وضعیت در اشرف-بیانیه توسط وزیر کلینتون

ما از  متعهد شدن دولت عراق  به این طرح، تشویق شده ایم و انتظار داریم که به مسئولیتهای خودش عمل کند، به ویژه عناصری در یادداشت تفاهم را که سلامت و امنیت ساکنان اشرف را تامین میکند

 

 

  

ما استقبال میکنیم از توافق دولت عراق برای اجازه دادن به سازمان ملل جهت استقرار ناظرانی در این محل جدید بطور 24ساعته و نظارت کردن به انتقال از اشرف به محل جدید.

علاوه بر آن مقامات سفارت آمریکا در بغداد بطور منظم و متعدد  از کمپ دیدار خواهند کرد

 

وضعیت در اشرف

بیانیه توسط وزیر کلینتون

واشنگتن -25دسامبر2011

 امروز، سازمان ملل و دولت عراق یک توافقنامه مهم در مورد انتقال موقت و استقرار نهایی بیش از 3000تن از ساکنان کمپ اشرف در عراق را امضا کردند.

ما دولت عراق را بخاطر کارش با سفیر کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل تحسین میکنیم و از این قدم مهم در راستای یک راه حل انسانی در مورد وضعیت فعلی اشرف استقبال میکنیم.تلاشهای سازمان ملل از حمایت کامل ما برخوردار است.

امضای این یادداشت تفاهم بیانگر پیشرفت قابل ملاحظه ای در مورد این موضوع میباشد و قدمهای ضروری برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز و قابل دسترس برای ساکنان اشرف از جمله انتقال موقت آنان به کمپ لیبرتی، یک قرارگاه سابق نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را ارائه میکند.

در  محل جدید، کمیساریای عالی پناهندگان قادر خواهد بود تعیین استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف را انجام دهد که یک قدم ضروری نخستین در راستای استقرار آنها در کشورهای سوم است.

ما از اینکه دولت عراق حاضر شده به این طرح متعهد شود  تشویق شده ایم و انتظار داریم که به همه مسئولیتهای خود عمل کند، به ویژه به عناصری در یادداشت تفاهم که سلامت و امنیت ساکنان اشرف را فراهم میکند.

ما استقبال میکنیم از توافق دولت عراق برای اجازه دادن به سازمان ملل جهت استقرار ناظرانی در این محل جدید بطور 24ساعته و نظارت کردن به انتقال از اشرف به محل جدید.
علاوه بر آن مقامات سفارت آمریکا در بغداد بطور منظم و متعدد (از کمپ آزادی) دیدار خواهند کرد. ما همچنین استقبال میکنیم از تمایل دولت عراق برای به تعویق انداختن بستن نهایی کمپ اشرف برای اینکه به این طرح زمان برای اجرای آن را بدهد.

 برای موفقیت این استقرار در کشورهای ثالث باید همچنین از حمایت کامل ساکنان کمپ برخوردار باشد و ما از آنها میخواهیم که با سازمان ملل برای اجرای این انتقال کار کنند.

همه آنهایی که میخواهند ساکنان کمپ اشرف را سالم و امن ببینند، باید با یکدیگر کار کنند تا ببینند که طرح مورد توافق به اجرا گذاشته شود.


سایت وزارت خارجه آمریکا
25دسامبر2011