الوفد (مصر): اپوزسیون ایران که خواستار سرنگونی رژیم آخوندها شده است، کیست؟

الوفد (مصر): یکی از کسانی که عادت کرده بر خلاف جریان آب علیه جمهوری اسلامی حرکت ‌کند و عکس جریان سیر کرده و در جنگ های پی در پی مقاومت در مقابل رژیم ایران وارد شود و به آنجا رسیده است که خواستار سقوط رژیم آخوندها… گردد، مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران است.

مریم رجوی عصر یکشنبه در جریان گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس برای سرنگونگی رژیم ایران فراخوان داد.
به اعتقاد این اپوزیسیون … دستاورد رژیم ایران برای این منطقه بلائی به اسم داعش است که محصول سرکوب مردم عراق و سوریه به فرمان رژیم ایران است.
اپوزیسیون اضافه کرد ”دخالتهای رژیم ایران در منطقه، برآمده از قدرت نیست و ناشی از بحرانها و ضعف ساختاری آن است و قدرتنمایی صوری این رژیم در منطقه بخاطر بی عملی و عدم ابراز قاطعیت جامعه بین المللی و نیروهای منطقه ای است.“
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران تاکید کرد همبستگی مردم خاورمیانه تنها راه طرد رژیم ولایت فقیه و قطع بازوان او در منطقه است و مردم حاضر در این گردهمایی شعار ”مردم خواستار سرنگونی این رژیم هستند“ را سر دادند.
مریم رجوی در سال 1952 در تهران متولد شد و برخواسته از طبقه متوسط است. در دانشگاه ”صنعتی شریف“ ایران درس خوانده و تا فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه، جنبش های دانشجویی بر علیه رژیم را در آن رهبری کرده است.
در دهه هفتاد وقتی که به همراه برادرش با جنبش مجاهدین خلق ایران، که بزرگترین جنبش اپوزسیون در ایران است، آشنا شد وارد سیاست گردید و فعالیت های خود را در تماس با خانواده شهدا و زندانیان سیاسی شروع کرد تا اینکه در زمان محمدرضا پهلوی برادرش به خاطر مسائل سیاسی به زندان افتاد.
رجوی در سالهای 1979تا 1981 به عنوان یکی از مسئولین بخش اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران تعیین شد و همینطور در سال 1985 تا 1989 در دبیرخانه عمومی سازمان مجاهدین ایران شرکت کرد و سپس از سال 1989 تا 1993 به عنوان دبیر کل سازمان مجاهدین خلق انتخاب گردید.
به فرمان ”پهلوی“ شاه ایران نرگس خواهر او اعدام شد که همین امر او را به کامل کردن مبارزه اش با رژیم ایران ترغیب کرد. کما اینکه خواهر کوچکترش معصومه در دوره خمینی و در حالی که حامله بود بعد از شکنجه اعدام گردید.
مریم رجوی …برای عضویت در پارلمان کاندید و 250 هزار رای بدست آورد.
رجوی در سال 1982 به پاریس مرکز سیاسی مقاومت ایران منتقل شد. شورای ملی مقاومت مقری در پاریس داشت و او مسئولیت های مختلفی را در آن عهده دار گردید. سال بعد شورای ملی مقاومت وی را بعنوان رئیس جمهور دوره انتقال قدرت به مردم انتخاب کرد.
مریم رجوی در طی این دوره برای حذف سازمان مجاهدین از لیست سازمانهای تروریستی مبارزه کرد و عملا در ایلات متحده و اتحادیه اروپا و انگلستان پیروز شد.
در جریان گردهمایی اپوزیسیون در ژوئن 2012 جلسه ای را برای حمایت از مقاومت ایران رهبری کرد که شامل 4 هزار پارلمانتر از 40 کشور بودند.
در مارس 2013 مریم رجوی به مناسبت روز جهانی زن جدیدترین کتاب خود به زبان فرانسه را تحت عنوان ”زنان بر علیه بنیادگرایی“ منتشر کرد و طی آن تجربیات زنان مقاومت ایران را عرضه نمود و همچنین برای تشکیل یک جبهه متحد بر علیه رژیم ایران فراخوان داد».
الوفد (مصر): تاریخ: 11 ژوئیه 2016 – 21 تیر 1395