به هلاکت رسیدن پاسداران و شماری از عاملان قتل عام مجاهدان اشرف در درگیریهای داخلی عراق

به قرار اطلاع شمار قابل توجهی از پاسداران و عوامل نیروی تروریستی قدس در عراق همراه با شبه نظامیان تحت امر مالکی که در قتل عام 10 شهریور 92 در اشرف شرکت داشتند در درگیریهای داخلی عراق به هلاکت رسیده اند. انتقال اجساد مزدوران نیروی قدس و شبه نظامیان تحت امر مالکی به سردخانه پزشکی قانونی در عراق موجب یک دعوای داخلی در درون رژیم شده است زیرا رژیم از افشای هویت کشته شدگان وحشت دارد و معمولاً اجساد پاسداران و مزدوران مستقیماً به ایران منتقل شود.

شماری از مزدوران به هلاکت رسیده در درگیریهای داخلی عراق که در قتل عام اشرف و بسیاری جنایت های دیگر در عراق دست داشتند، عبارتند از:
1-عباس کامل التمیمی اهل خالص که شخصاً در به شهادت رساندن و زدن تیر خلاص به مجاهدان خلق امیر حسین افضل نیا و امیر نظری دست داشت.

   
2-مهدی صالح شلکام الزیدی معروف به ابوحسن اهل عماره وساکن خان بنی سعد که مسئولیت هماهنگی ورود وخروج مزدوران، امنیت و تأمین محل استقرار آنها را درجریان قتل عام اشرف برعهده داشت. این جنایتکار ازسال 1998 به مزدوری نیروی قدس در آمده و 5 سال در ایران بسر برده بود. جنایتکار مزبور در شلیک موشک به اشرف درسالهای 2008 و2011 به دستور مالکی شرکت داشت. دو جوخه عملیات تروریستی موسوم به ”ابورضا “ و ”ابوزهرا“ زیر نظر این جنایتکار عمل میکردند. وی علاوه بر جنایت علیه مجاهدین، فرماندهی عملیات قتل عام، کشتار و کوچ دادن و ربودن اهل تستن در دیالی از جمله در بُهرُز و زندان بعقوبه را به عهده داشت و در هماهنگی با دژخیم جمیل شمری  فرمانده پلیس دیالی عمل می کرد. پس از هلاکت این جنایتکار عکس و پوسترهای او تحت عنوان ”فرمانده مهدی صالح“ بطور گسترده منتشر شده است
3-غسان کپسول فَضّاح که در قتل عام اشرف مسئولیت بازکردن سیطره ها را برای تردد نیروهای مهاجم در رفت وبرگشت به اشرف برعهده داشت.
4-جمیل، مزدوری که تجمع مهاجمین قبل از حمله به اشرف در مرغداری وی صورت گرفت.
5-زیاد العامری از افراد تیم مهندسی متفجرات در حمله به اشرف.
6-بلال قاتل حرفه ای در کشتار مجاهدان اشرف.
7-”ابوزهرا“ تروریست سابقه دار نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
8-ناپدید شدن یکی دیگر از قاتلان در اربیل در هنگام تعویض و خریدخودرو در نمایشگاه اتوموبیل.
9- یکی دیگر از عاملان بمب گذاری و انفجارها در اشرف به نام خالد نیز اخیراً در سوریه در درگیری با رزمندگان ارتش آزاد به هلاکت رسید.  
طبق گزارشات دریافتی از داخل رژیم، پاسدار دانایی فر سفیر آخوندها در بغداد در روز 26 آبان با هادی عامری سرکرده مزدوران 9بدر و مزدور عدی خدران فرماندار خالص و تروریست جنایتکار ابومهدی مهندس به اشرف رفتند. پاسدار دانایی فر برای روحیه دادن به مزدوران وارفته به آنها گفت که میتوانند حتی بلوکها و آجرهای اشرف و سازه های بزرگ آهنی در میدانها را غنائم جنگی تلقی نموده و آنها را برای خود به فروش برسانند. علاوه بر این ما از دولت عراق خواسته ایم اشرف را به مدت 25 سال به ما اجاره بدهد تا پاسداران از داخل ایران به بازدید آن بیایند اما سازمان ملل گفته است تا وقتی اموال سازمان مجاهدین خلق ایران بطور نهایی تعیین تکلیف نشده است، چنین چیزی به لحاظ قوانین بین المللی امکانپذیر نیست.
پس از حمله 10شهریور به اشرف انتقال 42مجاهد خلق از اشرف به لیبرتی طبق توافق 4جانبه بین سازمان ملل و دولت آمریکا با دولت عراق و مجاهدین بر اساس قرارداد 5سپتامبر سازمان ملل و نامه 6سپتامبر 2013 معاون وزیرخارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به خانم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران صورت گرفت.

شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
7 آذر 1393 (28 نوامبر 2014)