کیهان خامنه ای: تحریم‌های قبلی لغو نشده تحریم‌های جدید هم اضافه شد!

کیهان وابسته به ولی فقیه ارتجاع (خامنه ای) روز دوشنبه ۳۰ آذر نسبت به قانون جدید آمریکا و امضای اوباما پای مصوبه ده روز قبل کنگره سوز و گداز کرد.

این روزنامه خامنه ای با عنوان: اوباما طرح تحریم تجاری ایران را امضاء کرد. تحریم‌های قبلی لغو نشده تحریم‌های جدید هم اضافه شد! نوشت: ”رئیس جمهور آمریکا قانون «محدودیت تردد سفرکنندگان به کشورهایی خاص» را امضا کرد. واشنگتن با ایجاد محدودیت برای شرکای تجاری جدید ایران، درصدد دور زدن لغو تحریم‌هایی است که مذاکره بر سر لغوشان ماه‌ها زمان برد و هنوز هم به سرانجام نرسیده است”.
کیهان خامنه ای افزود: ”باراک اوباما“ روز جمعه تنها ساعتی پس از تصویب لایحه بودجه سال 2016 در سنای آمریکا، این مصوبه را امضا کرد.در بین انبوه بندها و تبصره‌های این لایحه 2009 صفحه‌ای، دستکم یک بند برای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بندی که آشکارا ناقض توافقی است که تیر ماه امسال در وین بین ایران و 1+5 به دست آمد.
در بند 203 از لایحه بودجه آمریکا تحت عنوان «محدودیت تردد سفرکنندگان به کشورهایی خاص»، چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان به عنوان کشورهایی معرفی شده‌اند که اتباع کشورهایی که با آمریکا تفاهمنامه لغو روادید امضا کرده‌اند، در صورت حضور در آن‌ها، برای سفر به آمریکا روادید دریافت کنند.
کیهان در ادامه با عنوان ”شلیک اوباما به برجام” افزود: در حقیقت قانون فوق نقض صریح برجام است و می‌توان آن را «تحریم‌های اقتصادی جدید و مکارانه» واشنگتن علیه ایران نام برد. قانونی که به منزله بازگشت و اجرای غیرمستقیم تحریم‌ها علیه ایران و در حکم «نقض برجام» است.