اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران: بزرگترین گردهمایی در حمایت از مقاومت ایران در ویلپنت پاریس

 

با شرکت بیش از 600 شخصیت برجسته سیاسی, پارلمانتر و حقوقدان از 47 کشور و 5 قاره جهان - بزرگترین گردهمایی در حمایت از مقاومت ایران در ویلپنت پاریس: انتخابات قلابی، رئیس جمهور جدید نامشروع و تنها راه سرنگونی رژیم و حمایت از جنبش مریم رجوی است

مریم رجوی: رییس جمهور جدید رژیم یک کارگزار پرسابقة ماشین جنگ و سرکوب رژیم است. هشدار به آمریکا و ملل متحد بخاطر امنیت مجاهدان ایرانی در لیبرتی و ضرورت بازگشت به اشرف

بعد از ظهر روز شنبه اول تیر (22ژوئن) بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور با شرکت بیش از600شخصیت سیاسی، قانونگزار، حقوقدان، با تمایلات مختلف سیاسی از 47کشور جهان برگزار شد.
سخنرانان با اشاره به اینکه نمایش انتخابات رژیم ایران نه آزاد بوده و نه منصفانه تأکید کردند: این انتخابات در شرایط اختناق مطلق، با دستگیری مخالفان، با قطع اینترنت، با ممنوعیت رسانه ها و با حضور متراکم نیروهای سرکوبگر برگزار شد، رئیس جمهور جدید رژیم ایران نیز نه تنها مدره نیست بلکه در تمامی دوران حاکمیت رژیم در مناصب بالا و نزدیک به خامنه ای کار کرده و پیش برنده سیاستهای این رژیم در جنگ و سرکوب مردم ایران به بهانه تأمین امنیت بوده است.
سخنرانان تأکید کردند جامعه بین المللی و مردم ایران خواستار تغییر دموکراتیک در ایران هستند. تنها راه خلاصی جهان از شر این رژیم، که صلح و امنیت جهان به ویژه منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته است تغییر آن به دست مردم و مقاومت سازمانیافته آن است. آنها با تقدیر از تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در هدایت جنبش مقاومت، از برنامه ده ماده یی او برای استقرار دموکراسی و آزادی در ایران حمایت کردند و از دولتهای خود خواستار به رسمیت شناختن جنبش مقاومت به رهبری خانم رجوی شدند.
گردهمایی با قویترین اعتراض سومین حمله موشکی به پناهندگان بیدفاع در اردوگاه اجباری لیبرتی را محکوم کرد. در این حمله مرگبار که به دستور خامنه ای توسط عوامل نیروی تروریستی قدس و با حمایت مالکی صورت گرفت، بر اثر شلیک 40موشک 107میلیمتری دو تن از مجاهدان شهید و بیش از 70نفر مجروح و مصدوم شدند. سخنرانان از دولت آمریکا، ملل متحد، اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا خواستار تضمین حقوق ساکنان بیدفاع اشرف و لیبرتی به ویژه تامین امنیت و سلامت آنان شدند. آنها تأکید کردند تنها راه جلوگیری از یک تراژدی دیگر و تامین امنیت نسبی ساکنان بازگشت موقت آنان به اشرف و بازاسکان تدریجی آنها از آنجاست.
اجلاس ضمن تأکید بر اینکه دروغهای مستمر و سیستماتیک کوبلر، علیه ساکنان یک زمینه سازی آشکار برای کشتار این پناهندگان بیدفاع بوده، از خواست ساکنان اشرف و خانواده های قربانیان برای قرار گرفتن او در برابر عدالت به خاطر همدستی در جنایت علیه بشریت پشتیبانی کردند.
در این گردهمایی عظیم که هفت ساعت به طول انجامید، دهها شخصیت برجسته به نمایندگی از هیأتهای شرکت کننده در گردهمایی سخنرانی کردند. اعلام حمایت اکثریت مجالس قانونگذاری و بیانیه های حمایت گروههای پارلمانی از 40کشور از 5قاره و اعلام حمایت12500شهردار فرانسوی در حمایت از مقاومت ایران و ساکنان اشرف و لیبرتی، از دیگر بخشهای گردهمایی ویلپنت بود.
