سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزادی سوریه : ماهیچ اعتمادی به رژیم اسد نداریم

ساعاتی پیش رژیم اسد از قیام کنندگان و ارتش آزادی سوریه خواست، برای پایان دادن به حملات اسد به شهرها، تضمین کتبی بدهند که به مقاومت خود پایان داده و عملیاتی علیه دیکتاتوری وی انجام نخواهند داد.

سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزادی سوریه در پاسخ به این ادعای بشار اسد گفت ما هیچگونه اعتمادی به رژیم اسد نداریم به همین خاطر هیچ تضمینی هم نخواهیم داد. وی گفت ما طرح کوفی عنان برای آتش بس را پذیرفتیم ولی رژیم اسد چنین کاری را به طور واقعی انجام نداده است، به همین خاطر باید نیروهای نظامی را ازشهرها خارج کند و حملات به مردم را نیز متوقف کند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، علیرغم اینکه رژیم اسد هفته گذشته طرح 6 ماده ای را رسما پذیرفته بود، جهاد مقدیسی سخنگوی وزارت خارجه سوریه امروز این موضوع را حاشا کرده و گفت اینکه گفته شده بود ما نیروهای نظامی را تا سه شنبه از شهرها بیرون می آوریم، تفسیری اشتباه بوده است. وی مدعی شد کوفی عنان تاکنون موفق نبوده است و هنوز نیروهای تروریستی حاضر به زمین گذاشتن سلاحشان نیستند!
در همین حال، نظامیان اسد، به استان ادلب در نزدیکی مرز ترکیه حمله کردند و دهها تن را کشته و مجروح کردند.  90 تانک و ادوات  نظامی که باهلی کوپتر پشتیبانی میشدند شهر ادلب وحومه را توپ باران کردند.
یک شاهد گفت:  اینکه جلوی چشم آدم، خانواده ها را بکشند و بعد تلویزیون دولتی را بیاورند و از خودی هایشان مصاحبه بگیرند که نشان دهند "این سند جنایت گروهکهای خرابکار است"، بیشتر از خود قتل، ما را می سوزاند. هلیکوپترهای نظامیان اسد شهرها  را توپ باران می کنند. 
درگیریهای شدیدی بین ارتش آزادی سوریه و نظامیان اسد در شهرهای مختلف در جریان است، تهاجم های نیروهای ارتش آزادی،  سربازان رژیم اسد  را دچار وحشت کرده است .
شورای هماهنگی انقلاب سوریه با اعلام وقوع کشتارهایی در حومه ی حما، شهرک دیربعلبه در استان حمص، مناطق حریتان و عندان در حومه ی حلب، تاکید کرد که آمار قربانیان روز شنبه به 156 تن رسید.
گزارش ها حاکی است تا بعدازظهر امروز حداقل 25نفر از مردم سوریه توسط نظامیان اسد کشته شدند.در تظاهرات مردم دمشق در مقابل ساختمان مجلس سوریه بیش از 15نفر از مردم با ضرب و شتم شدید مزدوران اسد دستگیر شدند.
نظامیان بشار اسد امروز نیز استان حما و حلب  را بشدت بمباران کردند
قیام کنندگان مراسم تشییع شهیدان خود را به تظاهرات علیه رژیم اسد تبدیل می کنند.
همزمان با قیام روزانه گروههای جدیدتری به ارتش آزادی سوریه می پیوندند. روز گذشته گروه دیگری از نظامیان اسد جدا شدند و همبستگی خود با قیام مردم و ارتش آزادی سوریه  را اعلام کردند.
شورای ملی سوریه ، امروز از شورای امنیت سازمان ملل خواست بر اساس بند هفتم میثاق سازمان ملل، مبنی بر حمله نظامی برای دفاع  ازشهروندان و برای حل بحران، با رژیم اسد برخورد کند.
این شورا " کشتار وحشیانه نیروهای رژیم " را محکوم کرد و با اشاره به گسترش برخورد با معترضان طی روزهای اخیر تاکید کرد نیروهای نظام از آغاز قبول طرح کوفی عنان سرکوب مردم را افزایش داده اند.
شورای ملی سوریه تاکید کرده است دولت برخلاف تعهدات اعلام شده به همه استان هایی که علیه رژیم قیام کرده اند نیرو و اسلحه سنگین اعزام کرده است.