همبستگی نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در کنگره آمریکا

بعنوان رهبر دمکراتها در کنگره، باعث افتخارم است که حمایت قوی و درودهای گرم خودم را به مدافعین و دوستان ایران آزاد بفرستم. مردم آمریکا در همبستگی با مردم ایران میایستند. برای آرمان شما که ساختن یک ایران دمکراتیک، آزاد و غیراتمی است.ما در کنار شما میایستیم برای حمایت از حقوق همه مردان، زنان و کودکان ایرانی که آزادانه بدون ترس از اذیت و آزار یا دستگیری صحبت کنند. ما در کنار شما هستیم تا از زنان ایران، دانشجویان و اقلیتها حمایت کنیم درحالیکه بسوی یک کشور آزاد و دمکراتیک تر می تازند.

ما در کنار شما میایستیم تا از آرزوهای جوانان ایران حمایت کنیم. ما در کنار شما میایستیم در تلاشهایتان برای پیشبرد صلح و ثبات در ایران. و ما در کنار شما میایستیم تا قتل عام فاجعه بار زندانیان سیاسی در ۱۹۸۸ توسط کمیته مرگ را محکوم کنیم. اذیت و آزار زندانیان سیاسی که امروز هم ادامه دارد غیرقابل قبول و غیراخلاقی است و باید محکوم شود. هر ایرانی شایسته حقوق، شرافت و آزادی های کامل است.
رفتار با زنان بطور خاص نگران کننده است. هر کشوری وقتی که هنر و کمک های زنان و دختران برای آینده ما را برسمیت بشناسد. سود می برد
از کار و رهبری تان تشکر میکنم. از مبارزه تان از جانب مردم ایران تشکر میکنم.

الیوت انگل، رهبر دموکراتها در کمیته امور خارجی کنگره:
مردم ایران شایسته حکومت بهتری هستند
بخاطر همین از گردهمایی امروز شما حمایت میکنم
سلام من الیوت انگل هستم. عضو ارشد کمیته امور خارجی کنگره ایالات متحده آمریکا. میخواهم درودهایم را به همه در گردهمایی ایران آزاد در پاریس برسانم. از شما بخاطر شجاعت تان در ایستادن برای یک ایران آزاد. تشکر می کنم.

رژیم کنونی ایران نقض کننده حقوق بشر است. رژیم کنونی ایران با مردمش به طرز وحشیانه رفتار میکند. رژیم فعلی ایران از تروریسم بین المللی حمایت میکند و غیرمسئولانه با موشک های بالستیکی تنظیم میکند. این رژیم حکومت هدایت کننده و حامی تروریسم در جهان است. مردم ایران شایسته حکومت بهتری هستند و بخاطر همین از گردهمایی امروز شما حمایت میکنم.
ایران آزاد با مردم بزرگ ایران. این چیزی است که همه ما میخواهیم شاهد آن باشیم. بخاطر همین با هم کار میکنیم تشکر مجدد بخاطر شجاعت تان.

سناتور جان بوزمن – عضو سنای امریکا
به جامعه ایرانیان مقیم امریکا در آرکانزاس و کلیه شرکت کنندگان این گردهمایی در پاریس که خواهان تغییر دمکراتیک در ایران هستند؛. مثل شما، منهم بسیار نگران نقض فزاینده حقوق بشر در ایران و همچنین استمرار انگیزههای رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی هستم. بطور قاطع مخالف قرارداد اتمی با رژیم ایران که توسط دولت قبلی امریکا مذاکره شد هستم. بسیار خوشحالم که از لایحه تحریم های بیشتر رژیم در سنا حمایت کردم. تحریمهایی که رژیم را بخاطر فعالیتهای غیراتمی و تجاوزهایش مجازات میکند.

شما آرمان شرافتمندانهای دارید و بسیار مهم است که ما گفتگو حول این مساله را ادامه بدهیم. امیدوارم که گردهمایی پرباری داشته باشید. برایتان بهترین آرزوها را دارم و به شما تضمین میدهم که آمریکاییان با شما در مسیر دمکراسی، آزادی و شرافت انسانی ایستاده اند.

جودی چو – نماینده کنگره امریکا
میخواهم بدانید که در همبستگی با شما در مبارزه تان برای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر در ایران ایستاده ام. اولا میخواهم بگویم که چه آرامش خاطری است که بدانیم ساکنان کمپ لیبرتی نهایتا همه جابجا شده اند. آنها برای مدت خیلی طولانی در شرایط غیرقابل قبول در عراق محاصره شده بودند و از طرف رژیم ایران مورد خشونت قرار میگرفتند.

ولی با تعهد و دفاع بی وقفه شما، ساکنان کمپ لیبرتی امروز در اروپا امن هستند. ما هم مثل شما چیزی که خواهان آن هستیم این که همه ایرانیان بتوانند به یک ایران آزاد و دموکراتیک برگردند که به حقوق بشر احترام بگذارد. این (خواسته) با ابراز مخالفت با این رژیم سرکوبگر شروع میشود.