سخنران اصلی برنامه خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران بود. او نمایش انتخابات را بازنمایی مرحلة سرنگونی رژیم توصیف کرد و گفت: خامنه ای هرچند رفسنجانی، یعنی عامل به قدرت رسیدن‌ خود را نیز حذف کرد، اما سرانجام بین ازسرگیری قیامها از یک طرف و تن‌دادن به روحانی از طرف دیگر، دومی را پذیرفت. درست چند ساعت قبل از اعلام نتایج انتخابات خامنهای برای سرپوش‌گذاشتن بر این شکست به کمپ لیبرتی حمله کرد و با کشتار مجاهدین تلاش کرد تلاش کرد به مردمی که مترصد قیام بودند، هشدار بدهد. او در عین‌حال تهدید اصلی تمامیت رژیم را به زبان‌ موشک و کشتار برجسته کرد.
رئیس‌جمهور جدید رژیم یک کارگزار پرسابقة امنیتی و ماشین جنگ و سرکوب رژیم است
مریم رجوی گفت: با اینحال، ما رئیس‌جمهور جدید آخوندها را فرا‌میخوانیم که به خواستهای مبرم مردم ایران تن بدهد. ما می‌گوییم: بدون آزادی بیان و حقوق بشر، آزادی زندانیان سیاسی و فعالیت احزاب، پایان سیاست تجاوزکارانه رژیم در سوریه و عراق و توقف کامل پروژه تولید بمب اتمی، هیچ چیز در ایران عوض نمی‌شود. پس اکنون این صحنه آزمایش شماست. بفرمایید، اما واقعیت این است که ولی فقیه می داند که هرگونه تغییر جدی در این سیاستها به سرنگونی‌ تمامیت رژیم راه می برد.
مریم رجوی با اشاره به سه حمله مرگبار به پناهندگان بیدفاع در «لیبرتی» گفت:
اولین حملة موشکی رژیم که باعث شهادت هشت مجاهد خلق شد، این واقعیت را برای همة جهان آشکار کرد که زندان‌ لیبرتی به کلی ناامن است و بیخانمانسازی اجباری اشرفیها که با فریبکاری نمایندة ویژه صورت گرفت، انتقال آنها به یک قتلگاه بوده است. در آنموقع، انتظار طبیعی این بود که ملل متحد و دولت آمریکا که نسبت به امنیت و حفاظت مجاهدین در لیبرتی متعهد شده بودند، بلافاصله راهحلی پیدا کنند. به خصوص که گروه تروریستی دست ساز ولایت فقیه در عراق، وعدة تکرار همین حملات را داده بود و دولت عراق در همان زمان به صراحت اعلام کرده بود که امنیت لیبرتی را تأمین نمی‌کند. سفارت آمریکا در بغداد هم پیشبینی کرده بود که این حمله ممکن است تکرار شود. پس همه میدانستند که حملهیی در راه است، اما هیچ اقدام موثری نکردند.
وی درباره دخالتهای تجاوزکارانه رژیم آخوندی در کشورهای منطقه گفت: رژیم ولایت‌فقیه برای فرار از سرنگونی، به جنگ با مردم سوریه برخاسته است. این جنگ کثیف نه برای حفظ اسد، بلکه برای نجات خامنه ای در تهران است. زیرا این رژیمی است که برای حفظ خود بنیادگرایی و تروریسم را گسترش میدهد، از افغانستان و عراق تا بحرین و یمن.
مریم رجوی گفت: نتیجه 35سال حاکمیت آخوندها و بیلان آن برای مردم ایران، کشتار و ویرانی، فقر و اعتیاد و گرانی و بیکاری است.. سرنگونی به خودی خود محقق نخواهد شد. سرنگونی، جنبش و مقاومتی را می خواهد با یک تشکیلات منسجم و متحد، با انسانهایی آماده فداکاری، با پشتوانه اجتماعی و مردمی، برخورداد از استقلال مالی، با حضور گسترده زنان در همه پهنه ها و یک آلترناتیو دموکراتیک با اهداف و برنامه روشن
خانم رجوی ضمن بر شمردن برنامه ده ماده یی خود برای استقرار دموکراسی و آزادی در ایران (ضمیمه است)، تأکید کرد: حرف ما این نیست که آخوندها بروند تا ما جایگزین آنها شویم، حرف ما این است که رأی و انتخاب و نظر مردم ایران حاکمیت پیدا کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول تیر1392 (22ژوئن2013)

