العراقیه: حمله علیه مجاهدین خلق جنایت علیه بشریت است

روزنامه الزمان عراق 21فروردین - فراکسیون العراقیه با نگرانی شدید عملیات نظامی دولت علیه کمپ اشرف را، که سه هزار پناهنده ایرانی بی سلاح را در بر می گیرد، دنبال می کند. بیانیه العراقیه که دیروز (روزنامه الزمان ) آنرا دریافت نمود گفت ” نگرانی ما با استمرار خبرهای مربوط به 35 کشته و بیش از 250 مجروح و دستگیری بیش از 20 زخمی با جراحت های خطرناک، افزایش می یابد.

بیانیه ادامه داد که ” العراقیه این عمل را مغایر با تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری میداند که در آن بر حفاظت از پناهندگان بی سلاح تصریح شده است، این عمل مغایر با ارزش های انسانی و آداب و رسوم مردمی در احترام به میهمان و حفاظت از آن و اجازه ندادن به تعرض علیه او می باشد. ”
بیانیه افزود” این شیوه رفتار با کیس مجاهدین خلق ، رفتاری در عداد نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و عراق را در برابر جهان متمدن بی آبرو می کند و احترام آن را در جامعه بین المللی بمثابه دولتی که خارج از چارچوب وحشی گری رفتار دیگری را نمی شناسد، ضایع می کند. ”
بیانیه در پایان گفت” العراقیه همزمان با درخواست از دولت جهت توقف این اعمال عجیب، که بدور از واقعیت انسان عراقی است، درخواست می کند تا ملل متحد و شورای امنیت و سازمان های بین المللی با دخالت فوری سریعاً جهت حفاظت از پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف و ایجاد راه حل های بنیادین برای مشکلات آنها بر اساس اصول حقوق بشر اقدام کنند.
العراقیه همچنین از بشریت معاصر معذرت خواهی میکند و تأکید میکند آنچه که اتفاق افتاده است هیچ ربطی به مردم شریف و خوب عراق، که به میهمان خود و حیات آدمی احترام گذاشته و نمی پذیرد که متهم به وحشیگری شود، ندارد و سازمان مجاهدین خلق را، مادامی که در خاک عراق بسر می برد، میهمان محترم خود محسوب می کند. ”نیروهای امنیتی عراق از روز یکشنبه گذشته در کمپ اشرف تجمع نمودند که باعث بحران در این کمپ شد و صبح روز جمعه 8 آوریل2011حمله با گردانهای زرهی وگردانهای تکاور و نیروهای پیاده و نیروهای واکنش سریع و نیروهای مبارزه با شورش آغاز شد.
مهدی عقبایی سخنگوی ساکنان اشرف گفت که”حمله نیروهای عراقی تا الآن منجر به شهادت 33 نفر از ساکنان کمپ منجمله 8 زن و بیش از 300 مجروح که وضعیت برخی از آنها خطرناک است شده است تعداد شهدا رو به افزایش است و 3نفر از شهدا از مجروحین بودند که نیروهای عراقی در ساعات اول حمله آنها را به گروگان گرفته بودند و علت شهادت آنها عدم رسیدگی پزشکی به آنها بود. ” عقبایی افزود” تعداد نیروهای عراقی که در حمله به کمپ اشرف شرکت داشتند بیش از 2500 نفر بود. ”و نیروهای آمریکایی که برای نظارت بر وضعیت آمده بودند پنجشنبه شب کمپ را ترک کردند. عقبایی گفت که ” فرمانده این حمله سپهبد علی غیدان فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق بود که به اشرف آمده بود و بصورت مستقیم حمله را فرماندهی میکرد و شخصا به دستور او بر روی زنان و مردان بی سلاح در داخل کمپ آتش گشودند. و فرمانده لشکر پنجم سرلشکر ستاد ضیاء و فرمانده عملیات دیالی سرلشکر ستاد طارق العزاوی و فرمانده عملیات دیالی سرتیپ جمیل و دهها نفر از افسران با درجه سرهنگ او را همراهی می کردند. ”
در حالیکه نیروهای امنیتی از ورود خبرنگاران و روزنامه نگاران که برای اطلاع از وضعیت در اشرف آمده بودند جلوگیری کردند.
مریم رجوی رهبر مقاومت ایران قتل ساکنان اشرف را جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی توصیف نمود. رجوی در اطلاعیه ای که (روزنامه الزمان از طریق ایمیل دریافت نمود گفت که ” دولت آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل از 5روز پیش از همه جزئیات نقل و انتقال نظامی وزمینه سازیها برای حمله به اشرف و کشتاری که صورت گرفت اطلاع داشتندلذا در این رابطه بصورت مستقیم مسئولیت دارند که از آن جلوگیری ننمودند.