برند هویزلر: ازآقای کوبلر میخواهم وکلای آلمانی ساکنان اشرف اجازه ورود به اشرف پیدا کنند

برند هویزلر در کنفرانس برلین گفت: من از شما درخواست حمایت و کمک میکنم و در اینجا از آقای کوبلر باز میخواهم که وکلای آلمانی ساکنان اشرف اجازه ورود پیدا کنند

 

 برندهویزلر،نایب رئیس کانون وکلای برلین، سخنگوی حقوق بشر در کنفرانس برلین 28ژانویه2012 (8بهمن1390)
خانمها و آقایان. دوستان عزیز یک ایران آزاد
من اول از کسانی که قبل از من صحبت کردند از هر دو سوی آتلانتیک تشکر میکنم. به خاطر سخنان بسیار روشنگرشان که جای هیچ سؤالی باقی نگذاشتند.
به عنوان نماینده یک کانون حقوقی من نمیتوانم به اندازه کافی صریح باشم ولی سعی میکنم به صورت دیگری بیان کنم.
 
چند نقطه نظر حقوقی: ساکنان اشرف مشمول حفاظت تبصره 4 قانون کنوانسیون ژنو هستند. علاوه برآن تحت حمایت قانون پناهندگی که کمیساریا بعد از مصاحبه فردی آن را تائید کند.
در گذشته  همیشه، حقوق  این افراد نقض شده است. تا حالا فقط از طریق دولت نوری مالکی. ولی الان در یک شرایط جدیدی هستیم و به این دلیل در مقابل افکار عمومی از آقای کوبلر میخواهم:
آقای کوبلر ما هر دو از یک نسل هستیم. ما هر دو همانطور که آقای کهل یکبار گفته بود، وارث یک زمان خاصی بودیم. یعنی دوره ناسیونال سوسیالیسم. ما وظایف و تعهداتی برای ناسیونال سوسیالیسم داریم. (اشتباه متوجه نشوید) به خاطر عواقب آن. یک نقطه مثبتی بعد از آن وقایع تاریخی پیش آمد. بعد از دادگاه نورنبرگ، اصول نورنبرگ بوجود آمد که به منبایی برای  تحقق حقوق خلقها تبدیل شده است. قانون الزام‌آور بین المللی که به تأسیس دادگاه جنایی بین المللی رسید. این وقایع تلخ به یک نتیجه مثبتی تبدیل شد. و ما باید به این اعتقادات ملتزم و متعهد باشیم. و به این دلیل از آقای کوبلر میخواهم، اجازه ندهید در این قضیه از شما برای یک معامله کثیف سوء استفاده بشود. بلکه به قانون بین المللی حقوق خلقها متعهد باشید. اینجا این عبارات به روشنی بیان شد: کوچ  دادن اجباری و کشتار آن چیزی است که دارد اتفاق می افتند. اینها جرائم بین المللی است. ما به هیچ وجه نمیتوانیم به آن کمک کنیم یا با آن همراهی کنیم. شاید باید به یک مسأله دیگر هم اشاره کرد، از آن‌موقعی که حقوق بشر ساکنان اشرف نقض میشود، وکلا و خانواده های آنها تلاش میکنند به عراق بروند تا با موکلان خود یا بازماندگان آنها صحبت کنند. به طور سیستماتیک دولت عراق مانع آن شده است. من حتی به عنوان نایب رئیس کانون وکلای برلین از طرف وکلای بغداد دعوت شدم ولی اجازه ورود به من ندادند. اگرچه ما باید بخواهیم حکومت قانون در آنجا حاکم بشود و این فقط وقتی امکانپذیر است که ارتباطاتی با ارگانهای حقوقی دموکراتیک کشورهای دیگر وجود داشته باشد.
ما خیلی پول خرج کردیم برای تعلیم دادستانها و قاضیهای عراقی و من خودم در این پروژه با همکاران عراقی شرکت داشتم. کسانی که من شناختم و به آنها احترام میگذارم. این پولها به هدر میرود، اگر ما دیگر آن را پیگیری نکنیم.
به این دلیل من از شما درخواست حمایت و کمک میکنم و در اینجا از آقای کوبلر باز میخواهم که وکلای آلمانی ساکنان اشرف اجازه ورود پیدا کنند. من مطلع هستم در کشورهای دیگر اروپایی هم وکلایی منتظر صدور ویزا هستند و من برای آن درخواست کمک دیپلوماتیک دارم. خیلی پروژه های مالی بزرگ هست که میشود از آنها کاست تا مشخص شود ما خواهان حکومت قانون هستیم. تمام دولتها وقتی نقشه جنایاتی را می کشند، به وکلا اجازه دخالت نمیدهند. به خاطراین که وکلا اولین و نزدیکترین شاهدان این جنایات هستند.
برای همین درخواست میکنم از این موضوع حمایت بکنید تا ساکنان اشرف بتوانند از حمایت وکلای خود برخوردار باشند.
با تشکر.