حمله هوایی به تاسیسات شیمیایی دیکتاتور سوریه، پیامی روشن به خامنه ای

حملات هوایی مشترک از سوی آمریکا، فرانسه و انگلستان، علیه تأسیسات و زرادخانه‌های تولید سلاح‌های شیمیایی در سوریه و به‌تبع آن حمایت اتحادیه اروپا، آلمان و کشورهای عضو ناتو از این اقدام، به‌یقین پیام روشنی برای ولی‌فقیه زهرخورده در زمینه صدور تروریسم و بنیادگرایی در منطقه را به همراه دارد.

واقعیت از فردای قیام مردم سوریه علیه دیکتاتوری بشار اسد این است که در سایه بی‌عملی جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سیاست مخرب مماشات، دو دیکتاتور حاکم بر تهران و دمشق، جنگ نابرابری را علیه مردم این کشور به راه انداخته‌اند. استفاده مکرر از سلاح‌های شیمایی و کشتار کودکان که صحنه‌های دردناک آنان وجدان و دل‌های میلیون‌ها تن از انسان‌های آزاده را در سراسر جهان بدرد آورده است، به‌یقین در صورت یک حمایت بین‌المللی از مردم سوریه قابل پیشگیری می‌بودند.

در این رابطه شورای ملی مقاومت (۲۵ فروردین ۱۳۹۷) ضمن تاکید بر «نابودی تأسیسات شیمیایی دیکتاتور سوریه» و نیز «اخراج کامل پاسداران و شبه نظامیان مزدورشان از سراسر منطقه» اعلام کرده است: «سیاست مماشات با فاشیسم دینی حاکم باعث شد که این رژیم بدون پرداخت هیچ قیمتی جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در داخل و خارج ایران را به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش دهد».

همچنین مقاومت ایران در ادامه می‌افزاید: «این اقدام که خواست مبرم همه مردم و آزادیخواهان سوریه و دیگر کشورهای منطقه است باید با بیرون انداختن رژیم ضد بشری آخوندی و پاسداران و مزدورانش از سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورهای منطقه تکمیل شود. رژیمی که عامل اصلی بقای بشار اسد و منشأ اصلی تروریسم و افراطی‌گری و جنگ‌افروزی در خاورمیانه و بخش‌های وسیعی از جهان است.

به موازات این واقعیات باید به سخنان هراس آلود خامنه ای در ساعاتی پس از موشک باران و حملات هوایی علیه نیروهای «رژیم و حزب الشیطان» در سوریه اشاره نمود.
خامنه ای که به دروغ تا به امروز در تمامی تبلیغات حکومتی وجود خیل عظیم نیروی تروریستی قدس و زیر شبکه‌های تروریستی متعلق به رژیم مانند حزب الشیطان، عصائب و کتائب، تیپ عماریون و فاطمیون در این کشور مصیبت زده و خرج هزینه‌های ده‌ها میلیاردی را تحت عنوان «مدافعان حرم» عنوان می‌کرد، به‌صراحت بر نقش مخرب خود در کشورهای منطقه و به‌ویژه در سوریه اینگونه اذعان کرد: «علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به برکت یاری و کمک‌هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست‌ها غلبه کند و آنها را شکست دهد» (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۲۵ فروردین ۱۳۹۷)

بدین‌سان ملاحظه می‌شود، چگونه ولی فقیه ارتجاع که تا به امروز و بی‌محابا در حمایت از بشار اسد خون‌ریز، دستانش همچنان در دست دیکتاتور دمشق برای کشتار، قتل، تجاوز و استفاده از سلاح‌های شیمایی علیه کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع سوریه می‌باشد، در پیام خود به‌صراحت بر واقعیتی بنام دخالت‌های آشکار نظامی رژیم در سوریه اعتراف نموده است.
پیشتر آخوند طائب، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران دلیل اصلی حضور نظامی رژیم در سوریه را اینگونه به تصویر کشیده بود: «سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم».