مشروح گزارش کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا: افشای ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن: قطعاً نفرات وزارت خارجه این کنفرانس را مانیتور کردند. ما برنامه موشکی رژیم ایران را با دقت مانیتور می‌کنیم.

جیمز روزن خبرنگار ارشد فاکس‌نیوز در واشینگتن: یک کنفرانس خبری امروز صبح در واشینگتن توسط گروه مخالف ایرانی برگزار شد که در دوره‌های مختلف تلاش کرده چیزی را که مدعی است فعالیت‌های ممنوعة اتمی هستند، در زمینه‌های گوناگون افشا کند و این گروه، طبعاً، موفقیت‌هایی در این زمینه داشته است و تأسیسات نطنز را افشا کرده است. امروز موضوع آنها، برنامة موشک بالیستیک رژیم ایران بود. سئوالم این است که آیا کسی از این ساختمان (وزارت خارجه) این کنفرانس خبری را نگاه کرده و اظهار نظری درباره این افشاگری دارد؟

خانم ناورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بله. من اطلاع دارم که این کنفرانس خبری برگزار شد. می‌دانم که برخی از افراد این ساختمان (وزارت خارجه) قطعاً آن‌را مانیتور کردند. ما به مانیتور کردن برنامة موشک بالیستیک رژیم ایران ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را از نزدیک و با دقت بسیار مانیتور می‌کنیم. در رابطه با مسائل اطلاعاتی یا جزییات تلاش‌های ما برای مانیتور این برنامة موشک بالیستیک، من امروز نمی‌توانم وارد آن بشوم.

روزنامة واشنگتن‌تایمز خبر اول صفحه نخست شمارة روز چهارشنبه خود را به گزارشی از این افشاگری اختصاص داد؛ و روزنامة شرق الاوسط و تلویزیون سعودیه24 و نیز العربیه، اورینت نیوز و التغییر گزارشات مشروحی را دربارة این کنفرانس منتشر کردند.

فاکس‌نیوز ۳۰ خرداد ۹۶ گزارش داد: گروه اپوزیسیون ایران، ۱۲ سایت را که قبلاً فاش نشده بود کشف کرده که رژیم ایران در آنها با کمک کارشناسان کره شمالی موشک‌های بالیستیک می‌سازد.

این افشاگری مربوط به یکی از چندین سایتی است که روز سه‌شنبه در گزارش مفصل حاوی جزییات، توسط شورای ملی مقاومت ایران منتشر شد؛ این گزارش توضیح می‌دهد که چگونه رژیم ایران بعد از برجام برنامة موشکی خود را سرعت بخشیده است.

علیرضا جعفرزاده به فاکس نیوز، گفت: «این یافته‌ها نخستین بخش‌های یک تصویر کامل از برنامة موشکی رژیم ایران را به نمایش می‌گذارند که بسیار وسیع و پرهزینه است. این یافته‌ها هم‌چنین رابطه نزدیک بین برنامه تسلیحات اتمی و برنامه موشکی این رژیم را بر ملا می‌کنند».
این گزارش بر روی سه وجه برنامه موشکی رژیم ایران پرتو افکنده است: افشای وجود ۱۲ سایت تولید موشک که تا امروز پنهان مانده بود، فاش‌کردن جزییات این سایت‌ها, از جمله محل‌ها و تأسیسات در سایت‌ها و تشریح همکاری بین متخصصان سپاه پاسداران و (متخصصان) کرة شمالی.
بنا به این گزارش، در میان ۴۲ سایت موشکی، شامل ۱۲ سایت که جدیدا فاش شده است، ۱۵ سایت جزو شبکة تولید هستند و ۲۵ سایت نیز برای انبار کردن موشک‌ها به‌کار برده می‌شوند. ۱۳ سایت هم برای پرتاب موشک استفاده می‌شوند و ۸ سایت دیگر نیز برای آموزش یکان‌های موشکی به‌کار گرفته می‌شوند.

شورای ملی مقاومت هم‌چنین ابعاد همکاری (رژیم) تهران و پیونگ‌یانگ را تشریح کرد.

تلویزیون سعودیه ۲۴: دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن اعلام کرد، رژیم ایران به تعهدات بین‌المللی اتمی و موشکی خود ملتزم نبوده است. شورای ملی مقاومت تأکید کرد که بیش از ده سایت مخفی، اعلام‌نشده و فعال در زمینة تولید و آزمایش موشک بالیستیکی در ایران وجود دارد.

