ممانعت نیروهای مالکی از ورود مواد غذایی به لیبرتی

جلوگیری از ورود مواد غذایی، دارو و سوخت به لیبرتی و انتقال بیماران به بیمارستان توسط نیروهای مالکی
فراخوان به اقدام فوری آمریکا و ملل متحد برای لغو محاصره ضد انسانی و تأمین امنیت و سلامت ساکنان

دولت عراق به خواست رژیم ایران اقدامات  ضد انسانی و سرکوبگرانه اش بر علیه ساکنان کمپ لیبرتی را افزایش می دهد.
1-    روز چهارشنبه 29 مرداد ( 20 اوت ) نیروهای مالکی در ادامه سیاست جنایتکارانه تشدید محاصره علیه ساکنان لیبرتی، علاوه بر ممانعت از ورود سوخت و تانکرهای تخلیه منابع سپتیک، از ورود خودروی حامل مواد غذایی و دارویی به لیبرتی ممانعت کردند. این یک گام جدید در اجرای دستورات فاشیسم دینی حاکم بر ایران پس از سفر پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت این رژیم و پاسدار سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس به عراق و ملاقات با مالکی و فالح فیاض مشاور امنیت ملی اوست.
2-    امروز 30 مرداد ( 21 اوت )نهمین روز است که در هوای نزدیک به 50 درجه، دولت عراق از ورود سوخت به داخل لیبرتی ممانعت کرده و ساکنان با کمبود شدید سوخت و تامین برق مواجهند. چیزی که یک وضعیت بحرانی برای  ساکنان بوجود آورده است.
3-     پنج روز است که نیروهای عراقی مانع ورود تانکرهای تخلیه منابع سپتیک که با هزینه خود ساکنان به داخل کمپ می روند شده است و به این وسیله یک بحران بهداشتی در کمپی که فاقد امکانات زیر ساختی است بوجود آمده است.
4-    روز چهارشنبه 29 مرداد ( 20 اوت ) نیروهای عراقی مانع تردد یک بیمار سرطانی به بیمارستان برای رادیوتراپی شدند. آنها در همین روز با تاخیر و کار شکنی در مورد انتقال سایر بیماران, باعث شدند آنها نیز نتوانند قرارهای پزشکی خود را اجرا کنند و بدون نتیجه به لیبرتی بازگشتند .
دولت عراق در هفته های گذشته با بهانه های مختلف از تردد بیماران حاد و اورژانس به بیمارستان جلوگیری میکند. این یک شکنجه فیزیکی برای بیماران و یک شکنجه روانی برای عموم ساکنان است. محاصره ضد انسانی پزشکی تا کنون باعث زجر کش شدن  20 تن از  ساکنان شده است.
مقاومت ایران در روز 4 مرداد اعلام کرد پاسدار شمخانی و پاسدار سلیمانی در دیدار با مالکی و فالح فیاض به مقامات عراقی ابلاغ کردند ساکنان لیبرتی باید محیط را برای آنها هرچه نا امن تر و غیر قابل تحمل تر کرد تا احساس امنیت نکنند.
مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکتوب و مکرر دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه و فزاینده امنیتی و انسانی علیه  لیبرتی میباشد و اجازه ندهند که یک فاجعه جدید انسانی درلیبرتی رخ بدهد. باید هر چه سریعتر ورود سوخت و مواد غذایی و دارویی و تردد خودروهای تخلیه منابع سپتیک را حل کرده و آن را تضمین کنند .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30 مرداد ماه 93 ( 21 اوت 2014 )