ممانعت عمدی نیروهای عراقی از اعزام بیماران حاد لیبرتی به بیمارستان (2)

نیروهای عراقی با ایجاد تأخیرهای عامدانه از اعزام بیماران سرطانی به بیمارستان و عمل جراحی و معالجات ضروری ممانعت می‌کنند.

مأموران تحت امر نخست وزیری عراق در لیبرتی در روزهای اخیر محدودیتها و اقدامهای سرکوبگرانه علیه مجاهدان لیبرتی به ویژه کارشکنی در انتقال به موقع بیماران به بیمارستان را به نحو بیسابقه یی افزایش داده اند.
1-    در روز یکشنبه 19 مرداد به خاطر کارشکنی های سرگرد جنایتکار احمد خضیر از عاملان اصلی سه قتل عام در اشرف، چهار  بیمار حاد که برای انجام رادیوتراپی و آزمایشات پزشکی باید به بغداد می رفتند، موفق به رفتن به بیمارستان و اجرای قرارهای درمانی خود نشدند.  
2-    در روز شنبه 18 مرداد 93 یکی از عوامل جنایتکار تحت امر نخست وزیری به دستور احمد خضیر، در ورودی کمپ، با اذیت و آزار بیماران که عازم بیمارستان بودند و ایجاد تأخیرهای عمدی، موجب شد که شماری از آنها  به موقع به بیمارستان نرسند و نتوانند قرارهای پزشکی خود را اجرا کنند. این عامل نخست وزیری، بیماران را از آمبولانس پیاده کرد و یک ساعت و نیم در زیر آفتاب سرپا نگه داشت  و آنها را مورد توهین قرار داد.  او همچنین تلفنهای موبایل شخصی بیماران را گرفت و تمامی اطلاعات و شماره تلفنهای آنها را پاک کرده و حرکت بیماران را دو ساعت و نیم به تأخیر انداخت. به همین دلیل سه بیمار که قرار بود در بیمارستان بستری شده و مورد عمل جراحی چشم قرار گیرند قرار خود را از دست داده و بدون نتیجه به لیبرتی بازگشتند و قرار بعدی آنها به دو ماه بعد موکول شد.
3-    مأموران نخست وزیری در همین روز از انتقال یکی از پنج بیمار دیگری نیز که قرار بود به بیمارستان منتقل شوند، بدون هیچ دلیلی جلوگیری کردند.
4-    در روز جمعه 17 مرداد در یک اقدام ضد انسانی دیگر فردی به نام محمد از مأموران نخست وزیری، هنگامیکه یکی از بیماران سرطانی از بیمارستان باز می‌گشت در ورودی کمپ ضمن توهین به وی و پرستارش به بهانه بازرسی، کلیه داروهای بیمار را بر روی زمین ریخت و یادداشتهای پزشک را پاره کرد و به بیمار گفت دیگر حق ندارد دارو خریداری و وارد کمپ کند.
5-    همین مأموران در یک اقدام خصمانه دیگر طی هفته گذشته بدون هیچ دلیلی مانع ورود ماده کلینر به داخل کمپ شدند. این ماده برای فیلترهای ایستگاه تصفیه آب داخل کمپ بسیار ضروری است. جلوگیری از ورود این ماده ساکنان را  با مشکل جدی تصفیه آب مواجه می کند به نحوی که دراین روزها میزان آب تصفیه شده به شدت کاهش یافته است. کمپ از ابتدا فاقد تأسیسات اولیه برای تأمین آب بود. ساکنان خود با هزینه دو و نیم میلیون دلار در سال 2012 ایستگاه تصفیه آب را در لیبرتی تأسیس کردند.
6-    طی روزهای اخیر نیروهای عراقی در یک اقدام خصمانه و توطئه گراانه دیگر در هنگام بازرسی افراد در خروج از کمپ برای رفتن به بیمارستان یا اقدامات خدماتی دیگر، تلفنهای موبایل آنان را گرفته سیم کارتهای آن را خراب کردند یا اطلاعات آن را پاک نمودند.  
این اقدامهای جنایتکارانه عوامل وابسته به نخست وزیری، به ویژه تشدید محاصره پزشکی ساکنان شکنجه فیزیکی و روانی ساکنان و از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است و مسئولان آن باید تحت تعقیب قرار گیرند. تا کنون 20 تن از ساکنان در محاصره جنایتکارانه پزشکی زجرکش شده اند.
مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکتوب دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای پایان دادن به این محاصره جنایتکارانه و تأمین حداقلهای امنیتی و انسانی در لیبرتی هستند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
19 مرداد ماه 93 ( 10 آگوست 2014 )