درماندگی و هراس فزاینده حکومت آخوندی از برپایی جشن ملی چهارشنبه‌سوری

 

درماندگی و هراس فزاینده حکومت آخوندی از برپایی جشن ملی چهارشنبه‌سوری و تبدیل آن به صحنه‌ اعتراض علیه رژیم ضدایرانی ولایت فقیه

رژیم درمانده آخوندی که هر ساله با تبلیغات کر کننده خود درباره وقوع حوادث احتمالی، نیروهای سرکوبگرش را بصورت گسترده برای کنترل اوضاع به صحنه می‌فرستد، امسال نیز روزانه چند هشدار و اخطار برای دستگیری برپاکنندگان جشن چهارشنبه‌سوری صادر کرده و از اقدامات جدید سرکوبگرانه برای ایجاد رعب در میان جوانان خبر می‌دهد. از جمله خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد، «فرمانده نیروی انتظامی جیرفت از برخورد شدید مأموران انتظامی با هنجارشکنان در (چهارشنبه‌سوری) خبر داد و گفت: هنجارشکنان تا پایان تعطیلات نوروز در (زندان نیروی انتظامی) خواهند بود».

سرکرده نیروی انتظامی لرستان نیز گفت: مأموران با متخلفان به‌جد برخورد می‌کند. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشت نیروی انتظامی اطلاع دهید. با توجه به این‌که دانش‌آموزان بیشترین فعالیت را در چهارشنبه‌سوری دارند باید تذکرات ایمنی در مدارس به آن‌ها گوشزد شود.

سرکرده پلیس فتا در تهران، به طور غیرمستقیم به ناتوانی حکومت آخوندی در جلوگیری از برگزاری جشن ملی چهارشنبه سوری و سمت گرفتن این آیین ملی به محتوای ضدحکومتی اعتراف کرد و گفت:  این رسم دیرین ایرانی جای خود را به ترقه بازیهای پرسروصدا، بمبهای دست‌ساز، فانوسهای کاغذی و مشعلهای سرخ داده است.

در این رابطه یک رسانه حکومتی نیز با تشبیه چهارشنبه سوری به صحنه جنگ نوشت: ماحصل کار (نیروی انتظامی و صدا و سیما) نشان از کوبیدن آب در هاون دارد و تجربه سالیان اخیر بیانگر آن است که آنچه تاکنون انجام شده (مؤثر نبوده است). سیاست پخش فیلم سینمایی و (برنامه‌های شاد و اقدامات نیروی انتظامی) دقیقا همان اشتباه بزرگی است که مرتکب می‌شوند و به همین خاطر نتیجه بایسته را نمی‌گیرند. کوچک و بزرگ برای آتش بازی و جشنی که سال‌هاست به جنگ شبیه شده می‌خواهند از چهارچوب خانه بیرون بروند.

یک رسانه‌ متعلق به اطلاعات آخوندی نیز به درد اصلی حکومت آخوندی در بسیج تمام‌عیار برای کنترل این آیین ملی و سراسری اذعان کرد و نوشت: شرایط این روزهای جامعه ایران بر کسی پوشیده نیست. شرایط اقتصادی و معیشتی مردم با مشکلات متعددی مواجه شده است. بیکاری و نبودن درآمد کافی برای زندگی باعث می‌شود جوانان در دام تبلیغات مجاهدین بیفتند و دست به کارهایی بزنند.