اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران-حمله سوم موشکی-شماره9 (3)

دولت عراق دریک اقدام جنایتکارانه تی والها را به جای بازگرداندن به لیبرتی، از منطقه لیبرتی دور می‌کند

دولت عراق به دستور رژیم ایران می‌خواهد در حملات بعدی تلفات بیشتری از ساکنان بگیرد
چند روز پس از سومین حمله موشکی به لیبرتی که دو شهید و 70مجروح به جای گذاشت و بسیاری از بنگالها را منهدم کرد، نیروهای عراقی به دستور نخست وزیری، به جای بازگرداندن تی والها به داخل کمپ برای حفاظت بنگالها، در یک اقدام جنایتکارانه، از روز شنبه اول تیر، شروع به انتقال این تی والها به خارج از منطقه لیبرتی کرده اند.
17500تی وال که در زمان استقرار نیروهای آمریکایی در لیبرتی بنگالها را در مقابل حملات موشکی و خمپاره یی حفاظت می‌کردند، با شروع انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی در فوریه 2012 به رغم مخالفت ساکنان از لیبرتی بیرون برده شدند و تا کنون در بیرون دیوارهای کمپ لیبرتی انباشته شده بودند.
بعد از حمله موشکی 21بهمن91 (9 فوریه 2012) که 8 کشته و 100مجروح بر جای گذاشت، ساکنان و نمایندگانشان در صدها نامه و ملاقات و مراجعه به مقامهای آمریکایی، عراقی و ملل متحد خواستار بازگرداندن این تی والها شدند. اما حتی یکی از آنها را نیز بازنگرداندند و به طور رسمی به نماینده ساکنان اطلاع دادند که دولت عراق مخالف بازگرداندن آنهاست.
شواهد فوق به روشنی نشان می‌دهد، دولت عراق نه تنها قصد تأمین امنیت ساکنان لیبرتی را ندارد بلکه در صدد است آنها را در مقابل حملات بعدی بیدفاع بگذارد و تلفات بیشتری از آنها بگیرد.
مقاومت ایران با یادآوری تعهدات دولت آمریکا و ملل متحد، در قبال حفاظت ساکنان لیبرتی، خواستار اقدام فوری برای برگرداندن آنها به اشرف هستند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3 تیر 1392 (24 ژوئن 2013 )