اعتصاب سراسری نفتگران و کارگران پالایشگاههای گاز و پتروشیمی و نیروگاههای برق


اعتصاب نفتگران و کارگران پالایشگاههای گاز و پتروشیمی و نیروگاههای سیکل ترکیبی در ۲۳ شهر از جمله (اصفهان/ اردبیل / ارومیه / تبریز/ هٍریس / مهران/ ایلام / بندرکنگان/ عسلویه/ روستای تنبک/ شیروان/ مشهد / اهواز/ آبادان / هویزه / ماهشهر / خرمشهر / دشت آزادگان / لامرد / مْهر/ ایرانشهر/ زرندیه و قشم از روز ۱۱ مردادماه ادامه دارد.

کارگزاران و پیمانکاران که در این روزها به طرق مختلف از جمله وعده افزایش حقوق برخی کارگران سعی در شکستن اعتصاب بخشهایی از کارگران در شرکت ها و سایت های مختلف شده اند در مقابل ایستادگی و اتحاد و همبستگی کارگران با شکست روبرو شده اند. حتی کارگرانی که وعده پرداخت حقوق عقب افتاده و افزایش حقوق از سوی پیمانکاران دریافت کرده اند برای اعلام همبستگی با کارگران دیگر و رسیدن همه کارگران به حداقل حقوقشان همچنان بر اعتصاب پایداری می کنند و به سایر کارگران پیام ایستادگی و مقاومت می دهند.
کارگران هپکو اراک برای هجدهمین و کارگران نیشکر هفت تپه در شصت و پنجمین روز اعتصاب خود همراه با بستگان و فرزندانشان در هوای گرم خوزستان و کارگران پروفیل ساوه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده تجمع کردند.
روز دوشنبه نیز کارگران شهرداری شستون سراوان در سیستان و بلوچستان در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق و جوانان بیکار شهر چمران ماهشهر و دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک در اعتراض به تهدید مصادره اموالشان توسط بانک کشاورزی در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.