خبر ویژه: جلوگیری از ورود خبرنگاران خارجی غیرخودی برای پوشش مراسم 22 بهمن

رژیم آخوندی در تبلیغات رسمی اش ادعا می کند که بیش از 300 خبرنگار خارجی مراسم سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را پوشش می دهند. (خبرگزاری فارس - 11 بهمن 88 - محمدجواد آقاجری مدیر کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد. آقاجری گفت: خبرنگاران رسانه‌های هند، ژاپن، انگلستان، نروژ، آلمان، لبنان، فرانسه، مجارستان، آذربایجان، هلند، سوئد، یونان، فرانسه تقاضای حضور در مراسم‌ دهه فجر را کرده‌اند),

همچنین خبرگزاری ایلنا به نقل از محسن صباغ مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر از حضور 400 خبرنگار داخلی و 400 خبرنگار خارجی در روز 22 بهمن خبر داد.
در حالیکه «خبر ویژه» حاکی است که مقامات دستگاههای اطلاعاتی و سانسور رژیم (وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات), به شدت مراقب هستند که که هیچ خبرنگار غیرخودی در این ایام وارد ایران نشود. تا قیامهای مردم ورفتار رژیم درسرکوب قیام, بازتاب بین المللی نیابد.
گزارشات «ویژه» حاکی است:  وزارتخارجه اعلام کرده است که اداره کل رسانه های وزارتخارجه مسئولیتی در قبال دعوت از خبرنگاران خارجی برای مراسم 22 بهمن ندارد و این مسئولیت با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است  و تا روز ارسال گزارش (20 بهمن 88) هیچ ویزائی برای خبرنگاران خارجی که درخواست ویزا برای شرکت در این مراسم کرده اند, صادر نکرده است. وزارت خارجه تاکید دارد که بهتراست این وزارتخانه در مورد خبرنگاران خارجی موضعگیری نداشته باشد.
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دعوت از خبرنگاران خارجی “سیاست بسته“ را دنبال می کنند. سیاست بسته ناظر بر این است که حتی المقدور هیچ خبرنگار غیرخودی خارجی وارد نشود و تنها خبرنگارانی وارد شوند, که جزو حلقه دوستان ولایت فقیه باشند و سیاستهای نظام را در پوشش دادن به خبرها در نظر بگیرند.
برنامه خبرنگاران در 22 بهمن:
بر اساس خبر«ویژه», معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در توضیح سیاست بسته می گوید: خبرنگاران خارجی مقیم ایران و تعداد محدودی از “دوستان جمهوری اسلامی“ از خارج آورده می شوند, برنامه آنها در روز 22 بهمن این است که آنها را به طور دستجمعی به میدان آزادی می برند و دستجمعی آنها را برمی گردانند و به آنها مجوزی برای اینکه خارج از این محدوده خبری گزارش کنند, نمی دهند.
 
بازداشت خبرنگاران داخلی
درآستانه 22 بهمن, رژیم آخوندی در وحشت از انعکاس قیام گسترده مردم توسط روزنامه نگاران و خبرنگاران داخلی, اقدام به دستگیری آنها در ابعاد وسیع کرده است. اخباری که تاکنون رسیده حاکی است  در 18 و 19 بهمن 9 خبرنگار را دستگیر کرده است و در حال حاضر 55 خبرنگار و روزنامه نگار در زندان هستند. دستگیر شدگان دو روز اخیر شامل:
1. یکشنبه 18 بهمن 88 ساعت 3 بامداد اکبر منتجبی از خبرنگاران با سابقه که در روزنامه هایی مثل شرق و میهن قلم زده است و در دوران انتخابات در روزنامه مهدی کروبی، دبیر سرویس  روزنامه اعتماد ملی بوده، در خانه خود بازداشت شده است.
2. روز یکشنبه 18 بهمن 88 مهسا جزینی از همکاران روزنامه ایران (بخش اصفهان) و از فعالان حقوق زنان در اصفهان بازداشت شد.
3. احمد جلالی فرهانی  دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر در روز 17 بهمن از خبرگزاری مهر اخراج و روز بعد از آن بازداشت شد.
4. مأموران وزارت اطلاعات در ساعت 3 بامداد یکشنبه 18 بهمن به منزل زینب کاظم خواه خبرنگار هنری خبرگزاری ایسنا یورش برده و وی را به جرم شرکت در تظاهرات دستگیر کردند.
5. مأموران وزارت اطلاعات در ساعت 3 بامداد یکشنبه 18 بهمن به منزل سمیه مومنی روزنامه نگار نشریه نسیم بیداری یورش برده و او را دستگیر کردند.
6. احسان مهرابی خبرنگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان در 19 بهمن در منزل خود بازداشت شد.