پنهان‌کاری‌های رژیم از ابعاد وخیم زلزله

در هراس از خشم و نفرت عمومی از بی‌عملی، سوء مدیریت و بی‌تفاوتی رژیم آخوندی نسبت به جان و مال و اموال مردم زلزله‌زده، دولت آخوند روحانی به مانند سنوات قبلی ضمن شانه خالی کردن از کمک و یاری رساندن به بازماندگان، همچنان دست به پنهانکاری از ابعاد تلفات انسانی در این فاجعه میزند.

این وضعیت در حالی که بر اساس داده‌های قطره‌ای در رسانه‌های حکومتی تنها در کرمانشاه قریب ۱۲ هزار خانه ویران گردیده است؛ اما رسانه‌های دروغ پرداز رژیم همچنان از تلفات انسانی ناچیز سخن به میان می‌آورند. برای نمونه «بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی و وزارت بهداشت رژیم، تا ساعت ۲۱ امشب بوقت محلی زلزله کرمانشاه ۴۷۰ قربانی و بیش از ۷۱۵۰ مصدوم برجای گذاشته است».

آخوند روحانی نیز در یک حرکت صرفا تبلیغی ضمن سفر به استان کرمانشاه با ریختن آب پاک بر دستان مردم محروم و ستم دیده این خطه و به‌ویژه زلزله‌زدگان ضمن دادن وعده‌های سرخرمن اعلام کرد: «مردم خودشان خانه‌هایشان را بسازند».!
این وضعیت در حالی است که یاری رساندن در بسیاری از مناطق زلزله‌زده متوقف شده و بخش‌های بزرگی از روستاها و شهرهای آسیب دیده به حال خود رها شده‌اند. اظهارات بی‌شرمانه رئیس دولت «تدبیر و امید» مبنی بر مشارکت «دولتی‌ها و چه از نظامی‌ها از ارتش و سپاه و بسیج و هلال‌احمر و وزارت بهداشت،‌ وزارتخانه‌های کشور، راه و نیرو» برای یاری رساندن به زلزله‌زدگان در کردستان ایران و کرمانشاه به یقین چیزی به جر نمک پاشیدن بر زخم‌های مردم محروم این منطقه و بازماندگان داغدار نمی‌باشد.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که خبرگزاری حکومتی فارس، وابسته به سپاه سرکوبگر پاسداران در خبری به‌نقل از استاندار رژیم در کرمانشاه نوشت:«کمبود آمبولانس، مهم‌ترین مشکل امدادرسانی به مجروحان زلزله غرب کشور است». دروغ‌های آخوند روحانی را شهردار حکومتی ازگله بدین سان ناخواسته افشاء نموده است. وی با تاکید بر: «تخریب ۸۰ درصدی شهر» گفت: دو شب است که بچه های یکساله و دو ساله و نیز افراد مسن در سرما می‌خوابند. تاکنون هیچ چادری برای ما نیامده است». (سایت حکومتی انتخاب ۲۳ آبان ۱۳۹۶)

همچنین در رابطه با دغلکاری های رژیم آخوندی، سایت مجاهدین خلق (۲۳ آبان ۱۳۹۶) در گزارشی از وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان برخلاف سخنان آخوند روحانی، افشاء نمود که پیشتر «رئیس اورژانس رژیم از استقرار ۸۰۰ آمبولانس در مسیر گسیل گله‌های پاسدار و بسیجی برای دخالت در عراق تحت عنوان برگزاری مراسم اربعین خبر داده بود».

به موازات این واقعیات باید به کمک‌های بیدریغ هموطنان دردمند امان به زلزله‌زدگان اشاره نمود که به‌خوبی مبین واقعیتی بنام «همبستگی ملی» در ایران آخوند زده می‌باشد.

بر این اساس بسیاری از مردم به‌طور خودجوش و با برپایی کمیته‌های امدادرسانی، دست به تامین مالی، امکاناتی و حداقل نیازهای زخمی شدگان و بازماندگان این فاجعه زده‌اند. خانم مریم رجوی نیز در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، از مردم و و بویژه جوانان ایران خواست تا «برای نجات مردمی که زیر آوار مانده‌اند، برخیزند و به‌مصیبت‌زدگان این حادثه کمک کنند».