فاجعه ملی و سراسری سیل ویرانگر در ۲۵استان کشور و پیامدهای تبهکاری سالیان رژیم پلید آخوندی

 

به دنبال سیلابهای ویرانگری که در روزهای گذشته استانهای شمال کشور به ویژه استان گلستان را در کام فاجعه فرو برد و مردم این استانها به ویژه براثر استمرار بارانها با پیامدهای پردرد و رنج آن مواجهند، دست کم بیست و پنج استان کشور طعمه امواج سیلابهای ویرانگری شده اند که براثر ویرانگری حاکمیت پلید آخوندی و فقدان ساختارهای اولیه شهری و راهسازی شهرها را درهم می کوبند، راهها را قطع می کنند و روستاها را به زیر آب می برند.

سیاستهای ضد مردمی آخوندها و حیف ومیل سرمایه های ملی در تنور جنگ افروزیهای منطقه یی و برنامه های اتمی و موشکی ولایت فقیه، مردم ایران را بسا فراتر ازآنچه که سیل در سایر کشورها، قربانی میگیرد، قربانی سیلابها کرده است.

شمار قربانیان سیل در مناطق سیلزده کشور هر لحظه اضافه میشود.

اهالی شیراز میگویند حدود صدوبیست جسد قربانیان سیل در بیمارستان دیده شده است اما رژیم درحالیکه زرهپوش وارد شهر کرده میگوید تلفات جانی فقط ۱۱ نفر است.
شایان توجه است که وزیر اطلاعات بدنام آخوندی نیز بسرعت برای اقدامات سرکوبگرانه به شیراز آمده است
خامنه ای و روحانی ودیگر سرکردگان دیکتاتوری آخوندی سراسیمه از فوران خشم مردم به ستوه آمده، تا می توانند حقایق را کتمان و به دروغ درمانیهای منزجر کننده مشغولند.
درحالی که صدها خودرو در شیراز به یکباره طعمه سیلاب شده اند، تصاویر تکان دهنده صحنه های بی دفاعی مردم در درواز قران این بنای تاریخی شهر شیراز و فریادهای کمک خواهی هموطنان بی دفاعمان در کام سیلابها قلب هر ایرانی را به لرزه در می آورد و خشم و نفرت عمومی را از تبهکاری رژیم سراپا فساد و دزدی آخوندها بر می انگیزد.


در همین حال احتمال وقوع سیل ویرانگر در تهران بالا رفته و مردم این کلان شهر در نگرانی شدید به سر می‌برند.
بیست و دو راه مواصلاتی کشور براثر جاری شدن سیل مسدود شدند.

در اندیمشک جاری شدن سیل خسارات فراوانی وارد کرده است.

وضعیت در لرستان به ویژه خرم آباد وخیم است.

طغیان رودخانه پلدختر محور جنوب لرستان را مسدود کرد.
 جاده ترانزیتی پل‌دختر- خرم‌آباد مسدود شده است.
در استان گلستان سیل ادامه دارد و وارد فرودگاه گرگان هم شده‌است.

