ایران - اعتراض، تجمع و اعتصاب کارگران، دانشجویان،‌ معلمان و پرستاران

اعتصاب کارگران شرکت پناه ساز در عسلویه
روز دوشنبه 9 آذر، هیجده نفر از کارگران شرکت پناه ساز در عسلویه بصورت غیرقانونی اخراج شدند. همچنین مدیر عامل شرکت پناه ساز ایران در فاز 19 اعلام کرد که به تدریج تمام نیروهای خود را به صورت مستقیم اخراج خواهد کرد. بدنبال اعلام این خبر کارگران تصمیم به اعتراض و برخورد با این تصمیم ضدکارگری گرفتند. آنها اعلام کردند تا زمان مشخص شدن وضعیت شغلی خود از فعالیت این شرکت در سایت خوداری می کنند و اعتصاب کردند.

تجمع مالباختگان پدیده شاندیز،مقابل دادستانی مشهد
مالباختگان شرکت پدیده شاندیز ظهر روز سه شنبه مقابل دادستانی خراسان رضوی تجمع کردند و خواستار دریافت سپرده خود و دستیگری مدیر شرکت شدند.
پس از تجمعات مکرر مالباختگان شرکت پدیده شاندیز در مقابل بانک مرکزی، استانداری خراسان رضوی، صدا و سیما و مقامات قضایی، دیروز در مقابل دادستانی مشهد جمع شدند تا از مقامات قضایی بخواهند به وضعیت آنها رسیدگی سریع شود.
آنها با سر دادن شعارهایی مانند "پهلوان پهلوان، یا پول بده یا زندان!'' از محسن پهلوان، مدیرعامل پدیده شاندیز خواستند به مردم جواب بدهد.
از نکات قابل توجه در این تجمع، حضور فعال بانوانی بود که از مسئولان قضایی می خواستند تکلیف طلب آنها را با مدیرعامل پدیده شاندیز روشن کند

تجمع اعتراضی کارگران شرکت جنوب صنعت فارس در عسلویه
روز دوشنبه 9 آذر، کارگران شرکت جنوب صنعت فارس در عسلویه، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چند ماه خودشان در مقابل این شرکت تجمع کرده و مانع ورود و خروج به این شرکت شدند. کارگران تمام روز از صبح تا غروب در مقابل این شرکت به اعتراضات خودشان ادمه دادند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت پتروپارس
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، کارگران شرکت پتروپارس در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق مربوط به مرداد ماه خودشان، روز سه شنبه 10 آذر، در مقابل درب فاز 19 تجمع کردند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت ماهان زاگرس درکرمانشاه
صبح روز سه شنبه 10 اذر، تعدادی ازکارگران شرکت ماهان زاگرس دراعتراض به مشکلات بیمه درمانی و نگرفتن 4 ماه حق بیمه، درمحل دفتر این شرکت واقع درخیابان موسوم به مصطفی امامی تجمع کرده وخواهان دریافت مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل خدمات موتوری شهرداری درسنندج
صبح روز سه شنبه 10 آذر، تعدادی ازپرسنل خدمات موتوری شهرداری حسن آباد سنندج در اعتراض به نگرفتن حقوق آبانماه خودشان در محل شهرداری ناحیه تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازدانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد سنندج
صبح روز سه شنبه 10 آذر، 26نفرازدانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد سنندج دراعتراض به پایین بودن کیفیت غذا و گران بودن غذا در محل اموردانشجویی دانشکده علوم انسانی واقع درخیابان ادب تجمع کرده وخواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

سومین روز اعتصاب و تجمع رانندگان تاکسی در شاهرود
یکی از رانندگان تاکسی اعتصاب را بخاطر افزایش قیمت کرایه ها عنوان کرد به گفته یکی از شهروندان در مقابل تاکسیرانها هم مردم و هم شهرداری مقاومت میکنند و تاکسیرانی هم سعی میکند قیمت را تحت کنترل خود داشته باشد ولی این وضعیت محصول سیاست دولت است. چون خواسته راننده ها هم برحق میباشد.

بیانیه انجمن دانشجویان مبارز خوزستان بمناسبت 16 آذر
دانشجویان مبارز و آگاه!

حکومت ضد مردمی آخوندی با مشکلات فراوانی از جمله رکود اقتصادی، خیزش و اعتراضات مردمی در شهر های مختلف ایران، شکستهای پی در پی در صحنه جهانی رو برو گردیده و او را ناجار به نوشیدن جام زهر نموده اند. تاریخ پر افتخار مبارزات دانشجویی بر علیه استعمار و ظلم حکومتها، پشتوانه خوبی برای مبارزه بی امان جوانان اشرف نشان در دانشگاهها میباشد. بیاییم شعله اعتراض خود را بمناسبت فرا رسیدن 16 آذر که سمبل اعتراض دانشجویی به حکومت ضد مردمی است فروزان نموده و همه یکصدا فریاد بر آریم: مرگ بر اصل ولایت فقیه زنده بادارتش آزادی
انجمن دانشجویان مبارز خوزستان- آذر 94

تجمع زنان معلم مقابل استانداری یزد
صبح روز8 آذر تا پایان وقت اداری، جمعی از زنان معلم برای اعتراض به عمل آموزش و پرورش در رد صلاحیت و اخراج معلمان، پس از دو ماه فعالیت، در جلوی درب استانداری یزد، تجمع کردند.
در این روز جمعی از زنان یزدی، برای اعتراض به عمل آموزش و پرورش در رد صلاحیت معلمان پس از دو ماه فعالیت، در جلوی درب استانداری یزد، اعتصاب کردند.

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشکده نسیبه
امروز سه شنبه 10 آذر دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهر ساری با برگزاری یک تجمع اعتراضی و امضای طومار نسبت به طرح تربیت پرستار در بیمارستانها، اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد ارومیه
صبح امروز سه شنبه 10 آذر دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد ارومیه با برگزاری یک تجمع اعتراضی نسبت به طرح عقب مانده تربیت پرستار در بیمارستانها، اعتراض کردند.

شیوع بیماری آنفولانزا در زندان مرکزی زاهدان
بر اساس اخبار دریافتی طی دو هفته گذشته از ابتدای شروع سرما و بخصوص از اوائل آذرماه 1394 تا کنون آنفولانزای شدید در بین زندانیان شیوع جدید پیدا کرده است و هیچ دارویی نیز در زندان وجود ندارد. زندانیان در مراجعه به بهداری بدون هیچ درمانی برگشت داده میشوند، به آنان نیز ابلاغ شده که ما هیچ دارویی در بهداری نداریم و کسی مراجعه نکند. بیش از 300 زندانی در بندهای هشت شش زندان زاهدان هم اکنون از بیماری شدید آنفولانزا رنج میبرند.

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در کوی دانشگاه
دانشجویان دختر و پسر کوی دانشگاه تهران عصر سه شنبه 11 آذر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات خوابگاه کوی دانشگاه تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند.
دانشجویان در این تجمع به کالاسازی آموزش و بنگاه اقتصادی شدن دانشگاه و نیز مشکلات اینترنت و تغذیه و سرویس های ایاب ذهاب و دیگر مسائل خوابگاه اعتراض کردند.