افشای اسناد و جزییات جدیدی از حمله جنایتکارانه 19فروردین به اشرف

اشغال اشرف- شماره 67
- صبح روز، سه شنبه 30فروردین، شورای ملی مقاومت در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس اسناد و جزییات جدیدی از حمله جنایتکارانه نیروهای تحت امر مالکی به اشرف را فاش کرد.

در این کنفرانس آقای مهدی ابریشمچی، مسئول کمیسیون صلح  و امنیت شورای ملی مقاومت، یک سند فوق العاده محرمانه را، که از درون رژیم ایران به دست مقاومت رسیده بود، ارائه کرد. طبق این سند فرمانده لشگر پنجم عراق در روز 19فروردین طی یک دستور العمل محرمانه، ساکنان اشرف را دشمن معرفی کرده و به 5گردان مأموریت می‌دهد که با زور قسمتهایی از اشرف را اشغال کنند و هر مقاومتی را به زور از میان بردارند.
 نتیجه این مأموریت که از سوی مالکی نخست وزیر عراق بر عهده لشگر پنجم گذاشته شده بود، 34تن از ساکنان اشرف کشته و 350تن زخمی شدند. در این کنفرانس افشا شد که نیروی قدس در طراحی این عملیات به طور مستقیم شرکت داشتند.
در این کنفرانس، آقایان ژاک آتالی، مشاور پرزیدنت میتران فقید، پاتریک بودوئن رئیس افتخاری فدراسیون بین المللی لیگهای حقوق بشر و فرانسوا سر، مدیر اجرایی کمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف حضور داشتند.
متن اظهارات آقای ابریشمچی در این کنفرانس ضمیمه است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
300 فروردین 1390(19 آوریل 2011)

کنفرانس مطبوعاتی 19 آوریل 2011

خانمها، آقایان، روز بخیر
ابتدا اجازه بدهید ویدئوی کوتاهی از وقایع روز 8 آوریل کمپ اشرف را با هم نگاه کنیم. سازمان ملل اعلام کرد که در این حمله 34 تن از ساکنان اشرف در این تهاجم به قتل رسیدند که اکثر آنها هدف گلوله قرار گرفتند. 350 تن زخمی شدند که برخی از آنها وضعیت وخیمی دارند.
ویدیو نشان داده میشود
در کنفرانس امروز من میخواهم در ارتباط با جنایت بزرگی که در 8 آوریل در اشرف اتفاق افتاد به سه موضوع بپردازم.
• مدارک و اطلاعاتی که بخوبی نشان میدهد حمله به اشرف یک حمله از قبل طراحی شده تمام عیار نظامی در بالاترین سطوح بوده است که هدفی جز نابودی اشرف و قتل عام ساکنان را  دنبال نمیکرده است.
• این طرح از سه ماه قبل توسط دولت عراق با هدایت و همکاری مستقیم رژیم ملایان در حال آماده شدن بوده است و نقش مستقیم نیروی قدس سپاه پاسداران در طراحی و پیش بردن این جنایت
• توضیح در مورد آخرین وضعیت در اشرف و اطلاعات از درون رژیم ملایان در رابطه با طرحهای رژیم ملایان و مزدور دست نشانده اش در عراق، نوری المالکی برای گامهای بعدی در رابطه با اشرف
در ابتدا اجازه بدهید توجه شما را به یک سند که از داخل رژیم ایران بدست مقاومت ایران رسیده است. شما اصل عربی این سند و ترجمه انگلیسی آنرا در اختیار دارید
این یک دستور عملیاتی ارتش عراق برای حمله به اشرف در 8 آوریل توسط لشکر پنجم پیاده نیروی زمینی عراق است. (عملیات ساعت 445 صبح همان روز شروع شد. ).
