تشدید جدال در درون رژیم در تنگنای تحریمها و انزوای فزاینده

 

بحرانهای درونی رژیم به چنان درجه مهار ناپذیری رسیده که جمعه بازارهای روز ۲۴ اسفند صحنه لگد کوب کردن توصیه های ولی فقیه ارتجاع شد که گفته بود: «دو طرف نباید یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم کنند و به جان هم بیفتند».

علاوه بر آخوند امامی کاشانی در تهران و آخوند علم الهدی در مشهد، که به دولت روحانی حمله کردند، در جمعه بازارهای سایر شهرهای دور و نزدیک نیز با حملات خود به باند روحانی شدت مخاصمات درونی نظام در اثر فشار بحرانهای لاعلاج را به نمایش گذاشتند.

در نمایش جمعه اصفهان هم آخوند میردامادی مشکلات اقتصادی و چپاول‌ها را به گردن باند روحانی انداخت و گفت: الان مشکلات اقتصادی ما البته یک ریشههایی از تحریمها و دشمنان اسلام و قرآن و مملکت دارد بعضیاش هم شاید کم توجهی مسئولان بوده مخصوصاً در آنچه که ما میشنویم و باعث ناراحتی همه ما است بردن و غارت کردن و دزدیدن و متأسفانه برخوردهای ضعیف شدن اینها مشکلاتی ست که هست.

وی در ادامه ریشه مشکلات را به امید بستنهای باند روحانی به اروپا و آمریکا نسبت داد و گفت:« وقتی فکر کردیم آمریکا و اورپا می‌توانند به ما کمک کنند و به دنبال طرح‌هایی از سوی آن‌ها رفتیم، ریشه بدبختی‌ها و مشکلات همین است».

در کرج هم آخوند محمد مهدی حسینی همدانی گفت:« مسئولان کشور بعد از این همه اصرار برای مذاکره با آمریکا و دولت های اروپایی از این مسیر عبرت بگیرند». وی مشکلات موجود را به گردن باند رقیب انداخت و گفت:« وقتی که اموال جامعه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که هیچ اعتقادی به منافع جامعه ندارند و اهل کار سالم و دستگیری از مردم نیستند طبیعی است که برای جامعه مشکلاتی هم پیش می‌آید».

در جمعه بازار رودسر هم آخوند تقی روحانی  در حالی که دلواپسان نظام را مردم می نامید به باند روحانی هشدار داد و گفت:« آقایان مسؤولین نباید مشکلات جامعه را به برجام اروپایی گره بزنند. همان‌طور که برجام آمریکایی نتیجه‌ای نداد مسؤولین ما به برجام اروپایی دلخوش نباشند و اگر بخواهند کاری کنند شروطی برای ملت ما قرار می‌دهند که با امنیت و مصالح نظام ما مغایرت ۱۰۰ درصدی خواهد داشت و مردم ما انقلاب را رها نخواهند کرد».
آخوند دری نجف آبادی به باندهای متخاصم که به مجمع تشخیص حمله می کنند گوشزد کرد« مرجع رسیدگی به این مهم، مورد تائید مقام معظم هستند و قطعاً تصمیماتی اتخاذ میشود که به کشور هیچ آسیبی وارد نشود».

در شیراز هم آخوند دژکام توصیه ولی فقیه‌اش را که برای چهارمین بار گفته بود نترسید فراموش کرده و گفت: این سال ۹۸ که در پیش داریم ممکن است دشمن یک طرح و توطئه های سنگینی ریخته باشه برایمان از همین حالا حسابی پاشنه هایمان را بکشیم.