مادامی که سران رژیم ایران به کشتن مردم خود ادامه بدهند و از تروریستها حمایت کنند که دیگران را بکشند، من از تحریم و فشار حمایت خواهم کرد. قویا از کارزار شما برای تشکیل یک ایران آزاد و دمکراتیک که با آمریکا و دیگران برای ساختن یک جهان امن همکاری کند، حمایت میکنم. نه از کسی که تروریسم را تامین مالی میکند یا صلح جهان را با یک برنامه اتمی خطرناک تهدید کند.
بنابراین مجددا تشکر میکنم از همه کارهای مهم تان برای ترویج حقوق بشر و یک ایران آزاد و بدانید که من مفتخرم در این تلاش به شما بپیوندم.

دٍینا روهٍرا باکر- رئیس زیر کمیته اروپا، آسیا و تهدیدهای بالقوه
درود به همه دوستانم در پاریس و سلامهای خاص به آنهایی که این مناسبت فوق العاده را جشن میگیرند، که چه مناسبتی است؟ مهمترین موضوع امروز این است که ما داریم برای آنهایی که زندگی شان در کمپ اشرف و کمپ لیبرتی در خطر بود و الان در آلبانی در امنیت بسر می برند، جشن میگیریم. کار زیادی انجام شد تا این هدف محقق شود و یک شکست بزرگ برای آخوندهای رژیم ایران بود. زیرا آنها فهمیده اند که شما پایدار هستید و دوستانی در واشنگتن و سراسر جهان دارید که نخواهند گذاشت این افرادی را که با دیکتاتوری آخوندها در ایران مخالفت میکنند، به قتل برسانند.

امروز خیلی مفتخرم که به شما در پاریس پیوسته ام و مشتهایمان را بالا قرار میدهیم و شعار میدهیم که ”آخوندها باید به مساجد برگردند“ و مردم ایران شایسته آزادی هستند. مردم ایالات متحده و سایر کشورهای آزاد جهان باید در کنار مردم ایران که برای آزادی تلاش میکنند، بایستند. بسیار متشکرم که این فرصت را به من دادید که در بخشی از برنامه شما باشم. خدا به همراهتان و موفق باشید.

تام مک کلینتاک، نماینده کنگره امریکا
جنبش ایرانیان برای آزادی در سالهای گذشته رشد و گسترش پیدا کرده است. همچنانکه که دیکتاتوری آخوندها ظالم تر شده، مقاومت بین المللی هم قاطع تر شده است. هر چه بیشتر درباره داستانهای ایران، از جمله میراث پرافتخار باستانی اش، آزادی و تمدنش و از استبداد و ترور حاکم بر آن گفته میشود، دنیا هم بیشتر از هدف شما پشتیبانی میکند.

ما این را در جنبش مبارزان آزادی، مجاهدین خلق که در عراق محاصره بودند، دیده ایم. ما این را در مخالفت رو به رشد کشورهای اسلامی نسبت به آخوندهای حاکم بر ایران، مانند عربستان سعودی و مصر، دیده ایم. ما این را در حمایت رو به رشد برای گردهمایی بزرگ مقاومت که امروز شکل گرفته است، دیده ایم. و این را در کشور خودمان با مخالفت با سیاست مماشات و تغییر آن با رهبری و تصمیم دولت جدید دیده ایم.

امروز دنیا نسبت به خطر مسلح شدن رژیم ایران به سلاح اتمی بیدار شده است. روزهایی که دولت ما تظاهر میکرد که یک تعادل اخلاقی بین خیر و شر وجود دارد، سپری شده است. روزهایی که دولت ما میلیون‌ها دلار به رژیم ایران بخشید تا عملیاتهای تروریستی اش را در سراسر دنیا تامین مالی کند، سپری شده است. روزهایی که قراردادهای یکطرفه که از رژیم ایران حمایت میکرد، درحالیکه امنیت بین المللی را زیر سوال میبرد، سپری شده است.

قیام مردمی بعدی در ایران نه با دیوانگی ایالات متحده آمریکا، بلکه با حمایت صمیمانه مادی و معنوی اش موفق خواهد شد. میگویند که همیشه تاریکی مقدمه سحر است فکر میکنم که آن سحر بر ایران طلوع خواهد کرد. بجای عذرخواهی از آزادی، دولت جدید ما حمایت بی تردید خود را اعلام کرده است. بجای اینکه از عقب جلودار باشیم که معلوم نیست چه معنایی دارد، ما جلودار هستیم، همین. دیگر پالت های نقد برای آخوندها، دیگر زیر سوال بردن موقعیت مقاومت ایران و صبر در مقابل جنایات بنیادگراهای اسلامی، نخواهد بود. با تشکر و خدا به همراهتان.