1- این یک سند بکلی سری ارتش عراق است. در انتهای این سند، جدول توزیع آن در داخل ارتش عراق قید شده است که بعلت حساسیت آن، فقط 10 نسخه از آن در داخل ارتش عراق توزیع شده است که 8 نسخه آنهم بصورت دستی و تنها دو نسخه با ایمیل ارسال شده است. ( در اینجا صفحه آخر سند به عربی که اسامی گیرندگان را نشان میدهید از ویدیوی پروژکتور نشان داده شود و کنفرانس دهنده هم خودش این سند را با دست نشان بدهد)
2- طبق این طرح عملیاتی نیروهای 5 گردان ارتش عراق از جمله یک گردان میکانیزه و یک گردان زرهی در این تهاجم علیه ساکنان اشرف که همگی افراد غیر مسلح ، بی دفاع می باشند شرکت داشتند.
3- طبق سند در اجرای این طرح علاوه بر لشگر 5 یک گردان از لشگر 9 عراق نیز شرکت دارد.
4- در  صفحه اول سند تصریح میشود که اشرف باید با زور اشغال شود.
5- در این مدرک، ساکنان اشرف،  7 بار به عنوان دشمن نام برده شده اند،  این در حالی است که دولت عراق در دسامبر 2008 به دولت آمریکا تعهد کتبی داده بود که حقوق ساکنان اشرف را طبق قوانین بین المللی رعایت کند. تنها طرفی که ساکنان اشرف را دشمن می داند، رژیم ملایان است.
این سند که به امضای سرتیپ ستاد، ضیاء کاظم دنبوس، فرمانده لشکر 5 پیاده عراق می باشد بخوبی نشان میدهد که که قتل عام در  اشرف، یک طرح تمام عیار نظامی، آماده شده در بالاترین سطوح ارتش عراق بوده است.
درهمین چارچوب بود که  ارتش عراق با یک نیروی 2500 نفره مجهز به زرهپوش به کمپ اشرف، محل استقرار 3400 عضو سازمان مجاهدین خلق ایران، که همگی افراد کاملا غیر مسلح و افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند حمله کرد. در نتیجه این تهاجم، 34 ساکن اشرف قتل عام و 350 نفر زخمی شدند که بیش از 200 تن از آنها بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند. این حمله در حالی صورت گرفت که از روز 2 آوریل مقاومت ایران مستمرا در مورد افزایش نیرو و ورود نیروی زرهی به اطراف اشرف اطلاعات داده و نسبت به طرح شوم دولت عراق هشدار داده بود که متاسفانه از طرف جامعه جهانی بطور عام و آمریکا بطور خاص مورد توجه قرار نگرفت و فاجعه رخ داد.
نقش مالکی
مقاومت ایران اسناد مشخص و تردید ناپذیری در اختیار دارد که نشان میدهد این حمله بدستور شخص مالکی صورت گرفته است که آنها را به دادگاه ارائه خواهد داد. طبق این اسناد، مالکی و دفتر وی مستقیما فرمان حمله را به لشگر پنجم و بقیه طرفهای دست اندرکار میداده است و حتی رییس ستاد ارتش نیز در جریان موضوع نبوده است.
حتی صرفنظر از اسناد مزبور، مالکی بدو دلیل مشخص مسئول مستقیم کشتار مزبور است و می بایست بخاطر این جنایت مورد محاکمه قرارگیرد، زیرا اولا نخست وزیر فرمانده کل قواست و ثانیا در شرایط کنونی مالکی شخصا وزیر دفاع نیز می باشد
نقش رژیم ملایان و نیروی قدس سپاه پاسداران 

طبق اطلاعات موثق از داخل رژیم ملایان، نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، در بالاترین سطوح در طراحی و اجرای این حمله دست داشته است. مشخصا سرتیپ پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده کل نیروی قدس شخصا در طراحی این حمله به اشرف نظارت داشته است. طبق این اطلاعات، برخی از افسران سپاه قدس در هنگام تهاجم به اشرف، در صحنه حضور داشته و در کشتن ساکنان اشرف دخالت داشته اند. شماری از نیروهای قدس که عربی بخوبی صحبت میکنند در روز 8 آوریل در حمله شرکت داشتند.