بر اثر بارندگیهای گسترده و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان، مسیرهای دلگان-زهکلوت، دلگان-ایرانشهر و بزمان-دلگان بسته شدند
رژیم آخوندی از دادن آمار واقعی خسارات انسانی خودداری می‌کند و آنچه خشم و نفرت مردم را مضاعف کرده، نمک پاشیدن برزخم آنها و دعاوی دروغین و مانورهای شیادانه خامنه ای و روحانی است که فقط به فکر بسیج سرکوبگرانه برای دربردن خودشان از معرض خشم مردم هستند.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران صمیمانه ترین همدردیها و تسلیتهای خود را به بازماندگان قربانیان فاجعه سیل و عموم مردم بویژه در شیراز ابراز داشت و ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریعتر برای مصدومان و مجروحان، هموطنان و جوانان غیورمیهن در سراسر کشور را به کمک رسانی فعال به سیل زدگان در فارس، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، بوشهر، ایلام، قم، کرمانشاه، گلستان و دیگر نقاط سیلزده فراخواند و گفت:
 در شرایطی که خامنه‌ای و روحانی و دیگر آخوندها و سردمداران جنایتکار رژیم تنها در فکر حفظ نظام ننگین ولایت فقیه هستند، کمک رسانی مستقل مردمی یک وظیفه مبرم ملی و میهنی است.
خانم رجوی افزود رژیم آخوندی و سردمداران فاسد آن و سپاه پاسداران با نابودی محیط زیست، باعث تشدید هر چه بیشتر این سیل ویرانگر شدند و از سوی دیگر با چپاول اموال مردم و به هدر دادن آنها در سرکوب و تروریزم و جنگ افروزی و پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی، شهرها و روستاهای کشور را به ویرانی کشانده، از حداقل زیرساختها محروم کرده‌ و در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی دفاع گذاشته‌اند. خسارات و ضایعات انسانی و مادی هموطنان ما در مقابل چنین حوادثی به مراتب بیشتر از دیگر کشورها و استاندارد جهانی است.
در بحرانهایی نظیر سیل کنونی در سراسر ایران، که در هر کشوری همه امکانات به نجات حادثه دیدگان اختصاص می یابد، اولویت رژیم ولایت فقیه، آخوندهای حاکم، سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر رژیم، بسیج سرکوبگرانه برای ممانعت از شکل گیری حرکتهای مردمی در اعتراض به این رژیم و عملکرد تبهکارانه آن است که مردم ایران را اینچنین در برابر سوانح بی دفاع و آسیب پذیر کرده است.

درحالی که شهرتاریخی و زیبای شیراز با فاجعه یی سخت دست به گریبان است، اخبار منتشرشده در رسانه‌های حکومتی حاکیست، شهردار شیراز در این شهر حضور ندارد و این موضوع باعث خشم مردم شده است. حکومت آخوندی نیز به خاطر کنترل اوضاع، آخوند علوی، وزیر اطلاعات خود را به شیراز اعزام کرده است.

استان زرخیز خوزستان که حکومت آخوندی آن را ویران و به شدت بی دفاع و آسیب پذیر کرده نیز در معرض سیلاب شدید و ویرانگر قرار دارد و بالا آمدن آب اروند رود باعث شکسته شدن برخی از سیل‌بندها شده و مناطقی از اروندکنار زیر آب رفته است.
سیل بندهای اروندکنار شکست و روستاهای اطراف و دست‌کم ۱۸۰ خانوار در آبادان به دلیل طغیان رودخانه آسیب دیده اند و شماری از هموطنانمان از جمله کودکان بیگناه جان خود را از دست داده اند.
در اندیمشک ساکنان مناطق پاپی‌آباد، شهرک دوبندار و علی‌آباد خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن‌تر پناه بردند.

گزارش خبرنگار سیمای آزادی از داخل میهن: خبرنگار سیمای آزادی هستم ضمن همدردی باسیل زدگان در شهرها می خواستم اعلام کنم که ما در حال جمع آوری کمک و یاری به هموطنان سیل زده هستیم کمک های خودمان را امروز و فردا به آنها می رسانیم از هموطنان میخواستم که در پاسخ به فراخوان خانم مریم رجوی برای کمک رسانی به سیل زدگان به یاری بشتابند.

سیل در لرستان نیز خسارات فراوانی بر جای گذاشت .دو پل تاریخی افرینه و کلهرت تخریب شدند و جاده خرم‌آباد به پل دختر نیز قطع شد. برق ۷۰ روستای اطراف پل‌دختر نیز قطع شده است.
هم‌چنین بخشهایی از شهر خرم‌آباد در سیلاب فرو رفت.
در همین یک کارگزار رژیم در لرستان اعلام کرد که ۷۷ درصد حجم سدهای این استان پر شده و سه سد نیز در حال سرریز شدن هستند.


