یک نماینده پارلمان عراق: فاجعه انسانی که در اشرف اتفاق افتاد به خواست رژیم ایران بود

سایت ملف 21فروردین - نماینده پارلمان عراق سهاد فاضل العبیدی گفت: ساکنان اشرف اپوزسیون قانونی رژیم ایران هستند و تأکید کرد که حمله‌ای که صبح روز جمعه900119 انجام شد، به خواست رژیم ایران بود.

العبیدی در یک اظهارنظر مطبوعاتیاز این‌گونه رفتار سرکوب گرانه دولت عراق با پناهندگان ساکن اشرف و نقض حقوق آنها از طریق اقدامات جنایتکارانه، ابراز تعجب کرد. وی تأسف خودش را از سکوت مشکوک نیروهای آمریکایی و سازمان ملل‌متحد حول فاجعه انسانی که در تعرض به ساکنان خلع‌سلاح شده اشرف بوقوع پیوست ابراز داشت و سیاست آمریکا حول نقض قوانینی که در تهاجم به کمپ اشرف صورت گرفته است را اشتباه توصیف کرد.

پارلمانتر سهاد فاضل فراکسیونهای سیاسی را به موضع‌گیری حول کشتار انسانی که در کمپ اشرف رخ داده است دعوت کرد، و پارلمان عراق را به اتخاذ موضع فوری حول حوادث جدیدی که در کمپ اشرف اتفاق افتاده است فراخواند و از رئیس پارلمان خواست که در جلسات مجلس نمایندگان حول موضوع ساکنان اشرف، صحبت شود.

العبیدی در رابطه با حمله وحشیانه‌ای که نیروهای عراقی انجام داده‌اند گفت: باید که یک شکایت قضایی علیه کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند به قوه‌قضائیه احاله داده شود تا مجازات آنها را تعیین کند.