بیانیه نایب رئیس پارلمان اروپا: مالکی نشان داده دستورات رژیم ایران را دنبال میکند

مالکی آشکارا نشان داده است دستورات رژیم ایران را دنبال میکند. در برابر توسل به زور برای جابجایی هیچ کس نمیتواند ساکنان اشرف را از حق مشروع مقاومت منع کند آنها یک مرگ با شرافت را بر تسلیم  ترجیح میدهند.

نایب رئیس پارلمان اروپا آلخو ویدال کوادراس  بیانیه ای به تاریخ اول دسامبر 2011 برابر با 10آذر1390 حول اشرف صادر کرد که متن ذیلا  آمده  است :

بطور مکرر از تضمینهای ارائه شده به مقامات ملل متحد و آمریکا توسط دولت عراق میشنویم میگویند که با ساکنان اشرف در هر مکان جدیدی که به آن منتقل شوند بصورت مناسبی رفتار خواهد شد.
دولت عراق قول میدهد ناظران ملل متحد قادر به انجام نظارتهای منظم خواهند بود.
چنین قولهایی توسط دولت عراق کاملاً بیارزش است.
چند ساعت قبل از شروع حمله در آوریل 2011 که 36 نفر بطرز قساوت باری به قتل رسیدند, ساکنان اشرف یک پیام از نخست وزیر عراق از طریق سفارت آمریکا دریافت کردند که میگفت هیچگونه خشونتی در کار نخواهد بود.
مالکی آشکارا ثابت کرده است که دستورات رژیم ایران را اجرا میکند.
این رژیم تحمل اپوزیسیون خود را در اشرف ندارد. از نظر این رژیم آنها یا باید از بین بروند یا به تسلیم ننگ آلود تن بدهند. در این شرایط سکوت و بی عملی همدستی با یک تراژدی ضدانسانی و کاملا غیرقابل قبول است.
در صورت توسل دولت عراق به زور برای جابجایی، هیچ کس نمیتواند اشرفیان را از حق مشروع خود  برای مقاومت منع کند.کاملاً طبیعی است که آنها مرگ با شرافت را بر تسلیم ننگین ترجیح میدهند.
حفاظت ساکنان اشرف با نیروهای کلاه آبی ملل متحد و استقرار ناظران ملل متحد تا انتقال آخرین نفر به  کشور ثالث بایستی توسط شورای امنیت ملل متحد تضمین گردد. ما از اتحادیه اروپا میخواهیم این هدف را دنبال کند.