در کرمانشاه، طغیان رودخانه الوند باعث گرفتار شدن زلزله‌گان منطقه سرپل ذهاب شده و کانکسها دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. یکی از هموطنان در سرپل‌ذهاب گرفتار سیل شد و جان باخت. آب آشامیدنی ۵۰ روستای استان لرستان نیز قطع شده و بسیاری از ساکنان این روستاها به مناطق امن‌تر نقل مکان کردند.


بر اثر بارندگیهای گسترده و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از راههای ارتباطی بسته شده و در زابل، سیل روستای سرحدی را به زیر آب برده است. ولی کارگزاران دزد و غارتگر رژیم هیچ کمکی به سیل زدگان نکردند و مردم با دست خالی به مقابله با سیل برخاستند.

در همین حال، خطر گسترش خسارتها بسیار بالاست. مدیرعامل رژیم در شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در اعترافی وقیحانه گفت: با توجه به این که عمر مفید برخی سدهای استان مرکزی تمام شده، احتمال شکستگی این سدها در صورت مواجه شدن با بارشهای سنگین وجود دارد. خبر دیگری نیز حاکیست، سد مرودشت در حال ترک خوردن است.

پیش‌بینی هواشناسی برای سه روز آینده نیز حاکی است که سیل استانهای بیشتری را در جنوب کشور دربر می‌گیرد و رودخانه‌های بیشتری طغیان خواهند کرد.

گزارش یکی از هوادارن سازمان مجاهدین خلق ایران از داخل میهن:‌ السلام علیک یا حضرت معصومه من یکی از هواداران مجاهدین خلق ازطرف سازمان تسلیت عرض می کنم به تمام خانواده هایی که داغدار شدند در این سیل اخیر بوسیله بی کفایتی مسئولین و درپی پیام خواهر مریم رجوی اعلام می کنیم که هرکاری از دستمان بر بیاید برای ملت عزیزانجام دهیم تا پای جان تا پای جان زنده باد مسعود رجوی.

گزارش خبرنگار سیمای آزادی از آشتیان: با سلام و عصر بخیر از روز گذشته دقیقا ساعت ۴ بعدازظهر به اینطرف مدام داره بارون می آد بدون اینکه قطع بشه روستاهای اطراف و یکی از شهرستانهای استان مرکزی تقریبا سطح آب رودخانه ها بالاآمده و عملا نمیشه که از پل ها رد شد اکثر خانه ها خراب شده اند یا دیوارشان ریخته یا آوار شده اند و متاسفانه هیچ کمکی هم نیست متاسفم که در این اوضاع شاهد نابسامانیهای زندگی مردم عادی هستیم با آرزوی سال خوب برای همه عزیزان. 

کرمان گزارش خبرنگار سیمای آزادی: امروز دو شنبه ۵ فروردین سال ۹۸ هست درحالیکه مردم شهرهای شمالی و جنوبی کشورمان دچار سیل شدند از مسئولین ما تو کشورهای خارجی گشت و گذار هستند و کسی به داد این مردم ستمدیده نمی رسد این حکومت دجال از کمک رسانی به این مردم مظلوم دریغ می کند ما هواداران مجاهدین از شما مردم خوب می خواهیم که کمک هایتان را از طریق ستادهای مردمی ارسال کنید تا به دست آنها برسد خبرنگار سیمای آزادی.


محیبیان، یک مهره‌های حکومتی دیگر نیز اعتراف کرد: سیل در نقاط مختلف ایران فجایعی پدید آورد، اما پرده از بی‌کفایتیهای بعضی مسئولان هم برمی‌دارد. فاجعه طبیعی قابل توجیه است اما فاجعه مدیران ضعیف و بی‌کفایت و بعضاٌ بی‌غیرت که در زمان سختی کنار مردم نیستند، قابل توجیه نیست.

یک رسانه رژیم نیز با نگرانی از فوران خشم مردم نوشت: سیل مردم ناامید، که بی‌تدبیریها را دیده‌اند آن‌قدر خروشان است که به شکافهای کوچک بی‌توجه است و همه را با خود می‌برد.