افزایش 30 درصدی قیمت نان راه کار آخوند روحانی برای مقابله با بحرانهای اقتصادی رژیم آخوندی

آخوند روحانی در نخستین واکنش بعد از شکست مذاکرات وین، افزایش 30 درصدی قیمت نان را که ماده اصلی تغذیه مردم ایران است، از روز دوشنبه 10 آذر به اجرا گذاشت.

مجری تلویزیون رژیم: نانوایان کشور از امروز اجازه دارند قیمت نان را حداکثر تا 30 درصد افزایش دهند.
سخنگوی دولت با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای دیگر دولت برای تأمین حقوق نانوایان تصمیم گرفت قیمت نان نیز اصلاح شود. بر این اساس نرخ نان سنگک از 600 به 780 تومان، نان لواش از 160 به 208 تومان، نان بربری از 500 به 650 تومان و نان تافتون از 300 به 390 تومان افزایش می‌یابد.
 
این اقدام آخوند روحانی در شرایطی یک شبه صورت گرفته است که به گزارش رسانه های بین المللی، قیمت نفت به پایین ترین سطح خود طی چهار سال گذشته رسیده و رژیم آخوندی را از میلیاردها دلار درآمدهای نفتی محروم کرده است. و بحران اقتصادی در حاکمیت آخوندی را وارد فاز جدیدی کرده است. اکنون آخوند روحانی قصد دارد جبران افت درآمدهای ارزی رژیم که اساس آن صرف ادامه برنامه ضدمردمی هسته ای بمنظور دستیابی به بمب اتمی برای تضمین بقای نظام آخوندی و صدور تروریسم به کشورهای خارجی و حمایت از جنایتکارانی همچون بشار اسد و شبه نظامیان وابسته به رژیم در سوریه و لبنان و عراق و یمن و سایر کشورها می شود، از سفره مردم محروم و گرسنه ایران جبران کند.
برغم افزایش اعلام شده،  رسانه های حکومتی اعتراف کردند که میزان افزایش قیمت نان بیش از میزان اعلام شده توسط دولت آخوند روحانی است. خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت:
در حالی که مسئولان صحبت از افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت نان می‌کنند، اما نرخهای اعلامی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران با یک مقایسه سر انگشتی قیمت‌های جدید نشان می‌دهد که قیمت نان 40 درصد افزایش یافته نه 30 درصد!
پیش از این، قیمت هر قرص نان لواش 160 تومان بود که اکنون 225 تومان اعلام شده است.
 نان بربری از 500 تومان به 700 تومان، نان تافتون از 300 تومان به 425 تومان و نان سنگک از 600 تومان به 800 تومان رسیده است.
 
افزایش شدید قیمت نان که خوراک اصلی اکثریت مردم ایران است، فشار مضاعفی را بر مردم محروم وارد می کند و بسرعت در افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. یک رسانه حکومتی دراین باره نوشتْ:
افزایش قیمت نان در نیمه دوم سال که هنوز افزایش حقوقی برای کارمندان و کارگران به همراه نداشته ، این علامت را به جامعه داده که باید چنین اضافه هزینه ای را به تنهایی بر دوش بکشند و صد البته در سایه این افزایش ،بالا رفتن قیمت دیگر اقلام، از جمله برنج و روغن و...را نیز انتظار بکشند و همه محاسبات اقتصادی خانوار را بر اساس ارقام جدید پایه گذاری کنند.
این رسانه حکومتی می افزاید: قرار بود به جز بنزین افزایش قیمت ها با “شیب ملایم” باشد اما سوال این است که اگر افزایش ۳۰ درصدی یا 40 درصدی قیمت نان در یک شب ، شیب آرام است، پس شیب تند چه معنایی دارد و دولت چه پاسخی برای این شیب ملایم دارد که خلاف خواسته و انتظار مردم از دولت تدبیر و امید است.
 
به گزارش رسانه های حکومتی، رژیم از اواسط آبانماه و در راستای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها تصمیم به گران کردن 30 الی 40 درصدی قیمت نان را گرفته بود اما در وحشت از فوران خشم و اعتراض مردم به جان آمده، اجرای آنرا به تاخیر انداخت و آخوند روحانی خود مستقیما مسئولیت اجرای آنرا بر عهده گرفت.
به نوشته رسانه های حکومتی:هیأت وزیران در چهاردهم آبان ۹۳ تصویب کرده بود، «قیمت انواع نان از اول آذر ماه ۱۳۹۳، حداکثر به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد‌».
این موضوع ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش یک مقام مسئول با تأیید اینکه افزایش ۳۰درصدی قیمت نان از اول آذر مصوبه هیأت وزیران است، گفت: «دولت بنا به مصالحی فعلاً جلوی ابلاغ و اجرای این مصوبه را گرفته است‌».
تصمیم ضدمردمی گران کردن تنها قوت لایموت بخش اعظم مردم ایران توسط آخوند روحانی در شرایطی است که این آخوند شیاد مستمرا وعده کاهش گرانی و تورم را می دهد. گران کردن نان بیش از پیش بر موج نارضایتی و اعتراض عمومی از حکومت غارتگر آخوندی خواهد افزود.