علی اصغر بهروزیان:‌ با فریاد های آزادی و با آتش عشق به ایران ریشه اهریمنان بسوزانیم

دیرباز، "... آتش در نظر ایرانیان مظهر روشنی، پاکی، طراوت، سازندگی، زندگی، سلامت و تندرستی و در نهایت مظهر خداوند بوده است. بیماریها، زشتی ها، بدیها، و همه آفات و بلایا در عرصه تاریکی و ظلمت ماوا و جا دارند. به همین جهت است که اهریمن مظهر تاریکی و ظلمت- و یا تیرگی و تاریکی مظهر و جلوه گاه اهریمن است. به اعتقاد ایرانیان هرگاه آتش افروخته می شود، بیماری، فقر، بدبختی، ناکامی و همه بدی ها و زشتی ها محو و ناپدید می شموند. چون از آثار وجودی ظلمت و اهریمن هستند. پس افروختن آتش و کنایتا راه یافتن روشنی معرفت در دل و روح است که آثار اهریمنی و نحوست و نامبارکی را از میان برمی دارد به همین جهت جشن سوری پایان سال را به شب آخرین چهارشنبه سال منتقل کردند تا در طلیعه سال نو، خوش و خرم و شادکام گردند...- گاه شماری و جشنهای ایران باستان- دکتر هاشم رضی"

در چگونگی جشن چهارشنبه سوری سخن بسیار است. اما هر چه هست بیانگر این حقیقت است که نیاکان ما به درستی با افروختن آتش و رعایت تمامی سنت های باستانی مربوط به این جشن، همانگونه که در مهرگان و نوروز نیز دیده می شود، این جشن ها را در برابر طوفانهای خانمان برانداز تهاجمات و تعرض های بیگانگان تا به امروز حفظ کرده اند. آنان در برابر تمامی تهدیدات و بلایا و حتی با فدیه کردن جان این نشانه های فرهنگ ملی ایران زمین را پاس داشته اند و با برپا کردن آتش به دشمن ضد ایرانی بگویند که نحسی و پلشتی وجود ننگین تو را در آتش می افکنیم تا دلهای مردممان از تمامی بدی ها یی که بر آنان روا داشته اید جلا بیند.

و جز از اهریمن کیست که
تباهی مرا خواهان است،
چون آنان اهریمنی که پرچمدار زشتی‌اند.
به بدخواهی مردمان برآیند و مرا نیز بیازارند.
پس به سوی خورشید،‌ خود را همی خوانم
تا آنی را که راستی و روشنایی‌اش ماناست
از پی رسیده باشد………….(یسنا، هات- ترانه های زرتشت)

خورشید این گلوله آتشین، پاک کننده و شویاننده اهریمن صفتان است. از این رو نزد ایرانیان باستان درخور ستایش.
امروز که اهریمن صفتانی از تبار خمینی، نکبت، فقر بدبختی، فساد و پلشتی که جان مایه پلیدشان است را در سرزمین مان گسترانده اند باید که در هر کوی برزن آتش افروخت. آتشی سوزان و تابنده که اهریمنان را از آتش گریز بسیار است. همین است که از چندی پیش به دنبال فراخوان رزمنده شیران ایران برای برگذاری هر چه پر شورتر و گدازان تر مراسم باستانی چهارشنبه سوری، رژیم پلشت و خونخواره حاکم بر سرزمین پاکان تمامی نیروهای سرکوبگرش را بسیج کرده است تا در برابر جوانان پرشرر که شور وشادی را خواهانند برآیند.

پیام زرتشت پیامبر از ماورای زمان با پیام همه نیک نهادان و آزادگان در هم می شود، انگار او نیز ماهیت منحوس این پلیدان را لمس کرده است. پس اینچنین به نفرینشان می پردازد:

ما را خشنود نمی‌سازد آن فرومایه‌ای
که سرمارسان زمستان‌هاست،
او را به فرود آمدن در شتابیم.
همه چیزی از او بریده باد
که خود فزاینده‌ی زشتی‌هاست و پلشتی‌هاست.


این چنین که هر نهادی بر حضورشان دربسته می‌آید،
آنان
که نه پنهانی، حتی به آشکارا دروغ‌زن بی‌شرمند،
آنان که در آزمون ماندن و رفتن همواره در هراسند،
آنان از زبان و کردارشان امان نخواهند یافت.

و اینجاست که دست یاری دراز می کند، به دنبال یاران خود می گردد و از آزادگان ایران می خواهد تا به نبردی بی امان با اهریمنان دروغ زن بی شرم در آیند.:

کیست آن ستاره‌ی همه سوی؟
کیست آن بزرگ بالا دلی که جز به رهایی انسان،
به خویشتنش هم نمی‌اندیشد.

