بازتاب گسترده گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در رسانه های جهان

تلویزیونهای العربیه، اسکای نیوز، اورینت (تلویزیون اپوزیسیون سوریه)، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس را به طور مستقیم پخش کردند.

سایت روزنامه واشینگتن تایمز این گردهمایی را به مدت ۹ و نیم ساعت بطور مستقیم پخش کرد.
واشینگتن تایمز نوشت: گردهمایی ایران آزاد در پاریس برای تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران در اولین سالگرد توافق اتمی با تهران را مشاهده می کنید.
دهها هزار تن از مردم و صدها هیئت از پنج قاره از جمله یک هیئت فراحزبی از امریکا در این گردهمایی شرکت می کنند. خانم مریم رجوی سخنران اصلی این برنامه است.

الجزیره: مریم رجوی گفت: بعد از توافق اتمی وضعیت در ایران بدتر شده است.
اپوزیسیون ایران یک گردهمایی بزرگ در پاریس برگزار کرد. در این گردهمایی مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت گفت: کشور وارد وضعیت وخیم اقتصادی شده است و روابطش با همسایگان بدتر شده و سرکوب در داخل نیز افزایش یافته است.
مریم رجوی افزود: نظام بانکی در ایران به افلاس رسیده و شرکت ها در ایران درهایشان را قفل می کنند».

العربیه: اپوزسیون ایران: سقوط ”ولایت فقیه“ راه حل نجات کشور
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت در گردهمایی سالیانه اپوزسیون ایران اعلام کرد: ”رژیم ولایت
فقیه شکست خود را با حمایت از قتل عامهای اسد می‌پوشاند“. خانم رجوی خاطر نشان ساخت: ”کسانی که
در برابر رژیم ولایت فقیه مقاومت می‌کنند در حال افزایش هستند و هر چه بیشتر گسترده می‌شوند “. مریم
رجوی تأکید کرد: “سقوط نظام ولایت فقیه تنها راه حل خروج ایران از وضعیت وخیم کنونی است ».
در این گردهمایی بزرگترین شخصیتهای آمریکایی، اروپایی، عربی و سایر کشورها از ۵ قاره جهان شرکت کردند تا حمایت خود را از طرحها و برنامه های اپوزسیون ایران اعلام کنند.

العربیه در گزارش دیگری گفت:
حضور امیر ترکی فیصل در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس توجه رسانه‌ها و حاضران در گردهمایی را به خود جلب کرد. این گردهمایی با شعار "آزادی ایران" با حضور 100 هزار نفر از هواداران شورای ملی مقاومت ایران و اعضای سازمان مجاهدین خلق و هیات‌های پرشماری از آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و عربی، برای حمایت از خواست ملت ایران برای تغییر، برگزار شد. امیر ترکی الفیصل در سخنرانی خود … ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه را، کشوری منزوی توصیف کرد که بر اساس پروژه صدور انقلاب و تحت شعار حمایت از مستضعفان و ستمدیدگان، تروریسم را در عراق، لبنان، سوریه و یمن منتشر می‌کند.

العربیه الحدث: پیام بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران، فراخوان به سرنگونی نظام ولایت فقیه در ایران
گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس … شاهد حضور گسترده بین‌المللی و عربی بود. اپوزیسیون ایران از هیچ تلاشی برای مستند کردن نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران و سرکوب آزادیها فروگذار نکرده است.
این بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران است که شعار آزادی ایران را سر می دهند. این گردهمایی برای سرنگونی نظام ولایت فقیه در ایران به علت سوخت رسانی به تروریسم فراخوان داد».

اسکای نیوز: بزرگترین گردهمایی سالیانه مقاومت ایران با حضور ۱۰۰ هزار مخالف ایرانی
 
آسوشیتدپرس: نیوت گینگریج رئیس سابق کنگره آمریکادر گردهمایی عظیم سالانه مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس شرکت کرد. وی در این گردهمایی گفت: روی این اپوزیسیون بعنوان مسلمانهای مدرن باید حساب کرد.

خبرگزاری فرانسه:
اپوزیسیون در تبعید ایران روز شنبه بیلان اقدامات شکست خورده رژیم ایران را طی یکسال بعد از توافق اتمی ارائه داد و گفت از آن زمان کشور در یک بحران اقتصادی فرو رفته است و از همسایگان قطع و در درون سر سخت تر شده است. طبق سخنان پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی, اقتصاد کشور که قرار بود پس از توافق اتمی سرپا شود، بیشتر از قبل در بحران فرو رفته است, سیستم بانکی در حال سقوط است و کارخانه ها در ابعاد زیاد بسته می شوند.
خانم رجوی تأکید کرد یکسال بعد از توافق اتمی با این که بخش زیادی از تحریم ها برداشته شده و صادرات نفت افزایش پیدا کرده است ولی درآمد آن توسط آتش جنگ در سوریه بلعیده شده است.
خانم رجوی اضافه کرد سران رژیم ادعا می کردند که پس از این توافق روابط با جهان بهبود پیدا می کند، ولی آنها به جای بهبود دخالت در سایر کشورها را تشدید کردند تا آنجا که حداقل شش کشور همسایه و منطقه روابط خود با رژیم ایران را قطع کردند.
 در زمینه داخلی خانم رجوی از یک ”شعبده انتخاباتی“ پرده برداشت. مریم رجوی همچنین از بالا رفتن ”اعدامها“ در کشور خبر داد.
او نتیجه گرفت نه دروغ اصلاح طلبی و نه جاروجنجال تبلیغاتی در رابطه با توافق اتمی موفق به باز کردن راه خروج از بحران برای رژیم ایران نشده است.

روزنامه الشرق الاوسط: مریم رجوی: سقوط نظام ولایت فقیه تنها راه خروج ایران از وضعیت کنونی است
مخالفان رژیم ایران در بزرگترین گردهمایی خود در پاریس خواستار سقوط نظام ولایت فقیه شدند و وحشیگری این رژیم در عمق جامعه ایران و خارج آن را محکوم کردند.
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در ابتدای گردهمایی سالیانه اپوزیسیون در پاریس گفت سقوط رژیم ولایت فقیه تنها راه خروج ایران از وضعیت وخامت بار آن است.

العربیه (انگلیسی): بزرگترین گردهمایی از مشتاقان آزادی و دموکراسی در ایران
این بزرگترین گردهمایی در جهان با شرکت حامیان آزادی و دموکراسی در ایران است. در این گردهمایی همه ساله صدها نفر از برجسته‌ترین شخصیتهای بین‌المللی, سیاستمداران برجسته, رهبران سیاسی, مقامات نظامی و رهبران مذهبی از سراسر جهان شرکت می‌کنند.