دلواپسی نظام آخوندی از سرنوشت برجام

اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا به موج دلواپسی درون نظام برای سرنوشت برجام دامن زده است.

تلویزیون رژیم: «اتهامات واهی به ایران بحث تکراری دیگر رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری با امیر کویت در واشینگتن... رئیس جمهور آمریکا وقتی خیالش از فروش تسلیحات به کویت راحت شد در جمع خبرنگاران ایران را حامی تروریسم و بی ثبات کننده خاورمیانه خواند. تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هم که برسر برجام با رئیس جمهور اختلاف دارد کم کم چمدانش را می بندد تا احتمالا خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل جانشین او شود. نیکی هیلی: رئیس جمهور ماه آینده تصمیم می گیرد که با برجام چه کند».  

درهمین حال خوشرو فرستاده رژیم به سازمان ملل که به بهانه اشک تمساح ریختن برای مسلمانان میانمار به صحنه آمده بود در ابراز وحشت نسبت به انزوای جهانی رژیم گفت: «باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام بهره گرفت و آنها را در تعاملات بین‌المللی الگو قرار داد. نه اینکه مرتب بر طبل تهدید کوبید و جامعه جهانی را به سخره گرفت و تجربه‌های زیانبار و ناموفق و خشونت بار گذشته را تکرار کرد».(سایت خانه ملت- ۱۷ شهریور)

کولیوند عضو مجلس آخوندی نیز با ابراز نگرانی از چشم انداز تنگ تر شدن تحریم ها گفت: شاهد بدعهدی‌ها نسبت به بخشی از تعهدات برجام هستیم. در بخش هایی شاهد بدعهدی و کارشکنی های آمریکا و به دنبال آن برخی کشورهای اروپایی هستیم. لغو تحریم ها و اضافه نکردن تحریم های جدید از جمله اقداماتی بود که کشورهای ۱+۵ باید به آن متعهد می شدند، با این حال خلف وعده صورت گرفته است. آمریکا همچنان مانع ارتباط میان بانک های ایرانی و بین المللی و تأمین مواد اولیه کارخانه ها است، تمامی این اتفاقات از خلف وعده های آمریکا بوده است».
وی با تناقض گویی درحالی که «تاکید مجدد بر اینکه نظام به دنبال برهم زدن برجام نبوده و در چارچوب  توافق هسته ای به وظایف خود عمل می کند» افزود «در صورت بدعهدی از سوی طرفین برجام و وضع تحریم جدید یا تمدید تحریم های گذشته کارخانه تولید سوخت هسته ای تاسیس شود».(انتخاب-۱۶ شهریور)
این دود و دمها در مقابل بدعهدی آمریکا در حالی است که آخوند مصباح یزدی اذعان کرده است:«بزرگانی در کشور حاضرند الان تا کمر جلوی مسئولان آمریکا خم شوند».