دور جدید جدال بر سر پیامدهای زهر اتمی

نگرانی از چشم انداز وضعیت رژیم در بن بست برجام، به مخاصمات درون رژیم دامن است.

کیهان خامنه ای با حمله به معاون روحانی و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم که گفته بود”اگر آمریکا از برجام خارج شود، رژیم با کشورهای اروپایی به اجرای آن ادامه خواهد داد.نوشته است”چه اتفاقاتی افتاده که آمریکای همه‌کاره، شده هیچ‌کاره و اروپا هم دیگر «آقا اجازه» آمریکا نیست آن هم به خاطر ما؟! سؤال‌های مهم دیگری هستند که به نظر می‌رسد دولت باید به آن پاسخ دهد» (کیهان-19 شهریور96).
کیهان خامنه ای با نگرانی می نویسد:”حالا اگر کدخدا به هر دلیلی «رسما» زیر برجام بزند، آیا این «آقا اجازه‌ها»، به آن پایبند خواهند ماند؟ پاسخ این سؤال هم روشن است؛ خیر.
این سه کشور اروپایی هرگز نخواهند گفت برجام را قبول ندارند چرا که برجام برای غرب، یک گنج استراتژیک است. غرب با رصد کردن مواضع برخی دولتمردان کشورمان، به این نتیجه رسیده که با استفاده از این برجام می‌شود، توان موشکی نظام، مقاومت و بازوی قدرتمند نظام در منطقه را هم گرفت... آنها برجامی را که توان موشکی‌مان را تضعیف و مقاومت را در منطقه زمین نزده باشد را، کامل نمی‌دانند«.
کیهان خامنه ای با ابراز وحشت از چشم انداز تشدید تحریم ها با حمله به باند رقیب نوشته است”کمتر از دو ماه دیگر مادر تحریم‌ها از راه می‌رسند. تحریم‌هایی که ...، همه بلااستثناء، به آن رای داده‌اند و فدریکا موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای هم آن را نقض برجام نمی‌داند! تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی در راهند و دولت همچنان در حال بزک کردن برجام!».  (رویداد24- 19 شهریور 96)
در حالی که بهزاد نبوی یک عضو باند های فاشیستی از شرکای روحانی با حمله به مخالفان این باند گفته است”برخی عوامفریبی می کنند که دستاوردهای برجام کجاست؟» و منکر قولهای روحانی برای گشایش اقتصادی و برداشتن تحریم ها شده و میگوید”در حالی‌که برجام فی نفسه کاری نمی‌کند بلکه جاده‌ای را آماده می‌کند تا در آن مسیر حرکت کنیم». (جهان صنعت-19شهریور96)
علی خرم از مشاوران ظریف و فرستادة پیشین رژیم در مقر اروپایی ملل متحد تصویر تیره یی برای نظام از راهبرد جدید آمریکا ترسیم کرده و از جمله نوشته است: «یک راهبرد جدید درخصوص توافق هسته‌ای تدوین شده که به جای نابود کردن توافق هسته‌ای، آن را تقویت می‌کند، باید گفت ... دولت آمریکا می‌خواهد بدترین پیشنهاد را با حداقل نقض قوانین بین‌المللی ارائه کند... می‌خواهند با حداقل هزینه و در بدترین شکل ممکن پیشنهادی ارائه دهند.هدف آمریکا سختگیری بیشتر و تنگ کردن این حلقه است. آمریکا به‌دنبال آن است تا حلقه محاصره اطراف نظام را تنگ‌تر و شرایط را سخت‌تر کند تا اینکه از دید ترامپ، نظام نتواند تکان بخورد».