مجلس سنای اسپانیا نگرانیش را از به‌کارگیری خشونت در اشرف ابراز کرد

اصوات العراق - بغداد/اصوات العراق3 مرداد : بیانیه سازمان مجاهدین خلق در روز دوشنبه اعلام کرد که مجلس سنای اسپانیا نگرانیش را از به‌کارگیری خشونت علیه ساکنان قرارگاه اشرف ابراز کرد.

در این بیانیه که خبرگزاری اصوات العراق نسخه ای از آن را دریافت کرد آمده است “سنای اسپانیا نگرانی عمیق خود را نسبت به اخبار رسیده در مورد به کارگیری خشونت علیه ساکنان کمپ پناهندگی‌اشرف، ابرازمی دارد ”.
سنای اسپانیا“ از دولت عراق می‌خواهد اجازه دسترسی ناظران بین‌المللی مستقل به کمپ اشرف را بدهد تا به‌منظور یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و دائمی برای این مشکل بتوانند شناخت کاملی از اوضاع کسب کنند ”.
به‌دنبال حوادث قرارگاه اشرف یک دادگاه اسپانیایی هفته قبل حکمی مبنی بر احضار نخست‌وزیر نوری المالکی و سه تن از فرماندهان امنیتی صادر کرد.
قابل ذکر است که کاترین آشتون وزیر خارجه اتحادیه اروپا قبلاً نگرانی اتحادیه اروپا را نسبت به سرنوشت ساکنان این قرارگاه ابراز کرده بود.
به گفته خبرگزاری فارس وزیر خارجه عراق هوشیار زیباری در جریان دیدار اخیرش از تهران بر ضرورت بستن قرارگاه اشرف تا پایان سال 2011 تأکید کرد.
لازم به ذکر است که هیأت مؤسس سازمانهای جامعه مدنی قبلاً اقدامات غیرمسئولانه در رابطه با محاصره اعمال شده بر اردوگاه اشرف را محکوم کرده بود.
در بیانیه‌ای که خبرگزاری “اصوات العراق ”نسخه ای از آن را دریافت کرد آمده است“ درحالی‌که هیأت مؤسس اتحادیه سازمانهای جامعه مدنی این محاصره را محکوم می‌کند، از اقدامات غیرمسئولانه هر کس که مسئول این امر در دولت است ابراز انزجار نمی‌نماید ”».