نابودی اشرف شرط اصلی رژیم ایران برای حمایت از نخست وزیری دور دوم مالکی بود. بلافاصله پس از تشکیل دولت دوم مالکی، رژیم آخوندی دست اندرکاری طرح نابودی اشرف شد
مقدمات طرح حمله در سفر کاظمی قمی سفیر سابق رژیم در عراق و از فرماندهان بالای نیروی قدس در تاریخ .....  به بغداد / مورد بحث قرار گرفت
بر طبق همین اطلاعات، هنگامی که در تاریخ  5  ژانویه (روز باید تدقیق شود)، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ملایان به بغداد رفت، مهمترین موضوعی که او با مالکی به بحث گذاشت، درخواست از او برای به اجرا در آوردن تعهدی بود که مالکی به ملایان در رابطه با اشرف داده بود.
وضعیت فعلی در اشرف و طرح دولت عراق و رژیم ملایان برای اشرف
همه شواهد از طرح نیروهای سرکوبگر عراق برای یک کشتار جدید خبر میدهد:
1- یک انگیزش خبیث  سیاسی در مالکی و دفتر وی برای اجرای منویات شوم آخوندها وجود دارد. فالح فیاض مشاور امنیت ملی مالکی که مسئؤل پرونده اشرف در نخست وزیری است، در ارتباط مستقیم و روزمره با سفارت رژیم و نیروی قدس است. وی از افراد حزب الدعوه می باشد و سالها در ایران بوده است و هیچکس را که کمترین رعایت انسانی هم در حق ساکنان اشرف بکند، بر نمی تابد.
2- گردانهای مهندسی و نیروهای سرکوبگر امنیتی  نظامی، یک خاکریز 6کیلومتری در لبة شمالی خیابان اصلی اشرف (خیابان100) به ارتفاع 3 الی 4 متری را تکمیل نموده اند.  ( عکسهای مربوطه نشان داده شود) پهنای آن به اندازه یی است که خودروهای ارتشی می‌توانند در بالای آن تردد کنند. این نوع خاکریزها به طور معمول در جبهه جنگهای کلاسیک احداث می شود.
3- هیچکدام از یکانهای نظامی عراقی، اشرف و اطراف آنرا تخلیه نکرده اند و خودروهای زرهی از جمله نفربرهای بی ام پی وان، و هاموی از شمال قرارگاه سلاحهای خود را به جانب ساکنان نشانه رفته اند.
4- در نقاط مختلف کمپ اشرف، کیوسکهای کنترلی نصب شده بنحوی که اشرف را  بمانند یک زندان کرده است. در بسیاری نقاط علایمی نصب شده است که اگر ساکنین به 100 متری خاکریزها بروند مورد هدف گلوله قرار خواهند گرفت.
5- در یک هفته ای که از حمله میگذرد نیروهای عراقی حداقل در دو نقطه درگیریهای نسبتا بزرگ بوجود آورده اند. یکی در 10 آوریل و دیگری در 13 آوریل با چوب و چماق و شلیک هوایی به ساکنان حمله کرده اند و در هر کدام از این دو واقعه 13 تن ( جمعا 26 تن) از ساکنان از جمله شماری از زنان مجروح شدند
6- بدستور نخست وزیری، برخی از فرماندهان لشگر پنجم عراق که هم اکنون در اشرف مستقر هستند به دلیل اینکه با شلیک به سوی ساکنان اشرف مخالف بوده اند از کار بر کنار شده یا پستشان را عوض کرده اند. از جمله فرمانده عملیات لشکر پنجم بنام سرتیپ طارق العزاوی فرمانده عملیات لشگر پنجم که گویا با تیراندازی مخالف بوده است با افسر دیگری که تمایلات آشکاری به رژیم آخوندی دارد عوض شده است.
