اش که بیش از نیم قرن قبل شروع شده، دارای آینده نگری، رهبری و شهامت برای پیشتازی این راه جهت ایجاد یک ایران نوین است. وظیفه ایستادن در مقابل این رژیم فاسد و غیرقانونی و اعلام این که «دیگر نه» تنها به عهده مردم ایران است ولی جامعه بین‌المللی با محکوم کردن استبداد آخوندها و حمایت از آمال مردم ایران برای یک ایران آزاد و سعادتمند که در اکناف جهان پذیرفته شده و مورد احترام باشد، باید مسئولیتش را ایفا کند».
شهردار سابق نیویورک در میان دهها شخصیت آمریکایی و اروپایی است که در گردهمایی ایران آزاد روز شنبه اول ژوییه(دهم تیرماه) در پاریس سخنرانی خواهد کرد.