راستی در این دنیای واژگونه کیست آن بزرگ بالا دلی که جز به رهایی انسان نمی اندیشد. و خویشتن خویش را فدیه آزادی مردمانش می کند. اگر پرده چرکین تبلیغات دروغین دژخیمان اهریمن صفت را کنار بزنیم کدامین نیک سیرت در برابرمان نمایان می شود؟ چه کسانی در آین بیست و هفت سال پر التهاب و خون آلود در برابر ناملایمات ایستادند و جز به رهایی انسان به خویشتن شان نیاندیشیدند؟

چه جنایت ها که دژخیم ضد بشر بر مردم ما روا نداشت. گام اول را خود اهریمن (خمینی دجال وضد بشر) برداشت آنجا که ماهیت پلید خود را در بهاران نو رسیده آزادی گریز پای پس از انقلاب بهمن بر ملا کرد. او که با دروغ و خدعه به فریب مردمان برخواست و تخم مرگ بر فلات به خون نشسته ایران پاشید و در نابودی پاکی و نیکی از هیچ فرومایگی دریغش نبود.

چه روزهای شب گونه ای که بر میهنمان گذشت و چه رودها که از خون پاک ترین فرزندان ایران زمین جاری شد. ولی اینک وقت بر خواستن است.

زرتشت پیامبر نیکی ها عاقبت اهریمنان را اینگونه تصویر کرده است:

آدمیان نیستند،
آنان به کردار کج از نیکی
تازیانه می‌سازند.
آنان داوران دروغ و دورنگی‌اند
با این همه
پایان کارشان را خواهیم دید
که چه پریشان و پتیاره گم می‌شوند

وقت گر گرفتن و بر ریش و ریشه آخوندهای اهریمن صفت آتش کشیدن. اینک بر شما جوانان شیر دل ایرانزمین است به پاسخ این فراخوان برخاستن:

...جوانان دلیر میهن, دانش آموزان، دانشجویان، کارگران محروم و زحمتکش, بپا خیزید و جشن بزرگ چهارشنبه سوری را به کارزار بزرگ اعتراضی علیه دیکتاتوری آخوندی تبدیل کنید!

بپا خیزید و فریاد در گلو خفتة مردم و تاریخ ایران علیه ضحاکان زمان را هر چه رساتر به گوش جهانیان برسانید !

بپا خیزید و در آستانه چهارشنبة آتشین , کابوس خونْ سرشته ی دژخیمان و آدمخواران را به آتش بکشید و ریش و ریشه آنرا بسوزانید !

ایرانیان در چهارشنبه سوری «زردی » و زنگار را به آتش میکشند و با «سرخی» و سرشاری به استقبال نوروز میروند. این چنین,برقفس استبداد شعله می افتد و صبح آزادی برشام تاریک ارتجاع غلبه میکند...( از فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران به مناسبت چهارشنبه سوری)

چرا که:

ای کسانی که همه
همگام این راستی بی‌کرانه‌اید!
برخیزید تا ستوده شوید،
مردمان شما را به یاری خوانده‌اند.

اویی که یک جمله به پا برانگیزاند،
همگام جنبش جهان است،
اوست که گشایش و راستی را بر می‌افزاید،
او منجی منش‌های مهربانان است،

تاریخ ایران زمین این رسالت را، اکنون بر دوش شمایان نهاده است. شما جوانان برومندی که آزادی را تشنه اید.

یاران شما، اشرفیان از جان گذشته و قهرمان در دژ شرف و پایداری، قیام قهرمانانه شمایان را در انتظارند. آنان آماده اند تا در نبردی بی امان دژخیمان ضد بشری را برای همیشه به جهنمی که جایگاه راستینشان است روانه کنند.

... در هرکجا که هستید , چهارشنبه سوری را با شعار ”فریاد هر ایرانی، آزادی، آزادی” و «حکومت آخوندی, سرنگون, سرنگون» به یک اعتراض ملی علیه دیکتاتوری سیاه آخوندی تبدیل کنید.
"باخروش مرگ براصل ولایت فقیه ! زنده باد آزادی! جشن ملی چهارشنبه‌سوری را به کارزار آتشین اعتراض و قیام بر ضدخلافت زهرخورده خامنه ای تبدیل کنید!
در پیشواز سال جدید خورشیدی، ظلمت آخوندی را با دلیری و پایداری اشرف‌نشان درهم بپیچید!
در هر شهر و روستا، اشرفی شعله‌ور بسازید!
تیمها، دسته‌ها و یکانهای ارتش آزادی را به قدر توان در هر زمان، هر مکان و در هر فرصت برای کارزار سرنگونی آماده کنید!
بساط رعب و وحشت آخوندها در برابر رزم و مقاومت به هر قیمت و راه و رسم اشرفیها، درهم می شکند
قیام و نبرد رهاییبخش تا سرنگونی فاشیسم مذهبی به پیش می‌تازد.
بهاران خجسته آزادی از راه می‌رسد.

نصر من الله و فتح قریب
مرگ بر این رژیم مردم فریب
سلام بر آزادی-درود بر رجوی
از فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران"


* تمامی شعر ها از ترانه های زرتشت- یسنا، هات