مقاومت ایران در واشینگتن می‌گوید که رژیم تهران برنامة موشکی خود را گسترش داده و ۴۲ سایت موشکی در مناطق مختلف کشور تحت نظارت نیروی هوا فضا وابسته به سپاه پاسداران وجود دارد.
کارشناسان می گویند، تنها راه حل، تغییر رژیم حاکم بر تهران است، این رژیم با مشکلات عمیق داخلی مواجه است و فساد در همه جا گسترش یافته است
علیرضا جعفرزاده گفت: باید مجازات بیشتری بر این رژیم اعمال شود؛ و محدودیت‌های بیشتری بر برنامة موشکی، اتمی، شبکه‌های تروریستی و اعمال رژیم در داخل اعمال کرد هم‌چنین باید سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار گیرد.
کارشناسان بر این عقیده‌اند که بین گسترش برنامة موشکی و برنامة اتمی رژیم ایران رابطه قوی وجود دارد؛ چرا که هدف از تولید موشک، حمل کلاهک اتمی است.

کنفرانس مطبوعاتی دفترنمایندگی شورای ملی مقاومت ایران
در واشینگتن

افشای ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران
 که تولید، آزمایش، نگهداری، پرتاب و فرماندهی
موشکها را به عهده دارند

همکاری گسترده و پنهان کره شمالی با رژیم آخوندی
در تولید و کاربرد موشکهای مختلف

فراخوان به اعمال تحریمهای فراگیرعلیه سپاه پاسداران
 لیست گذاری تروریستی و اخراج سپاه و شبه نظامیان رژیم
از کشورهای منطقه بویژه از سوریه و عراق

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران رسانه‌های خبری، از تشدید فعالیتها و آزمایشات موشکی رژیم بعد از برجام بدستور خامنه ای و ارتباط فعال مهمترین مرکز موشکی رژیم در سمنان با سازمان سپند، ارگان سازنده سلاح هسته ای در رژیم پرده برداشت.

در این کنفرانس مطبوعاتی که در محل دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن برگزار شد، شمار دیگری از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های خبری بین الملی و تلویزیونهای مختلف از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلویزیون های آسوشیتدپرس، فاکس نیوز، العربیه، اسکانیوز، الاخباریه، عرب ۲۴، صدای امریکا و همچنین تلویزیونهای اردن، بحرین، کانال ۱ عربستان، روزنامه الشرق الاوسط و شمار دیگری از رسانه های خبری شرکت داشتند.

در این کنفرانس مطبوعاتی، مراکز موشکی سپاه پاسداران و همچنین سازماندهی نیروی هوا-فضای سپاه(ارگان پرتاب موشک) و سازمان هوا-فضا(ارگان ساخت موشک) رژیم نیز افشا شد.

در کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن علیرضا جعفرزاده گفت: بنا به دستور مشخص خامنه‌ای، سپاه پاسداران از شروع مذاکرات اتمی در سال ۲۰۱۳، به‌خصوص بعد از برجام، فعالیت‌های خود را برای تولید و گسترش پروژه موشکی، تشدید کرده است.

بنا به اطلاعات مشخص از داخل رژیم، مشخصاً گزارش‌های دریافتی از وزارت دفاع و سپاه پاسداران توسط شبکة مجاهدین، خامنه‌ای مأموریت این اقدادامات را برعهدة نیروی هوا-فضای سپاه گذاشته است.
تأسیس و گسترش مراکز موشکی که در تونل‌های زیر کوه یا مراکز زیر سطحی است، بخشی از این اقدامات است که توسط هوا- فضای سپاه به سرکردگی پاسدار سرتیپ امیر علی حاجی‌زاده دنبال می‌شود.

مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی هم‌چنین فاش ساخت که بنا بر اطلاعات مشخص، مراکز موشکی سپاه بر اساس الگو و نقشه‌های کرة شمالی ساخته شده‌اند و متخصصین کرة شمالی در تهیه آنها به رژیم کمک کرده‌اند.
مراکز زیرزمینی و تونل‌های تولید و حفظ و نگهداری موشک‌ها نیز با الگوبرداری و همکاری کارشناسان کرة شمالی ساخته شده است.

بر اساس افشاگری مقاومت ایران، کارشناسان موشکی کرة شمالی با سفر به ایران، کارشناسان اصلی موشکی سپاه را در پادگان‌های سپاه آموزش دادند؛ از جمله در پادگان موسوم به المهدی واقع در جنوب غربی تهران. برای این آموزش‌ها و تبادلات، هیأت‌هایی از هوا- فضای سپاه پاسداران نیز بطور مستمر به کرة شمالی مسافرت کرده و به تبادل اطلاعات و دستاوردها با متخصصین این حکومت می‌پردازند.

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن در افشاگری خود جزییاتی را درباره ۴۲ مرکز موشکی سپاه پاسداران فاش کرد که درگیر تولید، آزمایش، نگهداری، پرتاب و فرماندهی هستند. از جمله این که:
برخی از مراکز ساخت ده‌ها کارخانة صنایع موشکی را شامل می‌شود.
آزمایش و نگهداری و پرتاب موشک‌ها بر عهدة نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران است.
مقاومت ایران، ۲۷ مرکز موشکی مربوط به نیروی هوا-فضای سپاه را شناسایی کرده است؛ از جمله: مرکز فرماندهی موشکی سپاه (پادگان دستواره واقع در منطقة چیتگر)، ۳ محل آزمایش موشک‌ها (جنوب سمنان، اطراف دریاچه قم و جنوب ورامین). این مجموعه شامل ۲۵ محل نگهداری و انبار موشک‌ها، ۱۳ محل پرتاب و ۸ مرکز آموزش و استقرار تیپ‌های موشکی می‌شود.
رژیم برای ساختن هر کدام از مراکز در زیر زمین و داخل کوه‌ها، صدها میلیون دلار هزینه کرده که تصویری از ابعاد سرمایه اختصاص‌یافته به این پروژه را ارائه می‌دهد.