اسامی سخنرانان و برنامه 10 ماده یی خانم مریم رجوی

اسامی سخنرانان:
دهها شخصیت برجسته به نمایندگی از هیاتهای شرکت کننده از 47کشور جهان در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس سخنرانی کردند.
همچنین روبرت منندز، رئیس کمیته خارجی سنای آمریکا از طریق یک  پیام ماهواره ای و سناتور کارل لوین، رئیس کمیته قوای مسلح با ارسال پیام کتبی از اهداف این گردهمایی حمایت کردند.
سخنرانان ازجمله عبارت بودند از:
آمریکا: رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیداری ریاست جمهوری (2008)؛ ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما (2011)، نیوت گینگریچ، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا(2012 )،  اد رندل، رئیس حزب دموکرات (2001- 1999) و فرماندار پنسیلوانیا (2011-2002), یک هیأت از کنگره آمریکا شامل تد پو، رئیس زیر کمیته تروریسم، عدم تکثیر و تجارت، کمیته خارجی کنگره و  شیلا جکسون لی، ویلیام لیسی کلی، روبرت فیلنر، شهردار سندیاگو، تام ریچ، اولین وزیر امنیت داخلی،  ژنرال هیو شلتون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا(  2001ـ1997)، لوئیس فری، رئیس اف.بی.آی (2001-1993)؛ بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در ملل متحد و فرماندار نیومکزیکو (2011-2003)، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل؛ دنیس هسترت، رئیس کنگره آمریکا، مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا (2009 – 2007)؛ آمباسادور میچل ریس، مدیر سابق اداره سیاست‌گذاری وزارتخارجه آمریکا (2005-2003)؛ رابرت توریسلی، نماینده سابق سنا، رابرت جوزف، معاون وزیرخارجه در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین المللی؛ پاتریک کندی، نماینده کنگره آمریکا (1995-2011)؛سفیر فیلیپ کراولی، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا (2011-2009)؛ شماری از فرماندهان سابق نظامی شامل ژنرال هیو شلتون؛ ژنرال جرج کیسی، رئیس ستاد ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق ( 2007-2004)، ژنرال چاک والد، معاون فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا؛ ژنرال جیمز کانوی، سی و چهارمین فرمانده نیروی   تفنگداران دریایی؛ سرهنگ وسلی مارتین، فرمانده سابق ضد تروریسم اتئلاف در عراق و فرمانده حفاظت آمریکا در اشرف؛ سرهنگ مک گلاسکی، فرمانده حفاظت اشرف تا 2009.؛ سرهنگ توماس کانتول و  سرهنگ بری جانسون، از فرماندهان حفاظت اشرف، فرانسیس تاونزند، مشاور رئیس جمهور در امور امنیت داخلی و تروریسم (2004-2008) سفیر مارک گینزبرگ گینزبرگ سفیر سابق آمریکا در مراکش، مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه، پورتر گاس، مدیر سابق سازمان اطلاعات آمریکا

