نیکی هیلی: برکناری اسد و بیرون‌راندن رژیم ایران از سوریه ضرورت پیشبرد روند سیاسی و صلح

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد برکناری بشار اسد را لازمه استقرار صلح در سوریه دانست و گفت: «ما نمی‌توانیم یک سوریه صلح‌آمیز را با وجود اسد تصور کنیم».

وی در مصاحبه با سی ان ان از بین‌بردن نفوذ (رژیم) ایران را نیز لازمه حرکت به‌سمت راه حل سیاسی دانست و افزود: «هیچ‌گونه گزینه‌یی وجود ندارد که در آن انتقال سیاسی با نگهداشتن اسد در رأس این رژیم، محقق شود... ما اعتقاد داریم که تغییر رژیم (در سوریه) رخ خواهد داد، چون همة طرف‌ها خواهند دید، اسد رهبری نیست که بتواند در سوریه (حاکم باشد)».
سی.ان.ان. دربارة مصاحبة خود با سفیر آمریکا در سازمان ملل، گزارش داد: «نیکی هیلی می‌گوید که تغییر رژیم در سوریه «غیر قابل اجتناب» است. سفیر آمریکا در ملل متحد به سی.ان.ان. گفت، برکناری اسد از قدرت یک اولویت است؛ او به این ترتیب یک چرخش صد و هشتاد درجه‌یی فوق‌العاده را در سیاست دولت ترامپ در قبال (اسد) به ثبت رساند».
نیکی هیلی در این مصاحبه دربارة حملة موشکی آمریکا به پایگاه هوایی اسد نیز، گفت: «ایالات متحده به اقدام بسیار حساب‌شده‌یی دست زد... ما آمادة انجام (اقدامات) بیشتری هستیم. زمان آن است که همة ملت‌های متمدن، وقایع وحشتناکی را که در سوریه رخ می‌دهد متوقف کنند و خواهان راه حل سیاسی بشوند».
سی.ان.ان.: 960120