فاکس نیوز:‌ ترامپ: بشار اسد یک فرد شیطانی است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌نیوز، بشار اسد را یک فرد شیطانی نامید و دربارة حملة موشکی آمریکا به دیکتاتورسوریه در پاسخ به کشتار شیمبایی درخان شیخون، گفت: «کاری که من کردم، باید از مدت‌ها قبل توسط دولت اوباما صورت می‌گرفت و در آن صورت وضعیت سوریه بسیار بهتر می‌بود».

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد درسوریه باید صلح برقرار شود و افزود: وقتی که فردی گاز و بمب و بشکه‌های انفجاری و بشکه‌های مملو از دینامیت را بر سر مردم پرتاب می‌کند و شما کودکانی را مشاهده می‌کنید که دست و پا و صورتشان را از دست داده‌اند،(مشخص است که اسد) یک حیوان وحشی است».
من وقتی به تصاویر (حملات شیمیایی اسد) نگاه کردم...، بلافاصله با ژنرال متیس تماس گرفتم و گفتم، چه کار می‌توانیم بکنیم و آنها چند گزینه را آوردند... وقتی این‌را دیدم، گفتم باید اقدامی را در پیش بگیریم...
ترامپ افزود: زمانی بود که من فکر می‌کردم اسد در حال رفتن است؛ یک هفته برایش باقی مانده بود، کارش تمام بود و هیچ‌چیز نداشت. اما بعد روسیه وارد شد و نجاتش داد و بعد اوباما یکی از بدترین توافقات تاریخ را با (رژیم) ایران منعقد کرد. لذا شما به‌طور واقع با (رژیم) ایران، روسیه و اسد مواجهید».
رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه هم‌چنین گفت: وقتی هفتة گذشته در ملاقات با رئیس‌جمهور چین خبر حملة موشکی به پایگاه هوایی رژیم اسد را به او دادم، او گفت، (این کار) در قبال هر کسی که این‌قدر بی‌رحم باشد و از گاز (شیمیایی)علیه کودکان و نوزادان استفاده کند، درست است. او (با این حمله) مشکلی نداشت.
فاکس نیوز ۲۳ فروردین ۹۶