بحران خشکسالی ۹۴ درصد کشور را فراگرفته است

بحران روبه رشد محیط‌زیست در ایران که به یقین معلول سیاست‌های مخرب حاکمیتی غارتگر و چپاولگر بنام ولی‌فقیه می‌باشد، اکنون به بروز خشکسالی گسترده در سراسر کشور راه برده است.

به گفته رئیس حکومتی در مرکز خشکسالی و مدیریت بحران هواشناسی کشور، بحران در این زمینه که با بی‌عملی و بی‌تفاوتی دولت آخوند روحانی طی چهار سال گذشته روبرو بوده، «۹۴ درصد» از فلات بزرگ ایران را زیر پوشش خود گرفته است.

این کارگزار رژیم با اشاره به اینکه کل پهنه استان خوزستان دچار وضعیت خشکسالی شدید و بسیار شدید در مقیاس کوتاه‌مدت است، گفت: «بخش‌های عمده استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و سمنان با درجات شدید تا بسیار شدید خشکسالی درگیر هستند». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
ترجمان این جملات به معنای آینده‌ای تیره و تار برای قریب ۸۰ درصد از مردم ایران و نیز از بین رفتن صنعت کشاورزی و خالی شدن شهرها و روستاها طی سال‌های آینده می‌باشد. نگاهی به تراکم جمعیتی در این استان‌های مهم و نیز به زیربناهای کشاورزی و بومی، به‌ویژه در استان‌هایی مانند اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان و بخش‌های بزرگی از استان مرکز به‌خوبی مهر تائیدی بر این واقعیت و سایه شوم خشکسالی بر میهن امان می‌باشد. بر این منطق در آینده نزدیک شاهد بروز «جنگ آبی» و یا «فرار گسترده» بخش‌های بزرگی از جمعیت کشور و نیز بروز بحران‌های حاد اجتماعی و قومی خواهیم بود.

این متولی نظام ولایت در ادامه به جزئیات این روند مخرب پرداخته و می‌افزاید: «۱۱ درصد مساحت کشور تحت تأثیر خشکسالی خفیف، ۴۲ درصد خشکسالی متوسط، ۳۰ درصد خشکسالی شدید و ۱۱ درصد خشکسالی بسیار شدید است همچنین پنج درصد مساحت کشور در شرایط نرمال و حدود نیم درصد مساحت کشور در شرایط بلندمدت ترسالی قرار دارند».

به موازات این وضعیت بحرانی باید به غارت منابع طبیعی از سوی باندهای مافیایی رژیم که عمدتاً بخشی از زیر شبکه‌های سپاه پاسداران می‌باشند، اشاره نمود. غارت ع تخریب منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و به همراه خشکسالی گسترده رودخانه‌ها، تالاب‌های تاریخی و دریاچه‌های آب طبیعی تماماً تکمیل کننده این پازل و تخریب عامدانه محیط‌زیست می‌باشد. دریاچه‌هایی مانند بختگان، هامون و یا دریاچه تاریخی ارومیه و یا تالاب گاوخونی، رودخانه زائیده رود به یقین زائده تغییرات اقلیمی نمی‌باشند، بلکه ماحصل سیاست‌های مخرب رژیم، زدن سدهای غیر استاندارد، صادرات آب و یا استفاده ابزاری از موضوعی بنام آب برای پروژه‌های امنیتی و نظامی حکومت می‌باشند.

همچنین خبرگزاری حکومتی ایرنا (۱۷ مرداد ۱۳۹۶) در گزارشی ضمن اعتراف به واقعیتی بنام سوء مدیرت در رژیم آخوندی نوشت: «چون مدیران قادر نبودند برای بخش‌های مختلف تأمین اشتغال کنند و خودکفایی در برخی محصولات استراتژیک را با خودکفایی اشتباه گرفتند باعث شدند تا صدمات سنگینی به بخش آب وارد شود».