در افشاگری مقاومت ایران موقعیت مراکز مذکور روی نقشه عمومی ایران و هم‌چنین نقشه تهران به تفکیک نشان داده شده است.

از مجموعة مراکز موشکی مذکور، مقاومت ایران ۴ مرکز کلیدی را معرفی کرد:
یکی از مهمترین این مراکز، مرکز موشکی سمنان است. این مرکز بزرگترین مجتمع موشکی رژیم است که در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر سمنان در منطقه ای نسبتا کوهستانی قرار دارد. این مجمتع دارای چندین قسمت است که مجموعه ای از مرکز فرماندهی، مراکز نگهداری موشک، سکوی پرتاب موشک میانبرد و محل آزمایشات انفجاری و محل آموزش نیرو است. در سالهای اخیر اغلب آزمایشات موشکی رژیم در این محل انجام شده است. در این محل تأسیسات گسترده ای در زیر زمین و در تونلها ساخته شده است. این مرکز دارای ارتباطات فعالی با سازمان سپند یا سازمان پژوهشهای نوین دفاعی ارگان سازنده سلاح اتمی در رژیم است و بخشی ازآزمایشات مرتبط با سازمان سپند در این محل انجام میشود.
وجود سپند در ژوئیه ۲۰۱۱ توسط مقاومت ایران در واشنگتن افشاء شد. سه سال بعد در ۲۹ اوت ۲۰۱۴، طبق فرمان اجرایی شماره ۱۳۳۸۲ در لیست تحریمهای وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفت.

سه مرکز کلیدی موشکی دیگر رژیم که در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشینگتن افشا شد عبارتند از:
مرکز موشکی لار: واقع در ۶ کیلومتری غرب شهر لار که در یک منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است و دارای تونلها و مراکز گسترده زیر زمینی است.
مرکز موشکی خرم آباد در پادگان موسوم به امام علی: در ۲۵ کیلومتری غرب خرم آباد رژیم از این پادگان اقدام به پرتاب موشک شهاب ۳ کرده است. شرکت مهندسی موسوم به خاتم الانبیاء سپاه اقدام به ساخت دو پروژه گسترده ساختن تونل در این محل کرده است.

مجموعه پادگانهای موشکی در نزدیک روستای بیدگنه کرج: که محل استقرار تیپهای موشکی سپاه و همچنین محل نگهداری موشکهای بالستیک رژیم در تاسیسات گسترده زیرزمینی هستند.

در کنفرانس افشاگرانه دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن درباره فعالیتهای موشکی سپاه پاسداران، اطلاعات جزیی در مورد کار کردهای نیروی هوا- فضای سپاه ارگان مسئول پروژه موشکی رژیم که زیر مجموعه وزارت دفاع رژیم است، گروههای موشکی این ارگان ازجمله گروه صنایع همت و گروه صنایع باکری که در ساخت موشکهای شهاب ۳ و موشکهای با سوخت مایع و جامد فعالیت می کنند، به خبرنگاران ارائه شد. و سپس توضیحاتی در مورد انواع موشکهای ساخته شده توسط سپاه پاسداران در اختبار خبرنگاران حاضر در صحنه قرار گرفت.

در پایان کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن درباره فعالیتهای موشکی رژیم تاکید شد که پروژه موشکی رژیم تحت نظارت مستقیم خامنه ای است و و سرمایه گذاری بر روی آن نقطه وحدت همه جناحهای رژیم برای حفظ نظام آخوندی است.
گرد همایی بزرگ ایرانیان در پاریس در اول ژوییه مخالفت قاطع خود را با صدور تروریسم و بنیادگرایی و دست اندازی رژیم ایران به کشورهای منطقه و پروژه های اتمی و موشکی آن اعلام میکند. این خواست عموم مردم ایران است و به همین خاطر هفته های اخیر جوانان بطور گسترده در داخل ایران از این گردهمایی حمایت میکنند. این گردهمایی یک رفراندم مردمی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و جنگ افروزیش در منطقه و پروژه های اتمی و موشکی آنست.

در کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، برلزوم اعمال تحریمهای فراگیر علیه برنامه موشکی رژیم آخوندی و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران به عنوان ارگان پیش برنده برنامه موشکی رژیم، و اخراج پاسداران و شبه نظامیان خامنه ای از کشورهای منطقه تاکید شد.