7- بدستور شخص خامنه ای، یک کمیسیون مشترک امنیتی مرکب از سرکردگان سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس، وزارت اطلاعات و وزارتخارجه ملایان تشکیل شده است. این کمیسیون موظف است اقدامهایی را که تا کنون علیه مجاهدین و اشرف در عراق انجام شده مورد ارزیابی قرار دهد. همچنین کارهایی که می بایست انجام شود را مشخص نماید، خطوط و دستورهای لازم را به ارگانهای متناظر و دست نشانده خود در عراق ابلاغ کند و با آنها هماهنگ کند و به مالکی و سخنگویانش نیز دیکته کند.خامنه ای تصریح کرده کارهایی که دولت عراق قرار است علیه اشرف انجام دهد باید زیر نظر این کمیسیون و بر اساس توافق دو جانبه و با توجه به شرایط منطقه و عراق صورت گیرد. او تأکید کرده باید به این مسأله به دقت توجه شود که این اقدامها به نام دولت ایران تمام نشود و سخنگویان دولت عراق نیز از ارتباط این اقدامها با ایران فاصله گرفته و موضوع را یک موضوع کاملأ عراقی جلوه دهند. به خصوص در شرایطی که وضعیت اجتماعی در عراق متلاطم است، باید طوری عمل شود که دولتهای خارجی از نظر سیاسی نتوانند به عراق فشار بیاورند.

بگذارید نتیجه گیری کنم:
کشتار در اشرف اگرچه توسط دیکتاتور عراق صورت گرفته است اما این واقعه تماماً مربوط به معادلة میان رژیم ولایت فقیه و مردم ایران است. در واقع  این بخشی از عملیات سرکوبگرانة آخوندها برای مهار قیام مردم ایران است.از هنگام ازسرگیری قیامها در ایران در 25 بهمن گذشته ترس آخوندها از مجاهدین و اشرف دو چندان شد. چند روز بعد در گزارش تحقیقی مجلس رژیم تصریح شد که در این قیام مجاهدین نقش اساسی داشته‌اند و از اینجا طرح کشتار مجدد در اشرف بشدت بیشتر دنبال شد. یک عامل که موضوع را بیش از پیش برای ملایان عاجل کرد.
باید تاکید کنم که شرایط در اشرف بسیار نگران کننده است و تهدید تهاجم مجدد به ساکنان بسیار جدی است. ما بارها هشدار داده‌ بودیم که از سرگیری حفاظت اشرف توسط آمریکا و استقرار دائمی هیأت ناظران ملل متحد در اشرف یک ضرورت حیاتی است.  و گفته بودیم که رژیم ایران و دولت تحت نفوذش در عراق در صدد ایجاد یک فاجعه انسانی در اشرف است. آمریکا بخاطر تعهداتش به قوانین بین‌المللی نمی‌بایست حفاظت اشرف را به دولتی بسپارد که نیت و قصد آن برای سرکوب اشرف از روز اول آشکار بود. به علاوه آمریکا به یکایک ساکنان اشرف تعهد سپرده که در ازاء گردآوری سلاح‌های‌شان حفاظت آنها را تأمین کند. هم اکنون بار دیگر ما هشدار میدهیم که درفقدان یک واکنش سریع ازسوی جامعه جهانی بویژه سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا یک حمام خون جدید در راه خواهد بود
اقدامات مبرم و ضروری همچنانکه خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران اعلام کرده بشرح زیر است:
• تعیین یک نماینده ویژه از سوی شورای امنیت ملل متحد به منظور تحقیق در باره جنایت 8 مارسی
• برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل متحد و استقرار دائمی هیأت ناظران ملل متحد در اشرف با حمایت همه جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا
• خروج فوری نیروهای سرکوبگر عراقی از اشرف و لغو محاصرة ضد‌انسانی 28 ماهه آن.