تشدید محاصره لیبرتی - فراخوان به آمریکا و سازمان ملل برای لغو محاصره

تشدید محاصره لیبرتی به ویژه محاصره پزشکی پس از ملاقات شمخانی و سلیمانی با فالح فیاض
فراخوان به آمریکا و سازمان ملل برای لغو محاصره

در روز چهارشنبه 26 شهریور (17 سپتامبر) مأموران استخبارات مستقر در ورودی لیبرتی مانع انتقال یکی از بیماران مبتلا به بیماری حاد چشم، به بیمارستان شدند. این کارشکنی با این بهانه مسخره صورت گرفت که بیماران تنها می توانند به یک بیمارستان بروند. این نیروها همچنین مانع همراهی پرستار و مترجم دو بیمار دیگر شدند که کار را برای بیماران بسیار طاقتفرسا و تفهیم و تفاهم با پزشک و پرسنل بیمارستان را بسیار سخت و حتی غیر ممکن می کند. در روز پنجشنبه27شهریور آقای تقی عباسیان بر اثر محرومیت از رسیدگیهای درمانی مورد نیاز خود جان باخت. وی 21 امین مجاهد خلق بود که بر اثر محاصره پزشکی جان سپرده است.
نیروهای عراقی در یک سیاست ضد انسانی که در حکم شکنجه روانی است، به بهانه های مختلف در خروج آمبولانس از لیبرتی تأخیر ایجاد می کنند به نحوی که در بیشتر مواقع بیماران دیر به بیمارستان می رسند و همه یا بخشی از قرارهای پزشکی خود  را از دست می دهند و بی نتیجه به لیبرتی باز می گردند. به عنوان مثال در روز 27شهریور، ماموران مزبور به هنگام خروج بیماران از لیبرتی آنها را مجبور کردند که سه بار مترجمان و پرستاران خود را عوض کنند. به این ترتیب سه تن از ساکنان که مبتلا به بیماریهای قلبی هستند نتوانستند به قرارهایشان برسند. یک بیمار زن نیز بر اثر همین تأخیرها نتوانست آزمایشات پزشکی خود را تکمیل کند و هر چهار نفر بدون نتیجه به کمپ بازگشتند. این سه بیمار قلبی در روز 17 شهریور نیز به خاطر کارشکنی ها و تاخیرهای مشابه نتوانسته بودند آزمایشها و قرارهای پزشکی خود را اجرا کنند.
در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر، در روز 27 شهریور مأموران استخبارات دوربین پایه دار بر روی یکی ساختمانهای گروهان پلیس نصب کردند و به شناسایی نقاط مختلف داخل کمپ مبادرت کردند.
این اقدامها و محاصره جنایتکارانه علیه ساکنان لیبرتی به سرکردگی سرگرد جنایتکار احمد خضیر صورت میگیرد. وی دستورات خود را به طور مسقیم از فالح فیاض و نیروی تروریستی قدس دریافت می کند. احمد خضیر در سالهای گذشته نقش فعالی در قتل عام ساکنان و اعمال محاصره و شکنجه روانی علیه آنان داشته است.
از  دو ماه پیش،  به دنبال ملاقات پاسدار علی شمخانی و پاسدار قاسم سلیمانی، دبیر شورای عالی امنیت و سرکرده نیروی تروریستی قدس رژیم آخوندی، با فالح فیاض مشاور امنیت ملی دولت عراق که در سفر به بغداد صورت گرفت، این محاصره جنایتکارانه شدت یافته است.
مقاومت ایران ضمن هشدار نسبت به اقدامهای فوق با توجه به تعهدات دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای پایان دادن به این محاصره جنایتکارانه و دسترسی آزاد ساکنان به خدمات پزشکی و خارج کردن این مأموران جنایتکار از لیبرتی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
28 شهریور ماه 93 ( 19 سپتامبر 2014 )