هشدار جمهوریخواهان آمریکا نسبت به معامله با رژیم ایران

هیل، نشریه کنگره آمریکا نوشت: قانونگذاران جمهوریخواه در کنگره آمریکا در حال دادن هشدار در مورد طرح های دولت اوباما در قبال رژیم ایران هستند.

آنها هشدار میدهند مقامهای دولت اوباما در آستانه لغو مجازاتهای مالیاتی هستند. در جلسه استماع یک زیر کمیته مالیاتی در مجلس نمایندگان آمریکا گفته شد: دولت اوباما جوابی به سوالات این کمیته که آیا مجازاتهای مالیاتی در رابطه با رژیم ایران را لغو خواهد کرد یا نه نداده است... پیتر راسکام رئیس جمهوریخواه کمیته مسئول مالیاتها گفت: من مصرانه به کسانی که با عجله قصد معامله با رژیم تروریستی ایران را دارند هشدار می دهم. قانونگذاران بسیاری در کنگره آمریکا وجود دارند که از شرکتهای آمریکایی یا هر کس دیگری که تلاش کند دست به معاملات تجاری با رژیم ایران بزند بهای سنگینی بگیرند.
سایت کنگره: هیل - ۱۳ آبان ۹۴
----------

درحالیکه خامنه ای ولی فقیه طلسم شکسته و درهم شکسته در آخرین سخنان خود در میان فرماندهان سپاه پاسداران ضمن طراحی خطوط استراتژیک نظام آخوندی(در ایران) در دوران پسا زهر خوران، برای چندمین بار دست این ارگان چپاولگر و سرکوبگر را در زمینه های اقتصادی در ایران را بازگذاشته است، آخوند روحانی در سفر خود به نیویورک ضمن یک دهن کجی آشکار به سیاست های خامنه ای از سرمایه گذاران آمریکایی خواستار ورود به بازار اقتصاد و تجارت ایران شده است.

خامنه ای زهرخورده پیشتر (25 شهریور 1394 – سایت خامنه ای) گفته بود: «نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند، چشمان بینای مسئولان اقتصادی باید در مقابل نفوذ اقتصادی باز باشد‌».
هنوز جوهر این سخنان خشک نشده که خبرگزاری حکومتی ایسنا (5 مهر 1394) در گزارشی از نیویورک می نویسد: «حسن روحانی عصر جمعه و در نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا به مذاکرات گسترده شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی با ایران اشاره و گفت: فضای پساتحریم، شرایط جدید اقتصادی و سیاسی را فراهم کرده که شرکتهای بزرگ تجاری، اقتصادی و صنعتی باید از آن استفاده کنند».
رئیس جمهور اعدام در نظام آخوندی در ادامه آب پاکی بردستان خامنه ای ریخت و با اشاره به «برخی موانع احتمالی برای سرمایه گذاری و حضور شرکتهای آمریکایی در ایران» می افزاید: «تردیدی نیست که این موانع و مخالفت ها پایدار نخواهد ماند».
بی تردید این سخنان بیان آن روی سکه تضاد و شقه و شکاف عمیق در راس هرم دیکتاتوری آخوندی حاکم بر ایران است که اکنون در دوران پسازهرخوران خود را در سیاست های راهبردی رژیم به نمایش می گذارد. براین اساس درحالیکه باند رفسنجانی- روحانی تلاش دارند تا با آویختن به حربه «سرمایه گذاران خارجی»، خامنه ای را به گوشه ی رینگ بکشانند و بدین طریق سهم بیشتری از وی طلب نمایند، حال معلوم نیست که برسر دستگاه عریض و طویل اقتصادی که از سوی سپاه پاسداران در کشور پهن شده است، چه خواهد آمد.
همچنین آخوند روحانی با «چشمک و چراغ» و تاکید مکرر بر «کاستن سهم بخش دولتی» از اقتصاد بشدت ضربه خورده کشور، می افزاید: «ما دنبال تقویت بخش خصوصی و کاستن منظم از سهم بخش دولتی هستیم و معتقدیم که باید فضای رقابت در کشور گسترش یابد زیرا هر جا انحصار شکل گیرد، فساد ایجاد می شود».