ولفگانگ هولزآپفل: احتیاج به جابجایی اشرف نیست. چندین بار گفته شده، پس باید عمل کنیم

 در کنفرانسی که روز شنبه 28ژانویه 2012( 8بهمن 1390)، در برلین با عنوان « حفاظت بین المللی  برای ساکنان شهر اشرف-مشارکت آلمان در راه حل انساندوستانه»، برگزار شد، ولفگانگ هولزآپفل گفت: احتیاج به جابجایی اشرف نیست.

 

و چندین بار گفته شده، پس باید عمل کنیم. و چه کسی مناسب تر است برای این مسئولیت غیر از آلمان؟ 4 ماه زمان کافی است که ما یک پیام جدی بدهیم

 ولفگانگ هولز آپفل-رئیس سازمان حقوق بشری علیه دیوار برلین
 آقای برنهارد عزیز، دوستان محترم،
من میخواستم یک توضیح شخصی بدهم. ما دیروز 27 ژانویه سالروز رهایی آشویتس را گرامی داشتیم. این روز 9 ماه بعد از تولد من بود. این روز رهایی  و به طور کلی  تجربیات وحشتناک آشویتس برای من انگیزه یی بود که در سن 17 سالگی در مقابل دیوار برلین در خیابان برمور متعهد شدم که زندگیم را وقف مبارزه برای حقوق بشر و بر ضد سرکوب و علیه همه ارودگاههای مرگ بکنم.
و وقتی که امروز، دوستان عزیز، در این مورد صحبت میکنیم که میخواهند کمپ لیبرتی را با دیوارهایی دورادور آن با کنترل در اطراف آن و غیره درست کنند،پس من اجازه دارم که یادآوری تاریخ خودمان را بکنم. آنموقع هم یک اردوگاه نمایشی بود که صلیب سرخ را می بردند آنجا و یک گروه موزیکی داشت که یک ظاهر خوبی را نشان میدادند
و ما، دوستان عزیز، بخصوص اینجا در آلمان مسئولیت داریم که اجازه ندهیم چنین چیزهایی دوباره اتفاق بیفتد و خدارا شکر ما همه (حداقل در مجلس آلمان ) از همه جناحها برآن توافق داریم.
احتیاج به جابجایی اشرف نیست. و چندین بار گفته شده، پس باید عمل کنیم. و چه کسی مناسب تر است برای این مسئولیت غیر از آلمان؟
و ما باید عمل بکنیم، به جای این که فقط سخنرانیها و مراسم زیبایی برپا کنیم. در این راه لطفاً از ارتباطات و از امکاناتی که دارید استفاده کنید، در محافل اروپایی و در محافل ملی که این اهداف سریع به عمل برسد. 4 ماه زمان کافی است که ما یک پیام جدی بدهیم.
سلام اشرف.