ادامه ممانعت نیروهای مالکی از ورود سوخت،دارو و مواد غذایی به لیبرتی

مأموران مالکی برای دوازدهمین روز متوالی از ورود سوخت به کمپ لیبرتی جلوگیری می کنند
محروم کردن ساکنان از غذا و دارو و سوخت از مصادیق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است

مأموران مالکی دو هفته است به دستور رژیم آخوندی، دور جدیدی از فشار و تحریم را علیه ساکنان لیبرتی اعمال می کند. جلوگیری از ورود سوخت، مواد غذایی، دارویی، دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی از آن جمله‌اند.
1-     روز یکشنبه 2 شهریور دوازدهمین روز متوالی است که از ورود سوخت به لیبرتی جلوگیری می کنند. درحالیکه دولت عراق از وصل برق لیبرتی به شبکه شهری جلوگیری می کند و برق مورد نیاز تنها توسط ژنراتورهایی تولید می شود که سوخت آنها رو به اتمام است. تمامی زیر ساختها و امورات پایه یی زندگی به برق تولیدی ژنراتورها وابسته است.
2-    همزمان 12 روز است از ورود روغن مورد نیاز ژنراتورها ممانعت می شود. در فقدان روغن، این ژنراتورها به‌سرعت غیر قابل استفاده می شوند.
3-    سوخت ژنراتورهای ایستگاه پمپاژ آب که در بیرون کمپ قرار دارد رو به اتمام است و اگر ورود سوخت به‌سرعت از سرگرفته نشود پمپاژ آب متوقف خواهد شد.
4-    نیروهای عراقی هشت روز است مانع ورود خودروهای تخلیه سپتیک کرایه شده به کمپ می شوند و در نتیجه منابع سپتیک سر ریز نموده و در گرمای 50 درجه فضای آلوده یی ایجاد کرده و مشکلات بهداشتی زیادی ایجاد کرده است. آنها که هدفشان شکنجه ساکنان است، از افزایش رفت و آمد خودروهای تخلیه سپتیک خود ساکنان نیز جلوگیری می کنند .
5-    مأموران مالکی در یک اقدام بیسابقه از هفته گذشته از ورود مواد غذایی و دارو به لیبرتی نیز جلوگیری می‌کنند.
اقدامهای جنایتکارانه فوق بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو و معاهده رم (دادگاه جنایی بین المللی) جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. پروفسور ژان زیگلر، عضو کمیته مشورتی شورای حقوق بشر ملل متحد، در یک کنفرانس در مقر ملل متحد در ژنو در روز 26 اسفند 1392 (14 مارس 2014 ) ضمن تشبیه محاصره لیبرتی با مناطق تحت محاصره سوریه گفت: «بر اساس ماده 54 کنوانسیون چهارم ژنو گرسنگی دادن شهروندان به عنوان یک اقدام جنگی ممنوع است» و «معاهده رم که پایه دادگاه بین المللی جنایی است، تصریح می کند اقدام عمدی برای گرسنگی دادن شهروندان به عنوان روش جنگی، با محروم کردن آنها از اقلامی که برای زنده ماندن ضروری است، یک جنایت جنگی است».

مقاومت ایران، با تأکید بر تعهدات مکتوب و مکرر سازمان ملل و دولت آمریکا در مورد امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی خواستار اقدام سریع و قاطع برای پایان دادن به محاصره ضد قانونی و ضد انسانی لیبرتی توسط دولت عراق و دسترسی آزادانه ساکنان به سوخت، غذا، دارو، خدمات پزشکی و تمامی استانداردهای انساندوستانه و حقوق بشری می باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
2 شهریور 93 ( 24 آگوست 2014 )