از پارلمان اروپا: آلخو ویدال کوادراس، نایب رئیس پارلمان اروپا، اولدریچ ولاساک نایب رئیس پارلمان اروپا، استرون استیونسون، رئیس گروه رابطه با عراق اتحادیه اروپا،
از فرانسه:،  میشل آلیو ماری، وزیر دفاع، وزیر دادگستری و وزیر کشور (2002-2011)، ژان پیر بکه، عضو شورای استان والدواز و شهردار اورسور اواز، دومینیک لوفور، نماینده مجلس ملی، ژان فرانسوا لوگاره ؛ شهردار منطقه 1 پاریس، خانم نلی رولان ایری بری، شهردار ویلپنت،  اوود دوتوئن، بنیانگذار و رئیس فوروم اقتصادی و اجتماعی زنان، از انگلستان: دیوید ایمس نماینده مجلس عوام به نمایندگی یک هیأت عالیرتبه از نمایندگان مجلسین انگلستان و حقوقدانان و فعالان سیاسی،  حقوق بشری برجسته این کشور ؛از آلمان، پروفسور ریتا زوسموت، رئیس سابق پارلمان فدرال آلمان، هورست تلچیک، مشاور صدراعظم در دولت هلموت کهل و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، از ایتالیا : جولیو ماریا ترزی، وزیر خارجه ایتالیا (تا آوریل 2013)، الساندرو پاگانو، رئیس کمیته پارلمانتر و شهروندان ایتالیایی برای ایران آزاد، از اسپانیا: خوسه  لوئیس رودریگرز زاپاترو، نخست وزیر سابق، سناتور خوسه ماریا چیکیو، عضو کمیسیون خارجه، از کشورهای نوردیک گیر هارده، نخست وزیر سابق ایسلند، از ایرلند، جیمز بنان، از  کلمبیا، اینگرید بتانکورد، کاندیدای سابق ریاست جمهوری؛ از کانادا، راس هیبرت نماینده پارلمان، از جمهوری چک، سناتور یارومیر اشتتینا، عضو کمیسیون خارجی، از رومانی، رومئو نیکوارا، عضو کمیسیون خارجه پارلمان،  از الجزایر سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق، از فلسطین نجات بوبکر، عضو پارلمان فلسطین، از سوریه: مثقال البطیش، سرتیپ ستاد ارتش آزاد سوریه، از اردن، محمد الحاج، نماینده مجلس اردن، از مصر: عاطف مخالیف، نماینده پارلمان، از استرالیا: پیتر مورفی، رئیس کمیته حامیان استرالیایی دموکراسی در ایران،
---------------------------

برنامه ده ماده یی مریم رجوی برای ایران آزاد فردا
1. از نظر ما آرای مردم، تنها ملاک سنجش می باشد و بر همین اساس، خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم.
2. ما خواهان یک نظام کثرتگرا و آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. در ایران فردا، ما به کلیة آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم و بر آزادی بیان و آزادی کامل رسانه‌ها و دسترسی بی‌قید و شرط همگان به فضای مجازی تأکید داریم.
3 ـ ما در ایران آزاد شدة فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.
4 ـ مقاومت ایران از جدایی دین و دولت، دفاع خواهد کرد. هرگونه تبعیض در مورد پیروان کلیة ادیان و مذاهب، ممنوع خواهد بود.
5 ـ ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیة حقوق سیاسی، اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، معتقدیم و هر گونه اَشکال تبعیض علیه زنان، ملغی خواهد شد و آنان از حق ازدواج، طلاق، تحصیل و اشتغال، انتخاب آزادانة پوشش برخوردار خواهند بود.
6 ـ ایران فردا، کشور عدالت و قانون است. ما خواهان ایجاد یک نظام قضایی مدرن، مبتنی بر احترام به‌اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمة علنی و استقلال کامل قضات هستیم. همچنین قانون شریعت آخوندی، در ایران فردا جایی نخواهد داشت.
7 ـ ایران فردا، کشور برابری همه ملیتهاست. ما بر خودمختاری کردستان ایران که طرح آن را شورای ملی مقاومت تصویب کرده، تأکید داریم. زبان و فرهنگ هموطنان ما از هر ملیتی که هستند، در زمرة سرمایههای انسانی تمام مردم این کشور است که باید در ایران فردا گسترش و ترویج پیدا کند.
8 ـ ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم. و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار، تمام مردم ایران باید از فرصتهای برابر برخوردار باشند.
از نظر ما، ایران فردا، کشور حفاظت از محیط زیست و احیای آن خواهد بود.
9 ـ سیاست خارجی ما، مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد خواهد بود.
10 ـ ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی خواهد بود.