رجب زاده: نیروی انتظامی کسی را نکشت, تهران دست سپاه بود

سرکرده برکنار شده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: نیروی انتظامی درکشته شدن حتی یک نفر هم نقش نداشته است. نیروی انتظامی نه کشت و نه کشته داد؛ تهران در اختیار قرارگاه ثارالله سپاه بود.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر 3 اسفند 88؛  رجب زاده که در مراسم تودیع خود صحبت می کرد, به عملکرد خود در نیروی انتظامی و به خصوص حوادث پس از انتخابات افتخار کرد و گفت که در مدت مسئولیت او، پلیس در کشته شدن حتی یک نفر نقش نداشته است. ضمن اینکه کشته هم نداده است.
خبرگزاری مهر به نقل از رجب زاده افزود بعد از انتخابات، پلیس تمام امکانات خود را در اختیار قرارگاه ثارلله سپاه قرار داده و این قرارگاه مسئول امنیت تهران بود.

گفته می شود علت برکناری رجب زاده از فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ عملکرد وی در قیام روز عاشورا بوده است. سرکردگان سپاه وی را متهم کرده اند که در سرکوب قیام کنندگان کوتاهی کرده است. از وی نقل شده است که با اشاره به قضایای کهریزک گفته است که موقع زدن, مسئولین به ما می گویند بزن, ولی زمان رسیدگی خودشان را کنار می کشند و تقصیر را به گردن نفرات اجرایی می اندازند.
در یک جلسه درونی که برای بررسی علل شکست نیروهای سرکوبگر در روز عاشورا تشکیل شده بود, رجب زاده به خاطر این که با موتور به صحنه تظاهرات رفته و توسط یک زن کتک خورده بود, به شدت مورد حمله قرار گرفته است, به او گفته شده است که این کار تو مایه ننگ نیروی انتظامی و باعث تضعیف روحیه نیروهاست.