گزارش رسانه های عربی از حمایت 1،460،000تن از مردم عراق از اشرف

تلویزیون البابلیه 3 دی: دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق اعلام کرد که امضاء های یک میلیون و چهار صد و شصت صد هزار عراقی را در حمایت از  ساکنان اشرف جمع آوری کرده است.

این شورا در بیانیه اش برای تضمین سلامت همه ساکنان اشرف بدون استنثاء از جانب سازمان ملل و جامعه بین المللی مخصوصا دولت آمریکا فراخوان داده و اینکه به حق آنها در مالکیت اموالشان احترام گذاشته شود و موافقت ساکنان اشرف در هر راه حل و یا تصمیم گیری در مورد آنها همانطور که از جانب دبیرکل سازمان ملل مورد تاکید قرار گرفته کسب شود.
بیانیه خواهان پایان یافتن آنچه که آنرا محاصره غیر قانونی و غیر انسانی توصیف کرده مخصوصا در زمینه پزشکی که از ابتدای سال 2009 بر آنها تحمیل شده گردید همچنین خواهان توقف شکنجه روانی ساکنان کمپ با استفاده از 300 بلندگو شده است  .».


روزنامه الزمان:
شورای ملی عشایر عراق خواهان تضمینهای امنیتی برای اعضاء سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران مستقر شهر اشرف در استان دیالی شد.
این شورا  دیروز در بیانیه‌یی از دولت خواستار ”تضمین امنیت و سلامت همه ساکنان اشرف ”شد ودولت را فراخواند که ”با ساکنان اشرف بنشیند و در مورد اموال غیرمنقولشان مذاکره کند و برای ثبت آنها جهت اعلان فروش مذاکره کند یا دولت اقدام به خرید آنها بکند”.
الزمان افزود: خانم مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب مقاومت ایران آمادگی خود را برای سفر بلادرنگ به بغداد، و آغاز گفتگو با دولت عراق برای اجرایی کردن ترتیبات یک راه حل مسالمت آمیز اعلام کرد.
در بیاینهیی  از مریم رجوی نقل قول شده:“ این مذاکرات باید با حضور سفیر دن فرید مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا دربارة اشرف، مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیرکل در عراق، سفیر ژان دورویت نماینده ویژه خانم اشتون در امور اشرف، دکتر آلخو ویدال کوادراس نائب رئیس پارلمان اروپا، استراون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق و وکلای اشرف برگزار شود”.
خانم رجوی مجدداً اعلام کرد: “ به درخواست ملل متحد و دولت آمریکا، از ساکنان اشرف درخواست کرده است بطور اصولی انتقال به کمپ لیبرتی را با تضمین های  حداقل حفاظت و سلامت، پذیرا شوند».

خبرگزاری نینا3 دی:
دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق از جمع آوری یک میلیون و چهار صد و شصت هزار امضاء مردم عراق در حمایت از ساکنان کمپ اشرف متعلق به سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران خبر داد.
دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق از سازمان ملل متحد خواست تا “حفاظت همه ساکنان اشرف و احترام به کرامت و حقوق 1000 زن مسلمان” درشهر اشرف را تامین نماید.
بیانیه شورای ملی عشایر عراق خواستار پایان دادن به محاصره غیر قانونی و ضدانسانی و بطور خاص محاصره پزشکی اعمال شده بر ساکنان اشرف از ابتدای سال 2009 و توقف شکنجه روانی ساکنان اشرف با استفاده از 300 بلندگو گردید”....»

ایلاف عربستان سعودی:
شورای ملی عشائر عراق روز شنبه خواهان تضمین های امنیتی برای اعضاء سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران مستقر در کمپ اشرف در استان دیالی قبل از انتقال تعدادی از آنها به مکان دیگر شد.
این شورا دولت عراق  را فرا خواند که ”با ساکنان اشرف بنشیند و در مورد اموال غیر منقولشان مذاکره کند و برای ثبت آنها جهت اعلان فروش مذاکره کند یا دولت اقدام به خرید آنها بکند”.


السیاسه کویت:
شورای ملی عشائر عراق خواهان تضمین های امنیتی برای اعضاء سازمان اپوزیسیون ”مجاهدین خلق” ایران شد.

روزنامه الانباء چاپ کویت:
شورای ملی عشائر عراق خواستار تضمین امنیت و سلامت همه ساکنان اشرف شد.

روزنامه الاتحاد چاپ امارات متحده عربی:
شیخ حسین العبیدی یکی از رهبران قبائل العبید گفت :  نیروهای نظامی باید از شهر اشرف خارج شوند، بخصوص که هزار زن در بین ساکنان اشرف وجود دارد و در صورت بوجود آمدن هر گونه اصطکاکی،  بازتاب منفی روی اعتبار نیروهای عراقی خواهد داشت”.

روزنامه العرب چاپ قطر:
شورای ملی عشائر عراق خواهان تضمین امنیت و سلامت همه ساکنان اشرف” شد.

روزنامه الغد اردن:
شورای عشایر عراق خواستار تضمینهای امنیتی برای مجاهدین خلق شد
السومریه نیوز:
شیخ حسین العبیدی یکی از رهبران قبائل عبید نسبت به انتقال پناهندگان ایرانی “بدون تأمین تضمینهای امنیتی برای آنها ”هشدار داد وی گفت “نیروهای نظامی باید از داخل کمپ خارج شوند».

روزنامه العرب الیوم چاپ اردن 4 دی:
شورای ملی عشائر عراق از سوی یک میلیون و460 هزار عراقی که یک بیانیه‌ برای تضمین امینت و سلامت تمام ساکنان اشرف امضا کرده اند، گفت حفاظت و امنیت تمام ساکنان اشرف باید توسط جامعه جهانی و به ویژه دولت آمریکا واتحادیه اروپا تضمین شود. دبیرکل ملل متحد روی این موضوع تاکید کرده است.

روزنامه الامارات الیوم چاپ امارات4 دی:
شورای ملی عشائر عراق خواهان تضمینهای امنیتی برای اعضای سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران مستقر در کمپ اشرف در استان دیالی قبل از انتقال تعدادی از آنها به مکان دیگر شد. شیخ حسین العبیدی یکی از رهبران قبائل العبید نسبت به انتقال پناهندگان ایرانی ساکن کمپ اشرف؛ ”بدون تامین تضمین های امنیتی برای آنها” هشدارداد.